Gå til innhold

Guide : flash 9600 TIL 9600XT


VeXx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har (hadde!!) et Sapphire Radeon 9600 Pro Atlantis 128ddr. Testa litt med bios oppgradering.

 

Jeg fant ut at bios til Connect 3D 9600Xt burde funke på Saphir-kortet. Jeg flasha den og vips så ble alt stille. Dette funke vist aldeles ikke. :scared:

Jeg har backup av orginal bios, men det hjelper lite når PCen ikke booter.

 

Jeg satte så inn et gammalt matrox PCI kort, dette boote men ikke dersom Radeon-kortet står i. Jeg må jo ha Saphir-kortet i for at jeg skal få flasha det ikke sant, og det funker jo ikke.

 

...... Noen som har erfafinger eller forslag her (utenom å kjøpe et nytt kort)?

 

ABIT NF7-S-V2, 2800+

Lenke til kommentar
Jeg har (hadde!!) et Sapphire Radeon 9600 Pro Atlantis 128ddr. Testa litt med bios oppgradering.

 

Jeg fant ut at bios til Connect 3D 9600Xt burde funke på Saphir-kortet. Jeg flasha den og vips så ble alt stille. Dette funke vist aldeles ikke. :scared:

Jeg har backup av orginal bios, men det hjelper lite når PCen ikke booter.

 

Jeg satte så inn et gammalt matrox PCI kort, dette boote men ikke dersom Radeon-kortet står i. Jeg må jo ha Saphir-kortet i for at jeg skal få flasha det ikke sant, og det funker jo ikke.

 

...... Noen som har erfafinger eller forslag her (utenom å kjøpe et nytt kort)?

 

ABIT NF7-S-V2, 2800+

Sett i PCI kortet sammen med AGP kortet ditt og last ned ny BIOS, den originale til kortet ditt, i dette tilfellet Sapphire Radeon 9600 Pro Atlantis. Bioser finner du HER :yes: Deretter flasher du den biosen du lasta ned :) Nå skal det funke :)

Endret av Merlin
Lenke til kommentar
Jeg har (hadde!!) et Sapphire Radeon 9600 Pro Atlantis 128ddr. Testa litt med bios oppgradering.

 

Jeg fant ut at bios til Connect 3D 9600Xt burde funke på Saphir-kortet. Jeg flasha den og vips så ble alt stille. Dette funke vist aldeles ikke. :scared:

Jeg har backup av orginal bios, men det hjelper lite når PCen ikke booter.

 

Jeg satte så inn et gammalt matrox PCI kort, dette boote men ikke dersom Radeon-kortet står i. Jeg må jo ha Saphir-kortet i for at jeg skal få flasha det ikke sant, og det funker jo ikke.

 

...... Noen som har erfafinger eller forslag her (utenom å kjøpe et nytt kort)?

 

ABIT NF7-S-V2, 2800+

Det høres ut som at AGP er first boot device. Prøv og gå i bios (med pci kortet) og skru PCI som first boot device...

 

Er ikke sikker på om det heter First boot device :p

Lenke til kommentar

Hjelp exploid ? vexx??

 

Gjorde som det stod i guiden. flashet til 9600xt, men opplevde krasj i 3DMark 01 SE og bestemte derfor å gå tilbake til 9600 pro biosen, men etter eg sku flasha til 9600 pro so blei skjermen heilt fucka! (unnskyld ordbruk...)

 

Har Sapphire 9600 Pro med Samsung minne...

Korleis går får eg kortet tilbake i "normal" stand, for kvar gong eg prøver flashe til ein bios blir det totalfucka (fargane flyter rundt på skjermen osv.. Klarer å flashe uten å sjå på skjermen, men ingenting fungerer, prøvde å flashe tilbake til 9600xt biosen, men det gjekk ikkje det heller??

 

HJELP!

Lenke til kommentar
Hjelp exploid ? vexx??

 

Gjorde som det stod i guiden. flashet til 9600xt, men opplevde krasj i 3DMark 01 SE og bestemte derfor å gå tilbake til 9600 pro biosen, men etter eg sku flasha til 9600 pro so blei skjermen heilt fucka! (unnskyld ordbruk...)

 

Har Sapphire 9600 Pro med Samsung minne...

Korleis går får eg kortet tilbake i "normal" stand, for kvar gong eg prøver flashe til ein bios blir det totalfucka (fargane flyter rundt på skjermen osv.. Klarer å flashe uten å sjå på skjermen, men ingenting fungerer, prøvde å flashe tilbake til 9600xt biosen, men det gjekk ikkje det heller??

 

HJELP!

Oh shit, dette virker ikke bra :no: Skulle ønske jeg visste hva problmet var :roll:

Lenke til kommentar

Har et Coonect3d 9600PRO 128MB kort og skal prøve litt... Men før jeg gjør det, er det noen som har noen erfaringer med det kortet om det går ann å flashe? Har aldri prøvd å klokke kortet heller, vet ikke hvordan man gjør det heller. Skal søke litt på forumet for hvordan gjøre det, men hvis noen vil paste en link til "overklokke skjermkort på 1-2-3" :p så hadde det vært fint!

Lenke til kommentar

På guide flash 9600 til 9600XT, så står det at man burde bruke en samsung28.bin eller noe... BIOSene som Connect3d har så er det Connect3D.9600PRO.128.Samsung28.bin og Connect3D.9600XT.128.Samsung33.bin

 

er det bare en tilfeldighet at mitt kort egentlig har samsung28.bin (lik som den i guiden)?

 

Burde jeg prøve med den i guiden eller den fra fabrikanten?

 

EDIT:

etter klokking fikk jeg 7000 3dmark2001se poeng, hvordan er det i forhold til dere andre?

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Kan det ha noe å si at jeg hadde på "best kvalitet" og ikke "best ytelse" under "3d settings"? Har XP2500 1024MB ram, begge skjermene tilkoblet... Regner med at du mener 3dmark01 og ikke 03?

 

EDIT: tror det er en stund siden jeg har kjøpt nye disketter, samtlige jeg har får jeg read error på da jeg kjører drdflash, jaja få skaffe noen nye da :-)

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

den skal stå på best ytelse ja og AA og AF skal stå på Application Preferrence. Ja jeg mener 01.

 

Men hvis du lurer på noe relatert benchmarks og lignende poster du dette på Overklokking-Benchmarks. Vi må forholde oss til topic og denne threaden :)

Endret av Merlin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...