Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Virus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en kompiss av meg som har fått et virus. Det som skjer er at maskinen hans blir restarta hele tiden. Han mener det er en virus, så jeg lurer på om noen av dere har vært borti det samme problemet. Det gjelder windows XP.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Restarter maskinen helt uten videre, eller kommer det f.eks. en Systemavsluttningsadvarsel? Hvor lenge skjer dette etter at en bruker har logget på maskinen?

Litt mer detaljert info hadde vært koselig, ellers, besøk housecall.antivirus.com for online virus-scan ( kan bli vanskelig om maskinen rebooter )

Skrevet
Litt mer detaljert info hadde vært koselig, ellers, besøk housecall.antivirus.com for online virus-scan ( kan bli vanskelig om maskinen rebooter )

En mulighet er jo å sette hardisken i en annen PC, for så kjøre online virusscan.

Skrevet

En mulighet er jo å sette hardisken i en annen PC, for så kjøre online virusscan.

Hvorfor skulle det være noen vits i å sette disken i en annen maskin? Tror ikke viruset "gjemmer" seg i skjermkortet, hehe.

En grei måte å fjerne virus på er å laste ned TrendMicro "sysclean.com" med tilhørende pattern file.

Systemclean: http://www.trendmicro.com/download/dcs.asp

Pattern file: http://www.trendmicro.com/download/pattern.asp

Har brukt denne metoden i de tilfeller jeg har hjulpet noen. Har hatt med en cd med disse filen + siste servicepack fra Windoows.

BjarneU

Skrevet
Jeg tror det @b mente var han kunne sette disken i en annen pc og scanne for virus via denne pc'en. :)

Det hørtes fornuftig ut. :) Håper de husker å slå på firewall i XP da etter at virus er fjernet før de kobler til internett. Men hvordan forholder det seg til register "reparasjon" dersom den virusinfiserte disken ikke er oppstart/system disk? Tenkte da på virus/orm som MSBLASTER ol. Kanskje dette blir ett problem om man flytter disken over i en annen maskin og scanner/reparerer virus der?

BjarneU

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...