Gå til innhold

Noen som har peiling på mp3 spillere?


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg en Mp3 spiller, og har sett litt på forskjellige. Blant annet har jeg studert Creatives Rhomba, JOS MP110 og oxo Ipod da. Jeg har lest alle tester og fått tilbakemeldinger, og noe sier meg at jeg kanskje heller bør la være å kjøpe nå. (men no er det slik at jeg gjerne ønsker en mp3 spiller på dette tidspunktet) Er noen av disse spillerene noe å satse på?

 

Liste over ting jeg ønsker en mp3 spiller skal ha:

- nok plass til å lagre en del sanger

- batteri, som man slipper å lade 3 ganger for dagen

- radio

- enkelt tilkobling til PC (USB) så man kan overføre datafiler og slikt

- prisen må også være akseptabel.

 

 

Har lest alle innlegg her inne, men likevel finner jeg ikke ut hva jeg skal kjøpe.

 

Noen som kanskje har en formening, tips eller noe ännet å fortelle meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mr. Ones.

 

Jeg har selv kjøpt meg Creative Zen NX Xtra 60GB. Denne har alt du ettersøkte bortsett fra radio. Dette er en spiller jeg kan anbefale, dersom du har en relativt stor musikksamling.

 

Under følger opplevde spesifikasjoner (ikke det som reklameres med):

Lagringskapasitet: 57GB (Oppført 60GB, mest pga. avrunding tenker jeg.)

Batteritid: 12-13 timer ved fullt kjør.

Overføring: USB2.0/1.1/1.0. Programvare medfølger.

Pris: 3.595,- (på komplett.no Varenr: 121273)

 

Dersom prisen er litt stiv kan du titte på samme spiller med mindre lagringskapasitet. Denne står oppført med 30GB kapasitet. Prisen er på komplett.no for tiden 2.895,- (Varenr: 123193).

 

Det medfølger fin bæreveske i skinn (ikke at jeg bruker den, men :dontgetit: ) og øreproppene er meget gode. Skjermen er også stor og oversiktlig med fin kontrast.

 

Det jeg har å si negativt om denne spilleren er at det ikke medfølger fjernkontroll, og spillerens software er litt treig når samlingen begynner å bli stor (dette sier seg jo selv, men er fortsatt litt plagsomt).

 

Håper dette var til litt hjelp.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vurder Asono jukebox HD500. Du får den med 40 gig til 3600, eller 20 gig til 3000 på www.asono.no

 

Kjøpte spilleren rett før jul, og må si meg fornøyd. Den har også radio, og opptaksmulighet, både via mikrofon og rett fra radioen. I tillegg kan du lese .txt-filer på den (den takler norsk språk). Ved filoverføring fra pc'en trenger du ingen programvare, den dukker opp som en vanlig harddisk, så det er bare å redigere og kopiere på vanlig måte.

 

De medfølgende øreproppene er av god kvalitet (Sennheiser).

 

Om det er noe minus ved spilleren, så er det kanskje størrelsen - den er litt større enn Creative Zen, men det tarden igjen på alle funksjonene.

 

Harfdware.no har testet spilleren (da under navnet Jaxx): http://www.hardware.no/tester/lyd/jaxx_hd500/index.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...