Gå til innhold

Lefdal Hadde "plutselig" like lav pris som Siba


Anbefalte innlegg

Bare mine erfaringer:

 

Det holder å ha med prisdokumentasjon når du handler for å benytte 150% garantien.

 

Så det var ikke noe behov for meg å kjøpe varen for så å snu i døren og si "Forresten, denne varen er rimeligere i butikken ved siden av, gi meg 150% tilbake av prisdifferansen".

 

Men har du kjøpt så er du ihvertfall sikker på å få de 150%'ene tilbake.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spurte selgeren hva jeg skulle gjøre for å utnytte meg av prisgarantien.

 

 

"Vil dere jeg skal kjøre bort til Siba, kjøpe den der, og så komme inn til dere med kvitteringen og få utnytte av prisgarantien eller bare ta med en prisbekreftelse fra Siba på skjermen, og kjøpe den her, og utnytte meg av prisgarantien?"

 

Da var han litt nølende og virket nesten som om han ikke "ville" la meg utnytte av prisgarantien... Så sjekket han noe opp på PC'en og VIPS... så var den til samme pris som hva Siba tok for den.... :dontgetit:

 

 

men men, den ble iallefall kjøpt på Siba, og er knall fornøyd med skjemen. :D

Lenke til kommentar

Det er viktig å merge seg ordet Etter. Men det betyr ikke nødvendigvis veldig lenge etter. Slik gjør jeg det.

 

- Skaffer prisbevis fra den billigere butikken (annonse eller lign.)

- Kjøper varen på Lefdal.

- Med en gang jeg har betalt sier jeg til ekspeditøren at jeg vil benytte meg av prisgarantien og tar fram bevisene.

- Vips så får jeg penger tilbake.

Lenke til kommentar

Sløvt og dårlig gjort av selgeren er det nå ihvertfall...

 

Når det gjelder prisgaranti..visst F opplyser vi om at den gjelder i 30 dager. 30 dager fram i tid kan en sjekke etter billigere tilbud, og så komme tilbake for å få igjen mellomlegget (Elkjøp).

 

30 dagers fri returrett er det også, og det er rett at en ikke trenger emballasjen.

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er om prisgarantien gjelder internett priser, var på elkjøp og sa jeg så den billigere på siba.no, da sa selgeren at prisgarantien gjaldt bare i det "lokale" området. Han sa også at de ikke hadde sjangs til å matche ineternett priser.

 

Konklusjon:

Han sa jeg MÅTTE finne noen i området som hadde varen billigere. Får og benytte meg av eventuell prisgaranti.

 

Det jeg lurer på er om han bare preiker bullshit ?

 

Holder det å vise en utskrift av varen på internett?

Lenke til kommentar
Men det er jo slik i norge at hvis du reklamerer med noe så er du nødt til å holde det, så med mindre det står et sted i butikken at de tar forbehold mot feil hyllepriser (noe jeg aldrig noensinne har sett i en butikk), så er de nødt for å selge deg skjermen til den høye prisen, og dermed gi deg prisgaranti...

Ja er jo forsåvidt sant det, men jeg ga F og valgte å gi Siba pengene :D

BRA :thumbup:

 

Maken til useriøs praksis : Selge varer for en pris, for så å dumpe den hvis en konkurent har lavere pris.

Lenke til kommentar
Men det er jo slik i norge at hvis du reklamerer med noe så er du nødt til å holde det, så med mindre det står et sted i butikken at de tar forbehold mot feil hyllepriser (noe jeg aldrig noensinne har sett i en butikk), så er de nødt for å selge deg skjermen til den høye prisen, og dermed gi deg prisgaranti...

Ja er jo forsåvidt sant det, men jeg ga F og valgte å gi Siba pengene :D

BRA :thumbup:

 

Maken til useriøs praksis : Selge varer for en pris, for så å dumpe den hvis en konkurent har lavere pris.

Hva i granskogen er useriøst med det? Det må jo være kjempeflott for deg som forbruker!

 

Hvis du er i en butikk og sier til selgeren at du får en ting billigere i butikken ved siden av - blir du da sur på selgeren fordi han senker prisen sin???

 

Det lureste hadde jo selvfølgelig vært å kjøpt varen hos Lefdal først, og SÅ gått tilbake og krevd mellomlegget refusert... menmen...

Lenke til kommentar
prisgarantien gjelder IKKE webshopper.. så det er sagt.

og prisgarantien er kun gyldig hvis man først har kjøpt varen hos lefdal, så funnet varen billigere et annet sted (rekkefølgen kan jo variere for deg  men for selgeren er dette rekkefølgen)

 

Hva slags belegg har du for å si det? Det står ingenting om at prisgarantien ikke gjelder nettbutikker i folderen hvor Lefdals prisgaranti omtales. Jeg har bestilt inn et digitalt fotoapparat hos Lefdal til nærmere 6000. Har tenkt å kjøpe dette, for så å konfrontere dem med den laveste prisen på nett. Dersom de ikke føyer seg vil jeg å gå til Forbrukerrådet, da Lefdal ikke følger opp si egen garanti.

