Gå til innhold

Hardisk plutslig "borte"


EDB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken type disk er det? Hvis det er en S-ATA disk så sjekk at ikke BIOS har skrudd av oppstart med S-ATA disken. Sjekk også "Disk Management" som du finner (på engelsk versjon) "Control Panel/Administrative Tools/Computer Management" Nest nederst her står det "Disk Management". Trykk her og sjekk at alle diskene kommer opp. Sjekk at de alle er aktivert ved å høyretrykke på dem.

Lenke til kommentar
Ganske sikker på at det forsvinner hvis du partisjonerer på ny.

 

Ikke partisjoner, last ned getdataback, hent fram det du vil ha fra disken.

 

dette betinger at du har plass til og hente fram alt på en annen disk\partisjon da.

 

 

så formaterer du og trykker videre.

Jeg ville ikke gamblet på det. Man kan korrupere mange filer ved å partisjonere den på nytt.

 

Prøv deg heller frem på andre måter.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Se om du finner den i "windows disk management". Hvis ikke trykk "mount". Da finner du den forhåpentligvis. Hvis disken er montert som "dynamic disc" i windows så finner ikke partitionmagic 8 denne.

 

Prøv dette og evt andre metoder før du prøver å partisjonere den på nytt. PS. Om du partisjonerer den på nytt og bruker getdataback så kan du ikke legge de funnete filene på den samme disken som du henter de fra. Dvs. du må uansett ha en disk med nok ledig plass slik at du får lagret dataene uten å korrupere ennå flere filer. Om du skal gjøre noe slikt så er det uansett et mye bedre utgangspunkt med en ikke-partisjonert disk enn med en re-partisjonert en.

Lenke til kommentar
Jeg fant disken i diskbehandling.Var ikke dynamisk tror jeg, kunne nemlig velge at den skulle være dynamisk.

Bra!

 

Er det montert "satsjoner" på den?

Hvis det er det: Sjekk i windows utforsker igjen: har disken dukket opp?

Hvis ikke: prøv å velg "mount" eller noe slikt fra diskmanagement. (Ikke opprett ny partisjon, bare la windows finne den som allerede er der)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...