wanka Skrevet 8. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2004 hei!!! jeg har en honda civic 1.4iS 90HK 1998-modell. er det mulig å trimme denne opp til 200HK ? (eller må jeg da bytte ut så og si alle deler i bilen) Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 8. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2004 Alt er mulig. Husk da på at en rekner ca 1000 kr pr hk, og at du i tillegg må oppgradere bremser, drivverk og understell tilsvarende. Så et sted mellom 100 og 200000 må du nok rekne med. Du må ha turbo, stempel, intercoler, eksosannlegg, gearkasse, toppbearbeiding osv. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 8. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2004 Det vil nok heller lønne seg å selge bilen og heller kjøpe en ny bil til (100000 til 200000) + det du får for bilen. Lenke til kommentar
wanka Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. februar 2004 Det vil nok heller lønne seg å selge bilen og heller kjøpe en ny bil til (100000 til 200000) + det du får for bilen. Tenkte meg det. Honda er vel ikke det letteste å trimme. Har hørt at BMW 318i skal være lett å trimme da denne har samme bremser, etc. som 325i. Det er dermed bare å bytte chip. Stemmer dette ? Lenke til kommentar
eab Skrevet 9. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2004 BWM 318 og 325 har ikke samme motor. Tror 318 har en firer mens 325 har sekser. Når det gjelder bremser osv vet jeg ikke. Men det er neppe så enkelt som å bytte chtp Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 9. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2004 318 har alle firere og 325 har alle seksere.. Når det gjelder bremsene er ikke de like på 318 og 325 uansett årsmodell. På e30 (80tallet) hadde 320 og 323 samme bremsene som 325 og dermed enklere å få godkjent motorbytte/ombygging. 318 og 325 kan ikke sammenlignes uansett, bare utvendig. Når det gjelder chipping er det minimalt å hente på disse motorene, og husk at bilen må ha elektronisk bensininnsprøytning og ikke mekanisk for å kunne chippes. Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 9. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2004 V-tec motor er jo ett alternativ da? Som ikke skulle være aaaalt for dyrt mener jeg. Dog, du "bør" (Les MÅ) ha nye bremser og sånt. Vet ikke hvordan det er med drivverk men.. Alt må tilpasses motoreffekten uansett hvilken bil man begynner med.. - og billig er det skjelden.. Magnus Lenke til kommentar
wanka Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. februar 2004 får heller selge riskokeren å kjøpe meg noe annet. Lenke til kommentar
dreadful Skrevet 11. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2004 Du har gode muligheter til å oppgradere motoren, vil koste deg mellom 40-45 tusen for en turbo som vil yte ca 190 hk på 1,4 Is motoren. Dette er uten skifte av deler i motoren noe jeg ville anbefalt. alt i alt ville jeg si under 100 K for hele jobben. Hvis du har en 1,6 VTI motor har jeg selv sittet på en med over 250 hester.. da begynner det å bli riktig sprekt. Lenke til kommentar
wanka Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. februar 2004 100 lapper er litt drøyt. da er det like greit å kjøpe en nyere brukt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå