NilsJohan Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 Jeg har problemer med å få Windows Update til å fungere. Det fungerer en liten stund også kræsjer svchost.exe og det slutter å virke før jeg får lastet ned noenting. Jeg mistenker det for å være blaster men jeg lastet ned removal tool uten at den fant noe... Jeg har ikke noe antivirus eller firewall. Takker for hjelp.
tbend Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 Blaster er farlige greier... Gå på Symatec og last ned en blaster fix, den skulle gjøre nøtten.. Men det kan være litt lurt å ha viruskontroll. ( har skjøl gjørt det å det funka ) Happy blaster removing... hehe Edit: Skriveleif
NilsJohan Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Skrevet 3. februar 2004 Lastet ned fixblast fra symantec, men den fant ikke noe...
olavr Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 Lurer på om det er et problem med Windows Update akkurat nå. Kom ikke inn der for 5 min siden. Office Update fungerte fint.
ronndi Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 stor trafikk på winupdate i dag da den skal serve alle med autoupdate med en fix til IE.
pertm Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 (endret) stor trafikk på winupdate i dag da den skal serve alle med autoupdate med en fix til IE. Ja det gikk tregt å laste det ned idag. Jeg har her linje som burde tatt det mye raskere. Endret 3. februar 2004 av pertm
LEFZE^ Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 hvis du ikke greier det innen den tiden så gå på start->Kjør->shutdown -a... også går du på symantec.com og laster ned fix (som nevnt tidligere) og etter det går du hit og laster ned ''WindowsXP-KB823980-x86-NOR''
©-Man Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 (endret) Du har ikke skrevet hvilke os du har så du får gå inn på denne siden, velge hvike os du har (ca midt på siden) og så velge hvilke språk du har på os'et ditt. last ned den patchen og installer den for å fikse dette at pc'en restarter i ett banka kjør. http://www.microsoft.com/technet/treeview/...in/MS03-039.asp salut ! edit: glemte linken Endret 3. februar 2004 av ©-Man
JuZt3r Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 går offtopic her. Blaster på en win2k pc. Fikk den også shutdown tingen?
ATWindsor Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 går offtopic her.Blaster på en win2k pc. Fikk den også shutdown tingen? Ja, det går på win2k også, bare 98 det ikke går på (sålenge du ikke har manuelt installer dcom eller hva det heter). Ett tips, prøv å hold windows oppdatert, å få blaster nesten ett år etter at fixen har kommet er relativt sløvt. AtW
NilsJohan Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Skrevet 3. februar 2004 Jeg har win 2k og som sagt så var dette en ny installering.. Får fiksa det nå tror jeg, laster ned SP og Norton hos en venn
venomzorg Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 kanskje du har welch, last ned welch fix fra symantec.
Bytex Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 (endret) Blaster gjør ingenting med svchost.exe såvidt jeg vet. Har hatt svineriet selv, og det den gjør er å utnytte en bug i RPC (Remote Procedure Call)-servicen i Windows, og lurer maskinen til å tro at det er oppstått en fatal feil, og man får "shutdown in 60 seconds". Hvis man ser litt på RPC i services, kan man faktisk sette hvor lang tid maskinen skal bruke før den stenger seg av. RPC er hovedsaklig der for å oppdage feil som er ødeleggende for Windows, og stenger ned maskinen (men gir deg en viss tid så man skal få tid å lagre dokumenter etc). Så jeg tror ikke du har blaster-viruset. Hva du har derimot vet jeg ikke, men synes det blir litt feil å sette deg på helt feil spor. Søk på "svchost.exe crash" i Google, utrolig mange rare webforumer der ute der folk har samme problemet som deg. Endret 3. februar 2004 av Bitex
LEFZE^ Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 som sagt tidligere kan det være welichia/nachi (andre varianter) som plager deg siden den blaster fixen ikke fant viruset så prøv med stinger..(http://vil.nai.com/vil/stinger) (McAffe)
j_j Skrevet 4. februar 2004 Skrevet 4. februar 2004 Jeg har win 2k og som sagt så var dette en ny installering.. Får fiksa det nå tror jeg, laster ned SP og Norton hos en venn fikk samme problem for 2 dager siden http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=202151 Hos meg virket det plutselig etter at jeg installerte service pack 3 og 4 jj
NilsJohan Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Skrevet 4. februar 2004 Jeg ga opp og reformaterte, fungerte ikke å installere noe, kom bare RPC error.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå