Gå til innhold

Delta på CPU ?


E1rik

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har sett en del på disse Delta 120mm viftene og funnet ut at en slik J Æ V E L S K A P må jeg bare ha.

Men

Er det noen CPU kjølere som kan ha dyret på seg?

Har lyst på en Thermalright SLK947U men den støtter opp til 92mm.

Kan noen hjelpe meg litt med dette?

 

Mvh

 

Eirik Nålsund

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt her blir vekta et problem, kjøleren (MCX462V) er tung nok i seg selv og bruker sokket festet ikke hull på hovedkort, og når du bruker et slikt adapter blir vifte bra langt ut iforhold til cpu (tenk vektstang) og en 120mm delta (som jeg har i hånda) er den den tyngste vifta jeg har vært borti. (oppgitt til et kvart kilo ellerno)

 

Anbefaler på det sterkeste at du har et kabinett hvor hovedkortet ligger vannrett.

(Vet ikke for sikkert at det ikke vil fungere med vanlig kabinett også men ville ikke satsa på det)

 

En annen ting er at vannkjøling trenger kansje bare å koste noen hundrelapper mer og er like effektiv og har et MYE lavere støynivå.

(Bygde meg vannkjøling med danger den maze 4 og hydor l20 vannpumpe, tygonslanger for under 1500 med alt inkl. vann o.l. )

Endret av PumpAction
Lenke til kommentar

Hva med å sette vifta i døra med ei trakt inn på kjøleribba.

Men siden den skal festes i sokketen så vil jeg òg fraråde å bruke den kjølern.

Den er tung og dersom du flytter på PC'en en del, eller har den med på LAN-party, kan det fort skade HK med en så tung kjøler.

 

Edit: Dyklesi

Endret av XenZor
Lenke til kommentar
@xensor: merka du noen nedgang i temp etter at du lagde denne funnelen/duckten?

Jeg har ikke prøvd systemet uten så hvor stor forskjeller er, med og uten, veit jeg ikke, men det er klart at det har en effekt. For det første så ledes all lufta inn i kjøleribba, og for det andre så gir modden en avstand mellom vifte og kjøler, som gjør at det også er god luftgjennomstrømning under senter av vifta.

 

Så jeg skulle tro det utgjør noen grader.

I tillegg har jeg satt to vifter bak i babinettet til å "fore" CPU-vifta med kaldluft.

 

Bilde_1 Bilde_2

Lenke til kommentar
Hva med å sette vifta i døra med ei trakt inn på kjøleribba.

Men siden den skal festes i sokketen så vil jeg òg fraråde å bruke den kjølern.

Den er tung og dersom du flytter på PC'en en del, eller har den med på LAN-party, kan det fort skade HK med en så tung kjøler.

Hva hvis han lager et stativ av en sort som "støtter" kjøleren?

Det burde vel forhindre at den ryker fra hovedkortet.

Lenke til kommentar
Hva med å sette vifta i døra med ei trakt inn på kjøleribba.

Men siden den skal festes i sokketen så vil jeg òg fraråde å bruke den kjølern.

Den er tung og dersom du flytter på PC'en en del, eller har den med på LAN-party, kan det fort skade HK med en så tung kjøler.

Hva hvis han lager et stativ av en sort som "støtter" kjøleren?

Det burde vel forhindre at den ryker fra hovedkortet.

Mulig, men det er lite som skal til før noe ryker så støtten må være stiv og eksakt laga, slik at den ikke gjør vondt verre.

Lenke til kommentar
Hva med å sette vifta i døra med ei trakt inn på kjøleribba.

Men siden den skal festes i sokketen så vil jeg òg fraråde å bruke den kjølern.

Den er tung og dersom du flytter på PC'en en del, eller har den med på LAN-party, kan det fort skade HK med en så tung kjøler.

Hva hvis han lager et stativ av en sort som "støtter" kjøleren?

Det burde vel forhindre at den ryker fra hovedkortet.

Mulig, men det er lite som skal til før noe ryker så støtten må være stiv og eksakt laga, slik at den ikke gjør vondt verre.

Jo, det er nettopp det som er problemet. Å lage en støtte så presis vil være et ganske så stort problem. Og i såfall: Hvor skal den være festet? Tror nok at den må være festet til sidedøren, noe som kan gi litt problem hvis du skal ta den ut. :roll:

 

Tror jeg vil heller ha bestemt meg for en kjøler under 500 g, som AMD anbefaler.

Men for all del, hovedkortet skal klare over 500 g, det er under transport du må utvise forsiktighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...