Gå til innhold

Guide : flash 9600 TIL 9600XT


VeXx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Kanskje den er de-sticked siden det er bevist flere ganger i tråden at det er NULL forskjell på å overklokke til 9600xt og flashe til 9600xt :ermm:

Det er mulig..

Har testet en del med 9600 Pro (2 kort fra Sapphire) mot 9600XT (Asus)... Det er *null* - 0 - forskjell i ytelse ved samme klokk.. Riktinok lar 9600XT seg klokke noe lenger, men ikke så mye at det slår ut noe i "benchmarks".. Med bedre kjøling på 9600 Pro så lar det seg greit klokke til langt over XT (500) på core.. (Begge korta har relativt tregt minne... stopp ved ca. 660)..

Lenke til kommentar

:hmm::hmm:

Mulig jeg ikke skjønner noe, men hvis jeg legger inn powerstrip på maskinen min og prøver og klokke mitt Sapphire Radeon 9600 256mb, så får jeg ikke stilt opp mer enn 3-4 Mhz på memory, eller 4-5 på Core, så henger hele maskinen seg og jeg må restarte. Noen spes grunn til dette, eller er det bare selve kortet som er grunnen?? :no::no:

 

Dette er jo milevis unna klokkehastigheten til et XT kort, kortet blir jo ikke noe varmt heller. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Kanskje den er de-sticked siden det er bevist flere ganger i tråden at det er NULL forskjell på å overklokke til 9600xt og flashe til 9600xt  :ermm:

Det er jo også kjekt å ha et "XT" kort da ;)

øøh.. nei.. for det får du ikke uansett.. da 9600XT har en annen PCB/vifte/kontakt.. med tempføler og turtallsindikator..

Du får "kun" lagt inn en annen Bios som forhåpentligivis ikke lager noe krøll (hint: minnetider/volt som ikke er sunt for billigram på enklere utgaver av 9600-kort).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
:hmm::hmm:

Mulig jeg ikke skjønner noe, men hvis jeg legger inn powerstrip på maskinen min og prøver og klokke mitt Sapphire Radeon 9600 256mb, så får jeg ikke stilt opp mer enn 3-4 Mhz på memory, eller 4-5 på Core, så henger hele maskinen seg og jeg må restarte. Noen spes grunn til dette, eller er det bare selve kortet som er grunnen?? :no::no:

 

Dette er jo milevis unna klokkehastigheten til et XT kort, kortet blir jo ikke noe varmt heller. :thumbdown:

Det vil jeg tro skyldes at dette er ett heller dårlig variant av 9600-kort..

En del utgaver av kort med 256MB Ram har jo dessverre "treige" ramchips i forhold til utgavene med 128Mb. (Men noen 128MB utgaver har også tragisk treige minnebrikker.. se under)

Da er det ikke mye du kan klokke...

Når det er sagt synes jeg det var/er rart at du ikke klarer å klokke GPU'n en del ihvertfall..

Begge 9600Pro korta jeg har klarer glatt over 500 på core (400 er default) og mitt "minnelobotomerte" Club3d 9600 klarer fint 460 på core (default 400). Club3D-kortet har minnebrikker som er spesifsert til 200MHz(400).. som trekker ned ytelsen kraftig.. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Kanskje den er de-sticked siden det er bevist flere ganger i tråden at det er NULL forskjell på å overklokke til 9600xt og flashe til 9600xt  :ermm:

Det er jo også kjekt å ha et "XT" kort da ;)

øøh.. nei.. for det får du ikke uansett.. da 9600XT har en annen PCB/vifte/kontakt.. med tempføler og turtallsindikator..

Du får "kun" lagt inn en annen Bios som forhåpentligivis ikke lager noe krøll (hint: minnetider/volt som ikke er sunt for billigram på enklere utgaver av 9600-kort).

Jeg sa "XT" i _hermetegn_

Jeg mente altså at det er kjekt at det står "XT" i maskinvarelista / skjermkortinstillingene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Kanskje den er de-sticked siden det er bevist flere ganger i tråden at det er NULL forskjell på å overklokke til 9600xt og flashe til 9600xt  :ermm:

Det er jo også kjekt å ha et "XT" kort da ;)

øøh.. nei.. for det får du ikke uansett.. da 9600XT har en annen PCB/vifte/kontakt.. med tempføler og turtallsindikator..

Du får "kun" lagt inn en annen Bios som forhåpentligivis ikke lager noe krøll (hint: minnetider/volt som ikke er sunt for billigram på enklere utgaver av 9600-kort).

Jeg sa "XT" i _hermetegn_

Jeg mente altså at det er kjekt at det står "XT" i maskinvarelista / skjermkortinstillingene.

Tja...

Det får du også ved en vanlig driverinstallering for et 9600 NonPro kort med R360-chip... Da står det Radeon 9600 XT i oversikten fra "Device Manager"...og f.eks. EverestHome...

Det er ihvertfall min observasjon...

Lenke til kommentar
Så nå er det egentlig ganske bra å kjøpe de billige kortene og gjøre stort utav de :p ?

 

Og flashe 9800NP til XT er jo genialt bare det da! Samme med dette.

Det er jo ikke helt uten risiko da. For å si det sånn. Jeg softmodda mitt 9500-9700. Fikk mye høyere fps. Men fikk artifacts også.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...