Gå til innhold

hjelp til pc kjøp?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe meg ny pc. Har 4500 kr og rutte med. Det jeg trenger er; PCU, HK, ram, skjermkort, kabinett og vifte.( alt annet har jeg). noen som har noen gode forslag, til denne prisen?? - Krister

 

Hva er forskjellen på twin ram (2 x 256), og vanlig 512 ram??

 

Mange gode råd her. Skal ikke spille noe særlig på maskinen, men bruke den til bredbånds- nedlasting, musikk og filmer. vil ha tv-inn og ut slik at jeg kan se film på tven min. Hva er viktigst for å kunne se og muligens rediger filmer??

 

mer råd, mer råd.... :thumbs:

Endret av gisse81
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPU: AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz - 757 kr.

 

HK: Asus A7V8X-X Hovedkort Socket A - 605 kr.

 

Skjermkort: Sapphire Radeon 9600 Atlantis 128MB DDR - 955 kr.

 

RAM: TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5 - 810 kr.

 

Kabinett: Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort 360W - 865 kr.

 

 

Vifte til prossessor eller kabinett? eller begge deler? Satser på at det er vifte til prossessoren du tenkte på i første omgang...

 

 

Prossessor-vifte: GlacialTech CPU-Vifte Socket A - 228 kr.

 

 

Tada... 4220 kr... Det vil si at du kan legge til litt på prossessoren... kanskje øke minnet... bedre skjermkort kanskje.... eller så kan du drite i det, og heller kjøpe en stor melkesjokolade og kose deg foran den delvis nye PCen :thumbs:

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Hei.

 

Du får mye for pengene med Andreasfe sitt forslag.

Det eneste jeg ville endret var å gå for minne som klarer CL2 istedetfor CL2,5. Det er ikke mer enn en drøy hundrings ekstra med CL2 - minne av samme produsent og ellers med samme spesifikasjoner:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl

 

Dersom du skal ha skjermkort med tv-inn, bør du nok gå for et Ati All-in-Wonder kort eller et eget tv-kort (pci - kort). Søk litt rundt på forumet om dette så finner du nok mange gode råd.

Lenke til kommentar

Med tv-inn, mener du da med TV-tuner slik at du kan koble til antenne, eller fra f.eks videospiller eller videokamera (composite/s-video plugg).

 

Jeg har tatt hensyn til det siste med dette oppsettet:

 

AMD Athlon XP 2500+ 1.83GHz, Socket A

 

GlacialTech Diamond 2100 vifte Socket A

 

Abit NF7-S 2.0 Socket A AMD Hovedkort

 

Standard 512MB DDR PC3200 CL2.5

 

AOpen H600B Midi Tower kabinett SORT, Silent 350W, USB/Audio

 

Sapphire Radeon 9200 Atlantis 128MB VIVO

 

Totalt: 4080,- inkl mva

 

Hvis du er veldig opptatt av støy bør du vurdere en ekstra kabinettvifte som kan justeres (f.eks Enermax 8cm) da den som sitter i kabinettet har en fast hastighet, evt et hovedkort som Asus A7N8X-Deluxe som ikke har vifte på brikkesettet. Grunnen til valget av Abit kortet er at det har nVidia SoundStorm-godkjente lydkretser +at det har gode overklokkingsegenskaper hvis det skulle være interessant.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...