Gå til innhold

Posten glemte postoppkravet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gå til posten og forklar situasjonen, dersom dei ikkje kan gjere noko så ringer du nettbutikken og tar ein prat.

 

I det lange løp kan det slå hardt tilbake på deg, som snekkern påpekte.

Pyser

 

3 år har gått

 

fremdeles kunde hos både posten og komplett

 

No stress..

Posten tabba seg ut. accept it:p

Lenke til kommentar
Hentet en vare handlet på en nettbutikk på posten. Bestilte på vanlig måte servicepakke. Damen på posten sa bare værsågod! Og jeg spaserte ut med varen til knappe noen få tusen.

 

Nå har det seg slik at jeg ikke kan forstå at denne har blitt betalt for. Hun må rett og slett bare ha glemt å ta oppkravet.

 

Hva skjer? Noen som har opplevd dette? Jeg har varen og har jo en slags kvittering for den, dvs. utskrifter som lå ved pakken. Jeg regner med jeg kommer til å høre fra noen før eller siden på dette i det minste som et forsøk på å få pengene fra meg.

Kan jeg stå på mitt og si at Posten har tabbet seg ut og la dem ta konsekvensen? Eller ender dette med at jeg må betale uansett?

I datte tilfellet kommer posten til å anmelde deg til politiet hvis du ikke tar kontakt med dem!

 

Lykke til :thumbup:

er du riv raskende tullete, kommer ALDRI til o skje

Lenke til kommentar

Tenk deg at vi sammenligner disse situasjonene med folk som oppdager at de feilaktig har fått 10 millioner inn på kontoen sin. Hvis de da begynner å bruke pengene, og ikke si fra, så er det straffbart. I grove tilfeller så kan de se på mange års fengsel.

 

Dette var bare en sammenligning, selvfølgelig blir det ikke noe fengsel på deg hvis du ikke sier fra at du har fått varen gratis, men jeg vil nok regne med at det er ulovlig å ikke melde fra :p

Lenke til kommentar
I vårt samfunn i dag har vi forskjellige måter å betale varer på, noen er enkle andre litt mer kompliserte. det jeg mener er at de av dere som synes det er greit å slippe unna med å betale noen tusenlapper ødelegger for oss andre. plutselig er det ikke mulig å betale med postoppkrav lenger pga. at det er alt for mange som ikke betaler når det skjer en feil, da blir det ikke aktuelt for posten å levere den tjenesten lenger og kanskje en del webshopper blir lei av å diskutere med posten når det blir for mange ubetalte oppkrav.

also nei det vil bare gjore at Posten som er STATS eid skjerper seg. Hadde det vert et privat selskap hadde det sansynelig vis skjedd mye skjerldrene

Lenke til kommentar
I vårt samfunn i dag har vi forskjellige måter å betale varer på, noen er enkle andre litt mer kompliserte. det jeg mener er at de av dere som synes det er greit å slippe unna med å betale noen tusenlapper ødelegger for oss andre. plutselig er det ikke mulig å betale med postoppkrav lenger pga. at det er alt for mange som ikke betaler når det skjer en feil, da blir det ikke aktuelt for posten å levere den tjenesten lenger og kanskje en del webshopper blir lei av å diskutere med posten når det blir for mange ubetalte oppkrav.

The future takes VISA :thumbup:

Lenke til kommentar
I vårt samfunn i dag har vi forskjellige måter å betale varer på, noen er enkle andre litt mer kompliserte.  det jeg mener er at de av dere som synes det er greit å slippe unna med å betale noen tusenlapper ødelegger for oss andre. plutselig er det ikke mulig å betale med postoppkrav lenger pga. at det er alt for mange som ikke betaler når det skjer en feil, da blir det ikke aktuelt  for posten å levere den tjenesten lenger og kanskje en del webshopper blir lei av å diskutere med posten når det blir for mange ubetalte oppkrav.

The future takes VISA :thumbup:

Du nekter virkelig å forstå poenget :no:

Lenke til kommentar

Kompissen min bestillte utstyr fra microplex.no i oppkrav, han fikk varen uten å måtte betale den ut selv om den var i oppkrav.

 

Letter sagt. Gratis!

 

Det er snart 6 måneder siden og ingenting er skjedd. Men når posten gjør feil så går det til andres fordel, og jeg TVILER på at det er så mange her som ville gådd og sagt i fra om det.

 

Men legg pengene til side ei stund bare for å være på den sikkre siden.

Lenke til kommentar
Desuten so er det posten som har gjort feil, hvis du ikke gjor noe som helst og bare venter so har de ingen ting po deg, Om dette er rett moralsk sett kan jo diskuteres.

moralsk sett er det forkasteleg! Så det er noko som ikkje kan diskuterast, uansett kven det er sin "feil".....

 

Om han vil prøve å ikkje betale så er det hans sak, men det moralske ansvaret er ikkje diskuterbart.... :no:

Lenke til kommentar
I vårt samfunn i dag har vi forskjellige måter å betale varer på, noen er enkle andre litt mer kompliserte.  det jeg mener er at de av dere som synes det er greit å slippe unna med å betale noen tusenlapper ødelegger for oss andre. plutselig er det ikke mulig å betale med postoppkrav lenger pga. at det er alt for mange som ikke betaler når det skjer en feil, da blir det ikke aktuelt  for posten å levere den tjenesten lenger og kanskje en del webshopper blir lei av å diskutere med posten når det blir for mange ubetalte oppkrav.

The future takes VISA :thumbup:

Du nekter virkelig å forstå poenget :no:

Du setter det litt på spissen og da. ingen systemer er feilfrie og det er medregnet..

Neida, jeg skjønner jo godt hva du mener. Men noen er heldige og driter i å betale,slipper unna med det og. Andre må betale to ganger for å få ut no, det vil alltid være en "dust" som meg der ute og ser fordelen. men du skal ikke tro at det er noe som skjer konsekvent for meg heller. jeg følte meg heldig og var faktisk det. systemet virker slik...

Lenke til kommentar

Moralen til nordmenn er skremmende lav. Så nylig en undersøkelse av unge menneskers moral der hele 70% sa de ikke ville gjort kassadama oppmerksom på at hun ga igjen for mye! Skjønner ikke at folk vil gjøre seg selv til kjeltring for småpenger, og som ikke tenker på den stakkars butikkansatte som må gjennomgå for manglende balanse i oppgjøret. Det går faktisk utover andre mennesker når en stjeler, det er ikke så enkelt at det bare er staten det går utover. Hva med den postansatte som fikk kjeft fordi han kostet arbeidsgiveren flere tusen kroner? Tenk litt på andre og slutt å være så egoistisk :mad:

Lenke til kommentar

Vet at det virker litt rart på dere som er litt yngre, men det er noe som heter å ta ansvar for sine egne handliger. Det er samtidigt fint at det er så mange her som aldri har blitt lurt eller gjort en feil.

 

Men kos dere med gratis varene deres og glem den gnagende følelsen som kommer når dere likevel må betale. :scared:

Lenke til kommentar

Jeg fikk en DOA harddisk av MPX en gang, og snakket med en på tlf som var så elskverdig og sørget for at jeg kunne komme ut på lageret deres og bytte disken senere samme dag. Jeg var dritfornøyd så klart.

 

Et par uker senere dumpet det ned en mail til meg om at returen min var godkjent og ny disk på vei. Jeg ringte de da og sa i fra. De var selvsagt glad for det og sa at de skulle stoppe pakken. 2 uker senere fikk jeg pakkelapp fra MPX som jeg skjønte var harddisken. Jeg ringte da til dem igjen, og de skulle ordne med Posten, så jeg så bort i fra pakkelappen.

 

Noen hadde sikkert tatt disken og holdt kjeft, kanskje de til og med hadde sluppet unna med det, men det hadde jo vært moralsk forkastelig. Personlig hadde jeg ikke klart å glede meg over den stjålne harddisken.

Lenke til kommentar
Hentet en vare handlet på en nettbutikk på posten. Bestilte på vanlig måte servicepakke. Damen på posten sa bare værsågod! Og jeg spaserte ut med varen til knappe noen få tusen.

 

Nå har det seg slik at jeg ikke kan forstå at denne har blitt betalt for. Hun må rett og slett bare ha glemt å ta oppkravet.

 

Hva skjer? Noen som har opplevd dette? Jeg har varen og har jo en slags kvittering for den, dvs. utskrifter som lå ved pakken. Jeg regner med jeg kommer til å høre fra noen før eller siden på dette i det minste som et forsøk på å få pengene fra meg.

Kan jeg stå på mitt og si at Posten har tabbet seg ut og la dem ta konsekvensen? Eller ender dette med at jeg må betale uansett?

Posten er ansvarlig. Du behøver ikke å betale.

Lenke til kommentar

Jeg opplevde det motsatte for noen uker siden. Bestilte pc i deler og den kom i 2 kolli. Summen var ca. 7500, men dama på posten skulle ha 7500,- pr.kolli. Flerkolli-forsendelser hadde hun aldri hørt om før, og hun hadde jobbet i posten i 25 år.

 

Måtte ringe opp Komplett og få folkene der til å forklare henne at jeg bare skulle betale beløpet 1 gang....etter nesten 1 time på posten fikk jeg endelig med meg sakene ut derfra.

 

Tror ikke alle som jobber på posten er helt oppegående. :no:

Lenke til kommentar
I vårt samfunn i dag har vi forskjellige måter å betale varer på, noen er enkle andre litt mer kompliserte.  det jeg mener er at de av dere som synes det er greit å slippe unna med å betale noen tusenlapper ødelegger for oss andre. plutselig er det ikke mulig å betale med postoppkrav lenger pga. at det er alt for mange som ikke betaler når det skjer en feil, da blir det ikke aktuelt  for posten å levere den tjenesten lenger og kanskje en del webshopper blir lei av å diskutere med posten når det blir for mange ubetalte oppkrav.

also nei det vil bare gjore at Posten som er STATS eid skjerper seg. Hadde det vert et privat selskap hadde det sansynelig vis skjedd mye skjerldrene

Vel, nå *er* posten omgjort til aksjeselskap, da, dog med staten som eneste aksjonær. Driften er gjort om ganske kraftig fra den tiden da det var et offentlig selskap, skjønner ikke helt hvor folk vil hen med alle disse antydningene om at posten suger bare fordi det er statseid. Telenor har høy grad av privatisering nå, og dere klager like mye over *det* selskapet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...