Lenke til kommentar

minibar

Trur nok dei har sikra seg med noko i liten skrift om at produktene skal selges på like vilkår i forhold til kva dei selger.

Dermed kan dei lett argumentere for at nettbutikker ikkje konkurerer på lik linje med dei og at prisgrarantien ikkje er gyldig mot nettbutikker.

 

Men for all del berre referer til dei oppe i Nydalen, men eg trur ikkje du kjem noko særleg langt for sjølv dei har skjønt at der forskjell mellom nettbutikk og vanlege butikkar.

 

mvh

JanEirik

er IKKJE ansatt i nokon av dei nemte kjedane her.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle dele litt av mine erfaringer med prisgarantien på Lefdal og Elkjøp.

 

Lefdal: I brosjyren står det så fint at de skal være billigst i "kjøpsøyeblikket" med andre ord, når du betaler varen. De står derfor ved sin fulle rett til å sette ned prisen før du betaler varen og dermed hindre deg i å bruke deres 150% prisgaranti. Etter det jeg har hørt (og erfart) gjelder prisgarantien mot nettbutikker, men da må man regne frakt med i prisen. Unntaker er om nettbutikken har mulighet til å hente varer. Benyttet meg av dette når jeg kjøpte telefon og pricematch'et med mamoz.no

 

Det er verdt å merke seg at lefdal i utgangspunktet _IKKE_ har bytterett.

 

Link til lefdals prisgaranti, merk formuleringen "i kjøpsøyeblikket"

 

Elkjøp:

30 dagers bytterett. Spurte sist jeg kjøpte en kontantkorttelefon der om jeg kunne ringe opp beløpet og komme tilbake med telefonen. Ja, svarte selgeren, men det er opp til deg å bestemme om det er moralsk riktig.

 

Prisgarantien til elkjøp fungerer som den skal, de matcher en lavere pris du har funnet _lokalt_, både før og etter kjøp, men de kan om de vil (ifølge en på tv-avdelingen på rosten) også nekte å selge deg produktet.

 

 

Kan forsåvidt og nevne at smart clubs elektroavdeling opperer med 200% prisgaranti, dog uten at jeg har benyttet meg av denne.

 

 

Mvh.

Simen A. Farstad

Lenke til kommentar

Angående prisgarantien på Lefdal, så synes jeg at den er genial.

Skulle kjøpe meg en barber-maskin. Før jeg dro til Lefdal, så gikk jeg inn på web'en til Elkjøp og printet ut prisene på maskiner som de hadde. Når jeg kom på Lefdal så hadde de en maskin til 1600, den hadde Elkjøp priset til 800.

Jeg viste frem dette til selgeren, og han måtte innrømme at jeg ville få en billig barber-maskin. 400 kr kostet den meg.

 

Det lønner seg iallefall å sjekke prisene flere plasser, hvis man skal handle elektro-varer.

 

askare

Lenke til kommentar
minibar

Trur nok dei har sikra seg med noko i liten skrift om at produktene skal selges på like vilkår i forhold til kva dei selger.

Dermed kan dei lett argumentere for at nettbutikker ikkje konkurerer på lik linje med dei og at prisgrarantien ikkje er gyldig mot nettbutikker.

 

Men for all del berre referer til dei oppe i Nydalen, men eg trur ikkje du kjem noko særleg langt for sjølv dei har skjønt at der forskjell mellom nettbutikk og vanlege butikkar.

 

mvh

JanEirik

er IKKJE ansatt i nokon av dei nemte kjedane her.

Så vidt jeg forstår dreier ikke dette seg om hvorvidt det er forskjell mellom nettbutikker og "vanlige" butikker, men om hvordan Lefdal forholder seg til sin egen prisgaranti. Tviler på at Forbrukerrådet setter pris på butikker som gir garantier de ikke holder. Da fører en kunder bak lyset.

 

De har sikret seg for at produkter skal selges på like vilkår som deres egne for at garantien skal gjelde: "Kan du kjøpe et produkt av samme merke med tilsvarende spesifikasjoner rimeligere innen 30 dager etter at du har handlet hos oss, ta med deg kvittering og dokumentasjon på lavere pris." (fra Lefdals prisgaranti).

