Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er fremdeles i live, folkens!

 

Beklager litt laber vilje til å oppdatere, men har vært opptatt med mye forskjellig i det siste. Uansett, her er det faktisk 2stk oppdateringer!

 

Hovedkortfester, måling og litt eyecandy

Resultat av Dremelbruk på bakplate

 

Oppdatering: Kan forøvrig nevne at jeg nettopp testboota. Har faktisk ikke ødelagt no hardware ennå :D

Endret av Papirpose
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har faktisk kommet så langt som til å sette sammen saken nå. Det som mangler er montering av LCD-display, hvor jeg må finne på no lurt, siden jeg skadet den originale kassettluka :cry:

 

I tillegg venter jeg på litt ekstra kapital - stakkaren trenger kjøling. Har planlagt hvor viftehullene skal komme; må bare finne noen med skills nok til å skjære dem ut. Jeg er så nybegynner med dremelen at jeg tør ikke selv :ermm: Eventuelt kan jeg jo bruke hullsag, men det koster uforholdsmessig mye.

 

En ørliten oppdatering, som viser diskramma

Lenke til kommentar

Uhellet mitt var ikke så veeldig stort, så det går nok bra. Hvis jeg får tak i litt sotet plexi, så skal jeg få gjemt det ganske godt.

hvordan har du forresten koblet UV målerne for å få sett aktiviteten på harddiskene?

Når det gjelder VU-meteret, prøvde jeg meg fram for å finne en spenning som gav passe stort utslag. Deretter var det bare å måle spenningen på HDDLED-headeren på hovedkortet, lodde på riktig motstand og smekke meteret rett på hovedkortet. Det funker ypperlig, faktisk. Belysningen (2x 5mm LEDs i parallellkobling) får strøm fra en 4-pin molex.

 

Er godt fornøyd med effekten :) Farsan har kommet med en del gode forslag til det andre - skal se om det er noe av det jeg kan gjøre på en forholdsvis enkel måte.

Endret av Papirpose
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

får ikke de opp jeg.

 

Går med noen lignende planer selv.. Med en gammel hitachi videospiller.. Der jeg skal kunne slå av og på med fjernkontroll håper jeg..

Skal kaste inn en VIA prosessor meg integrert skjermkort og tv ut.. man trenger strengt tatt ikke mer på en slik en.. :)

 

Håper du får bildene opp å gå igjen. brenner etter å se hvordan du har tenkt det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...