Gå til innhold

Lage PHP-quiz


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tenkt å lage en en test til mine elever.

Poenget er at de skal svare på 20 spørsmål, hvor hvert spørsmål har 3 alternativer.

De skal så sende dette svaret på mail til meg, og de har ikke lov til å sende testen mer enn en gang.

De kan ikke trykke på Send mail-knappen mer enn en gang, og har de trykt på den knappen kommer de til en ny side, og de kan ikke bruke back-knappen.

 

Jeg har lett på nettet, men har ikke funnet et quiz som dekker slik jeg vil ha det (blant annet hotscripts.com...). Noen som kan gi meg noen tips på hvor jeg kan finne det, eller et enkelt script jeg kan gå ut ifra?

 

Med vennlig hilsen

 

Kayrd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har skrevet noe noe lignende selv, men ikke i php. Problemet ditt er at du ikke har noen innlogging for studentene, men kun en side der de skal sende inn. Dersom du lager en database med studentene, et passord og en id som sier at de har svart på spørsmålene dine eller ikke kan du fikse dette. Hvis ikke går det jo ann som sakt å vite at studenten har svart om de skriver inn sitt navn eller studentnummer.

 

mvh

GruZuk

Lenke til kommentar

Det du kan gjøre er å dele ut et tall på 10 tegn, til hver enkel elev som de taster inn for å få sendt inn.

 

Dette gjør at noen ikke kan sende inn for andre uten å måtte lese deres 10 siffra tall. Dette tallet kan du registrere i en tekst fil, eller i en database hvis du har tilgang til det. Så sjekker den opp om dette tallet har sendt inn flere ganger.

 

Men uansett så er det jo bare å gjøre som du har sagt å se hvilken klokke den første ble sendt inn. Men ulempen med det er jo at en person kan sende sitt svar inn for en kamerat også?. Derfor hadde det ikke vert så dumt med et tall som de skrev inn, og hvis de ikke skrev rett tall inn, så rettet du ikke prøven.

Lenke til kommentar
sirice, du skal begrense personen, ikke IP'en for å si det sånn...

 

i en skole-sammenheng kan man nesten forvente at flere elever vil bruke samme maskin (og samme IP)

Hva med en innloggings-funksjon? Slik at hver elev logger inn og tar testen og til slutt sendes inn der brukernavn blir lagt til i mailen... Da kan man vel begrense?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...