Gå til innhold

Språkreiser.


knutby

Anbefalte innlegg

Nå her jeg endelig bestemmt meg for å dra på Språkreise\ferie alene til enten New York eller Los Angeles. Jeg bruker EF som "reiseopperatør" og har tenkt meg på ett av sommerkursene deres for 2-3 uker. Eneste som da gjenstår er å velge hvor. Usa er et klart valg *avatar* og det skal bli enten New York eller Los Angeles som sagt.

 

Er det noen som har hvert i (begge) byene og har noen tips\anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ett søskenbarn som har hvert begge plassene. Nå var han ikke på språkreise da, men han sa at begge plassene er bra, eneste er at det er mer utslitt i Los Angeles enn New York, altså, utslitte bygninger, hus og veier, mye tørke (ligger jo nær ørken) og varmt, utrolig mye lavhus. I New York er det varmere enn Norge om sommeren, men like kaldt eller kaldere om vinteren. Vannvittig med høyhus, spennende by, ikke tørke slik som i Los Angeles...mye grønt, selv om det er veldig mye mur og stål (tett med bygninger). Han likte seg best i New York.

 

Vet ikke om dette hjalp, men det er da litt viktig å like seg der man er ;)

 

Hadde tenkt meg en tur over selv, da til Canada, men jeg tror ikke det blir noe av... :(

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Har du muligheten til å få tak i bil i løpet av reisen, så er valget klart. California :yes: Da kan du ta turen til San Francisco og Las Vegas også.

 

Jeg har vært både i New York og LA, og kan trygt anbefale begge stedene, men om sommeren er det mer behagelig vær i LA fordi det er lav luftfuktighet.

 

New York i juli har ofte temperaturer opp mot 40-45 grader i bykjernen og 80-100% luftfuktighet. Det blir ubehagelig for å si det mildt.

Endret av Signatur
Lenke til kommentar

Jeg ville nok valgt New York, hadde jeg måtte velge blant disse to. Mulig kurset du skal ta er bedre tilrettelagt i LA, men jeg er sikker på at jeg ville trivdes bedre i New York fremfor LA.

 

Selv hadde jeg nok dratt til England, skulle jeg tatt en språkreise. :)

Lenke til kommentar
på tross av at det nesnte bare er demokrater i NY, ville jeg valgt dette fremfor LA.

:lol: Det ekke mulig...

 

 

Har du, (JSW), vært der sammen med din far (FAW)?

 

*kremt*

 

Anyways, L.A er ikke så idyllisk som det kan virke på film, men heller ikke så ille som det igjen, kan virke på film. Som Jokke sa, det er stort behov for bil og det er svære avstander også videre, ikke ideellt for en stakkars skoleelev. New York har jeg ikke vært i, men man skulle tro det er et spennende sted, mye å gjøre, mye å se, masse forskjellige folk, av alle raser og tilhørligheter på noenlunde ett sted :)

 

God tur!

Lenke til kommentar
Hvor lang tid tar det å kjøre til Las Vegas da? Og jeg har hatt førerkort i 6 månder ca. når jeg drar. tror du jeg vil slite på veiene der?

 

Motorveiene er stort sett rette hele veien. Adskilte kjøreretninger, og god oversikt. Helt topp å kjøre. Kan fort bli ensformig og kjedelig, så det er en fordel å være fler i bilen. Mange som har sovna ved rattet. Regn med 3-4 timer på turen. Skiltinga er bra, men kan være en fordel med roadmap. Anbefaler forøvrig en vanlig bil med air condition.

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Ville nok ha valgt å reise til New York, sinnsykt stress å navigere seg rundt i LA, iallefall første gangen man er der, og man er avhengig av bil uansett hvor man skal. Amerikanerne har nogenlunde de samme trafikkreglene som oss, men det krver litt tilvenning, i tillegg så kan det ta sin tid å komme seg ut av bilkøer i LA hvis man først havner i en.

 

New York er mye tettere, og man kan ta undergrunnsbane istedet for å kjøre med bil. Det tar mye kortere tid å komme fra A til B i NY enn i LA og du finner kanskje et mer turistvennlig folkeslag.

Lenke til kommentar
Hvor lang tid tar det å kjøre til Las Vegas da? Og jeg har hatt førerkort i 6 månder ca. når jeg drar. tror du jeg vil slite på veiene der?

Mulig jeg tar feil, men må du ikke ha hatt sertifikatet en viss tid, og er så så gammel for å få lov til å leie, kjøre bil der borte....Er ihvertfall sånn det gjelder med leie av bil...så vidt jeg vet... :ermm:

Lenke til kommentar
Jeg kan jo også velge Miami, Santa Barbara, San fransisco, Boston eller Seattle. Men NY og LA er mine favoritter..

Miami! Der er det mange turer man kan ta til strender, Everglades, Florida Keys, Orlandos theme parks ol.

 

MIAMI! :thumbs:

 

EDIT: Dette med biler: i Florida, California og NY er aldersgrensen for å ha førerkort 16 år. Jeg har tillatelse til å kjøre med foreldre mens det enda er naturlig lyst det jeg vil. Dette trengs det kun en liten test hos det lokale bilstasjon(hva i huleste kalles det?) for å få: Spørsmål som "hva betyr skiltet "STOP": Alternativ 1: du skal stoppe hvis du kjører en truck, Alt 2: Du skal stoppe hvis du vil. Alt 3: Du MÅ stoppe, Alt 4: er du over 60, må du stoppe"

 

25 spørsmål i den sjangeren. Men det er neppe aktuelt å ta slike tester dersom du ikke skal bli der en stund. på Avis må du være atten for å leie bil i FL. HVor lenge du har hatt førerkort, bryr ikke AVIS seg om der borte. Så vidt jeg vet.

 

Det gjennstår bare å ønske God tur!

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

Helt enig. Er ingenting som MIAMI. For min del er MIAMI (so far) usas diggeste by. Har ikke vært i så fryktelig mange andre byer da men den tar kaken. Chicago er også kult men....kan ikke måle seg med miami.

 

Edit: Men har lyst å besøke LA. Aldri vært der.

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...