Gå til innhold

Ny 17'' LCD skjerm til spill mm

peraj

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Sitter med en Eizo F67 19" som har fungert utmerket i 5 år og som

fortsatt er av upåklagelig kvalitet. Er imidlertid dritt lei av at beistet

tar opp halve skrivepulten og gjør at jeg omtrent må lene meg bakover

i stolen for å få et overblikk. Har derfor bestemt meg for å kjøpe ny LCD

skjerm.

Bruker PCen til alt fra programmering til videoredigering og

spill og spesielt til spill har jo ikke LCD skjermer vært kjent for å være allverden.

Tenkte derfor YES! :thumbs: da jeg så den nye Samsung Syncmaster 172X med

kun 16 ms responstid. Forøvrig også anbefalt på hardware.no.

MEN.. :cry: så leste jeg denne artikkelen på Toms hardware hvor skjermen, til tross

for sin korte responstid, blir slaktet når det gjelder spill. Artikkelen konkluderer

også med at angitte responstider fra produsentene ikke behøver å bety noe

som helst.

Så derfor folkens:

Noen som har noen erfaringer med gode 17 tommere som også fungerer

bra på spill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vil si at alle skjermene i 173 serien til Samsung fungerer veldig bra til... i grunnen; alt. Men ønsker du en ren spill skjerm ville jeg nok enten gått for Iiyama 431 (tror jeg det er) eller Hercules ProphetView 920Pro DVI, ettersom de er veldig bra på dette.

Jeg kjøpte meg en Samsung 173P nå som jeg skal teste, og hvis jeg ikke er heeelt fornøyd får min far den og jeg kjøper en ny en (han skal ha en ny en uansett, men han spiller ikke).

Lurer på Hercules sin nye 19" skjerm... *sikle* :dribble:

Skrevet

Det er veldig mange skjermer i dag som egner seg til spill!, feks Nec 1760NX og Samsung 193t.. Disse er en liten klasse over mange "andre", men så får man jo ofte det man betaler for ;) .. Nec er definitivt et godt kjøp, og nesten (litt overdrevet) uansett hvilken skjerm du kjøper, vil du oppleve en mer behagelig hverdag fremfor pc'en. :thumbs:

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dere fortsetter å komme med anbefaleinger når dere vet at det er en veldig omfattende test på vei som sansynligvis tar for seg de dere snakker om, kanskje på en litt mer objektiv måte.

Ikke misforstå, det er flott at folk anbefaler skjermer, men det virker litt fåfengt når vi alle venter på "sannheten" :)

Skrevet

Er det ikke lov å komme med egne meninger, eller? Bra du bruker "" rundt sannheten, for den testen som snart kommer opp, trenger ikke nødvendigvis ikke å reflektere alle sine meninger om skjermen.. Egne meninger dreier seg om "tester" over lang tid, og alle mulige forhold.. Ikke misforstå, testen kommer til å bli bra den ;) , men jeg ville bare ha det klart...

Skrevet

Men denne testen dreier seg om å teste ting opp mot hverandre, noe jeg anser som et viktiger utgangspunkt for en som skal gjøre et utvalg. Greit nok at din lange erfaring leder til konklusjonen at skjermen din er god, men min test konkludere kanskje med at skjermen din relativt sett ikke er så god lenger, da den i direkte sammenligning med andre viser seg å ha mangler. Nå tar jeg ikke engang for meg fenomenet subjektivitet (selv om det kan argumenteres at det gjelder begge :) )

Men vi gidder ikke å diskutere dette, da det er en rent teoretisk problemstilling.

Skrevet
Men denne testen dreier seg om å teste ting opp mot hverandre, noe jeg anser som et viktiger utgangspunkt for en som skal gjøre et utvalg. Greit nok at din lange erfaring leder til konklusjonen at skjermen din er god, men min test konkludere kanskje med at skjermen din relativt sett ikke er så god lenger, da den i direkte sammenligning med andre viser seg å ha mangler. Nå tar jeg ikke engang for meg fenomenet subjektivitet (selv om det kan argumenteres at det gjelder begge :) )

Men vi gidder ikke å diskutere dette, da det er en rent teoretisk problemstilling.

Man skal da kunne si sin erfaring uansett hva som skjer. Hvis ikke så måtte man jo basere seg på alle, mulige tester og vente på de som ikke hadde kommet fordi vanlige forumbrukere ikke har"peil".

Det er direkte tulete å skrive noe slikt, skjerp deg og alle andre kan skrive så mange anbefalinger og synspunkter de kan det er jo det forumet er til for. OG ja jeg har skjønt at det skal komme en stor test og det tror jeg også trådstarter skjønte ;)

Btw: Quota feil innlegg men det var deg postet var rettet mot

Skrevet

hehe, joda du har et poeng, synes bare det blir litt dumt om folk skal høre på disse erfaringene når jeg vet at det finnes bedre alternativer der ut. Selvfølgelig er erfaringer viktig, men for en kjøper er det bedre å begrense utvalget ved hjelp av en sammenlignede test før vedkommende så kan gå ut og se på erfaringen rundt de som kom gjennom nåløyet i testen.

Quoter meg selv:

Ikke misforstå, det er flott at folk anbefaler skjermer

Burde kanskje utdypet meningene mine litt mer fra starten av

Skrevet

Enig med alle om at oyvind_dahles test er verdt å vente på - men hyundai q17s har vel tidligere vært skrytt opp i skyene i den følgjetongen o_d hadde for noen mdr siden ;)

Og den kjøpte da jeg - seff... Og den er bra------

Så der fikk jeg sagt det - let the flaming begin :D

Skrevet

Before I was blind, now I can see

Sorry for at jeg lurte deg til å kjøpe q17s den gang. Men den var en gang den beste spillskjermen.....

Synd den suger til alt annet....

Skrevet
Before I was blind, now I can see

Sorry for at jeg lurte deg til å kjøpe q17s den gang. Men den var en gang den beste spillskjermen.....

Synd den suger til alt annet....

Synes den er god jeg, men så har ikke jeg sammenlignet med mange andre skjermer samtidig heller da ;)

Skrevet

Hehe føler meg ikke så veldig lurt :) Var mye fram og tilbake og endel negativer i tråden da... Den fungerer faktisk helt greit både til spill å til vanlig --- spesiellt med powerstrip og litt tweaking...

Skrevet

Hehe ja jeg reagerer på helt hvitt/helt svart gjengivningene, men sammenligningsgrunnlaget mitt er en viewpoint crt som sugde mye mer lut... Nå kan jeg endelig sitte hele dagen foran skjermen uten å bli sliten i øynene... (Ikke at det nødvendigvis er en god ting da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...