Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fikse en Amiga emulator ellerno og en converter fra kasset til paralell ellerno så kunne du ha fyrt opp gamle amigaspill fra kassett! He! He!

Tror du tenker på C64. Det har aldri vært mulig å laste spill på Amiga med kassett.

MEN du kunne gjøre backup på videokassetter med Amigaene. Det var ihvertffall det broren til en kamerat av meg påsto.

Lenke til kommentar
Kan ikke si den fungerte i noen særlig grad :D

 

Uansett, en liten oppdatering er på sin plass.

Nja nei, da er det helt greit for meg (ikke det at jeg forventer at du skal ta hensyns til hva jeg mener, men sant...)

Jeg hadde nok gjort dette her uansett, men når spilleren ikke fungerte fra før, så syns jeg det kan forsvares :)

Har uansett en annen Sony kassettspiller stående, som er nesten like gammel. Så jeg har alltids mulighet for å høre på kassetter om jeg skulle få lyst til det :D

Lenke til kommentar
Nja nei, da er det helt greit for meg (ikke det at jeg forventer at du skal ta hensyns til hva jeg mener, men sant...)

Jeg hadde nok gjort dette her uansett, men når spilleren ikke fungerte fra før, så syns jeg det kan forsvares :)

Har uansett en annen Sony kassettspiller stående, som er nesten like gammel. Så jeg har alltids mulighet for å høre på kassetter om jeg skulle få lyst til det :D

Joda jeg er med deg på den. Men var ikke dette en integrert kasett-spill/forsterker da? Eller var det bare en kjip kasettspillet? I så fall er det ihvertfall ingenting å forsvare. Ikke det at jeg føler du burde forsvare deg helller men men, det ser ut til å bli bra. Litt spent på hva triks du har i ermet ditt.

Lenke til kommentar
Hva skal du forøvrig bruke tellern til? Uptime llr no?

Hehe, akkurat nå surrer og går den bare jeg skrur på strømmen. Men idèen om å få den til å vise antall timer maskina har stått på har jeg vært innom selv også. Hadde vært utrolig stilig, men da trenger jeg litt mer avansert elektronikk.

 

Begynte så smått på montering av LCD-display i kassettluka i dag, og hadde et uhell med dremelen :cry::no: Den møtte aluminiumet på feil sted. Må ta meg en tur til blikkenslageren og finne ut om han har no aluminium i noenlunde samme finish liggende, tror jeg. Enten det eller bytte ut kassettluka med sotet plexi.

Endret av Papirpose
Lenke til kommentar
Dette ser veldig spennende ut, jeg liker absolutt det jeg ser! ;)

 

Bestemt deg for hvilken informasjon disse VU meterene skal vise?

 

-Og hvordan har du tenkt å drive dem? Benytte en D/A converter og hente ut info digitalt fra maskina, eller har du andre planer?

Den ene har jeg allerede koblet på diskaktiviteten. Den andre har jeg ingen idèer om foreløpig. Har i utgangspunktet ikke kunnskap nok til å prøve meg på konvertering av digitale signaler fra PC'en (regner med D/A står for Digital/Analog), men har du noen tips så kom med dem :thumbup: Hadde vært svinaktig fett å få den ene til å vise f.eks. CPU-load.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...