Gå til innhold

bra PSU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Chieftech psu'en er jo grei, om du ikke har for mye som skal ha spenning i din pc, har selv 2 psuer fordi chieftechen ikke ville gi mer. Det som er viktigt ofte med en god psu er hvor mye A(Ampere) den klarer og gi på de forskjelige spenningene(helst +12v og +5v).

Psu skal som regel ha lite og si på varme i kavinettet, fordi det er vifte som blåser ut den varme lufta fra de(nesten alltid)

 

Håper det hjalp litt?

 

-OxBoW-

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kan få en pekepinn på om PSU'en er stabil ved å fyre opp programvare som medfølger de fleste hovedkort, på ABIT har man WinBond Hardware Doctor, på Asus har man Asus Smart Probe. Så kan du følge med på volten der og se om den f.ex varierer mye under load. (Kjøre Prime95 eller tilsvarende)

 

Overklokking kan stoppe opp ved for svak/ustabil PSU.

 

-Rettelse: Skrev CPU istedetfor PSU..

Endret av MetaBaron
Lenke til kommentar

Jeg vil i min aller første post her på boardet bekrefte viktigheten av en dugelig PSU.

 

Jeg har selv en sugen 300W så-godt-som noname sak, som jeg har i sterk misstanke for å være årsaken til at vcore fluktuerer noe j**lig til tider, og dette medfører også at volten dropper under load ved mye klokking SLIK AT jeg dermed må overvolte, for DERETTER å oppdage at tempen når særdeles ukoselige høyder.

 

ja jeg skal bestille ny psu, etter ny hd, nytt HK (NF7-S V2.0 seff), enda en ny hd, mere vett, bil, båt, Volvo Stv, rødt hus med peis, 2.4 barn og a white fuckings picket fence... Det er et slit å leve...

 

POINT being, en god og stabil PSU er essensielt.

 

Jaja, systemer blir jo aldri kjappe nok uansett ;)

 

Adjø.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...