 

Poenget er at det ikke skrives noe om at nettbutikker ikke inngår i prisgarantien. Prisgarantien er ganske enkel, det er ingen unntak med tanke på butikktype.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg forstår dreier ikke dette seg om hvorvidt det er forskjell mellom nettbutikker og "vanlige" butikker, men om hvordan Lefdal forholder seg til sin egen prisgaranti. Tviler på at Forbrukerrådet setter pris på butikker som gir garantier de ikke holder. Da fører en kunder bak lyset.

Nettopp ... derfor du ikke ser at Elkjøp reklamerer med prisgaranti lenger. Ta hvilken som helst reklameblekke, nettside, plakat i butikk ... du finner ikke ordet prisgaranti lenger. Grunnen til det var at Forbrukerrådet steila på at Elkjøp ikke hadde mulighet til å sjekke alle prisene i alle butikkene i landet til enhver tid ... og dermed ikke kunne si at de var billigst. Var masse bråk i avisene for en stund tilbake.

 

 

Dermed ... du kan ikke lenger KREVE prisgaranti fra Elkjøp lenger. Ikke med loven i hånd ihvertfall. Som oftest praktiseres den ... men det er ikke noe krav fra myndighetenes side, så lenge de ikke reklamerer med det.

Lenke til kommentar
Var på Siba og Leftdal bl.a. før jul en gang og skulle kjøpe meg en LCD skjerm. Hadde ikke tid til å vente på levering ifra nettbutikkene så jeg valgte derfor å handle på den gammledagse måten :p

Jeg fant da en skjem på Siba som passet meg utmerket, men før jeg kjøpte ville jeg sjekke med Lefdal for å se om prisen var lavere der, og de har i tillegg 150% prisgaranti.....

Og skjemen var nesten 1000,- dyrere på Lefdal, og jeg tenkte jeg da kunne benytte meg av prisgarantien som de flasher halve butikken med.

 

Men når jeg sa jeg ville benytte meg av den (selgeren var ganske nølende) selv når jeg sto med prisbevis og bladet ang. Lefdals prisgaranti i hånden.

 

Etterhvert når han sjekket på PC'en, kostet plutselig den samme skjemen allikvel det samme som på Siba....

 

"Må være en hyllepris feil her" sa han..... Heia Lefdal..... :thumbdown:

 

 

Tilfeldig?......Neppe.

 

 

Noen som vet om selgerene hos Lefdal har en eller annen provisjon eller bonus ordning?

 

 

 

Edit: Fant vel ut og at dette ikke akkurat var en webshoperfaring da men...ble litt revet med.. :cool:

Hva er det du klager over egentlig ?

fikk ikke du det du ba om da ? ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes utvilsomt at det mest interessante i denne tråden ikke er hvordan store kjeder skaper næringsgrunnlag, snarere hvordan kreative personer skaffer seg snedige rabatter på produkter.

 

Er det ikke rimelig ufattelig, sånn forbrukermessig, å klage på at en butikk setter ned prisen?

 

Det at de opererer med prisgaranti er irrelevant for akkurat den vinklingen, husk at det som teller er prisen i kjøpsøyeblikket.

Endret av Kowalski
Lenke til kommentar
Jeg synes utvilsomt at det mest interessante i denne tråden ikke er hvordan store kjeder skaper næringsgrunnlag, snarere hvordan kreative personer skaffer seg snedige rabatter på produkter.

 

Er det ikke rimelig ufattelig, sånn forbrukermessig, å klage på at en butikk setter ned prisen?

 

Det at de opererer med prisgaranti er irrelevant for akkurat den vinklingen, husk at det som teller er prisen i kjøpsøyeblikket.

Poenget var at de helst ikke vil la kundene utnytte seg av prisgarantien (ihvertfall ikke i mitt tilfelle) jeg sa og at jeg og kunne kjøpe den på Lefdal for så og vise fram prisbekreftelsen fra Siba, jeg sa jeg kunne da gjøre det på alle mulige måter, for å få utnytta prisgarantien. Når selger da skjønte at jeg kunne kjøpe i den rekkefølgen som de ønsket, mener jeg at han valgte å si at prisen var lik som hos Siba, og dermed ikke la meg utnytte prisgarantien.

 

Hos Lefadal er prisgarantien på 150% hadde jeg fått brukt den, ville jeg faktisk kunne spart noen hundrelapper, jeg er nokså sikker på at både Lefdal og Elkjøp tjener mer enn meg :p så hvorfor ikke dra nytte av disse "garantiene" de har på prisene sine.

 

Omtrent hvem som helst forhandler av rimelig størrelse, ville latt seg matche en annens butikk pris på samme vare, da det utelukkende vil slå positivt ut for butikken, og kunden blir fornøyd, og vil da sansynligvis komme tilbake dit hvor det gis god service og god kundebehandling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...