Gå til innhold

Støydempende harddisk rammer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
skjønner ikke det med vibrasjoner, trudde strikket minsket vibrasjonene og hindret lyden i å forplante seg i kabinettet

Problemet er vel at når disken henger i løse luften så er det ingenting som holder den fast. Da vil vibrasjonene som disken lager bare "kaste den rundt omkring" (i liten skala selvfølgelig). Denne ristingen er vel ikke disken så veldig glad for.

Lenke til kommentar

Hadde denne løsningen i 1 år, før jeg satte alle diskene i icy docker.. det fungerer uten problem, er ikke noe slitasje for disken, dessuten er det kork, ( undersiden/hjørene er i kork) som tar i mot lyd, viberasjoner osv. Strikken over eder, for at den ikke skal ramle i bakken.. Dette er et produkt som jeg i allefall kan stå 100% inne for.. :thumbup:

 

 

Den " henger " ikke i løse luften, og det som er av risting her, er mye mindre enn det du opplever ved Feks; frakt osv.. Det har ingen betydning for disken.. Med denne løsningen , kunne jeg vært villig til og bungy jumpa med kabinettet på ryggen, uten og være redd for disken.. Detta funker..

Endret av implex
Lenke til kommentar
Den " henger " ikke i løse luften, og det som er av risting her, er mye mindre enn det du opplever ved Feks; frakt osv.. Det har ingen betydning for disken.. Med denne løsningen , kunne jeg vært villig til og bungy jumpa med kabinettet på ryggen, uten og være redd for disken.. Detta funker..

Det er mulig du har laget en løsning som gjør at den ikke "henger og dingler" og gjør den mer stabil. Men at det er mindre risting enn når den blir fraktet blir litt feil. Når den fraktes så spinner ikke platene med 7200 omdreininger i minuttet med lesehoder som svever minimalt med mikrometer over dem ;) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...