Gå til innhold

Hvilket hovedkort er best til å overklokke med?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp Abit nf7-s 2.0 er absolutt noe å sattse på. selv har jeg ingen er faring med feks Asus, men en ting kan jeg si meg sikker på. ikke kjøp noe som har "msi" i navnet :D aldri hatt så mye prakk med ett hk før (forøvrig var dette ett gammelt kort, kt266pro eller hva det no heter.) har selv det Abit hk å er meget fornøyd :) se sign.

Lenke til kommentar

Den nye Abit AN7 er ikke det oppfølgeren til NF7-S?

 

Har en kamerat som har kjøpt seg det og det skulle også være bra til overklokking...har også hørt at Epox er bra til overklokking..

175fsb? Har hatt mitt Asus over 180 jeg, uten problemer..har hørt flere som har hatt problemer med den biten, glad jeg har et som funker noenlunde greit..drittlydkort er det og på det..skraper og skraper, måtte kjøpe meg Audigy jeg.. :p

Endret av Morph3us
Lenke til kommentar
Hey. skal skifte hovedkort da min asus a7n8x dlx ikke vil opp i mer enn 175 i fsb (ca) før den låser seg. Derfor trenger jeg et nytt hk, et som klokker bra. Har hørt at Abit NF7-S er bra, er dette det beste?

 

 

 

**Kontak meg over PM om du har noe lignende å selge / bytte.

Hmm, hva slags a7n8x deluxe er dette da? Sikker på at du ikke har pc2700 minne da? som ikke er spesifisert til mer enn 166 mhz? Jeg bruker pc3200 minne og begge mine a7n8x deluxe har klart 220 mhz fsb uten noe problem.

 

Har også hatt 2 stk abit nf7-s og de har det vært masse tull med.

Så vet ikke helt jeg, bare fryker abit har en del mandagskort av den typen.

Vi bestillte 3 abit nf7-s 2 av dem måtte vi sende tilbake..

 

jaja, sånt skjer

Lenke til kommentar
Hey. skal skifte hovedkort da min asus a7n8x dlx ikke vil opp i mer enn 175 i fsb (ca) før den låser seg. Derfor trenger jeg et nytt hk, et som klokker bra. Har hørt at Abit NF7-S er bra, er dette det beste?

 

 

 

**Kontak meg over PM om du har noe lignende å selge / bytte.

Hmm, hva slags a7n8x deluxe er dette da? Sikker på at du ikke har pc2700 minne da? som ikke er spesifisert til mer enn 166 mhz? Jeg bruker pc3200 minne og begge mine a7n8x deluxe har klart 220 mhz fsb uten noe problem.

 

Har også hatt 2 stk abit nf7-s og de har det vært masse tull med.

Så vet ikke helt jeg, bare fryker abit har en del mandagskort av den typen.

Vi bestillte 3 abit nf7-s 2 av dem måtte vi sende tilbake..

 

jaja, sånt skjer

Hvilken versjon hadde du?

 

Hadde du Abit NF7-S V2.0? Har hørt at jeg må kjøpe det hvis jeg skulles ha NF7

Endret av Morph3us
Lenke til kommentar

Hei folkens, masse respons! Flott!

Jeg bruker GeiL GoldeN Dragon pc 3500, så rammen er ikke problemet. Har prøvet å kjøre på lav multi men høy FSB(da ville ikke maskinen boote, prøvde 200*7,5), dette er vel en god pekepinn på at det er hk som ikke vil lenger? Hva ville dere gått for, har hørt mye bra om Epox kortet også, hvilket mellom nf7-s, an7, EP-8RDA+.

Lenke til kommentar

Synes det virker rart at du ikke skulle greie mer enn 175 MHz, jeg har selv hatt det kortet og det var ingen problem å klokke det opp og over 200MHz.

Har du BIOS ver.1006 eller over? Det skal ikke være så stor forskjell mellom nForce-HKultra400, trodde jeg. Nå har jeg Soltek 75RLN2-m/nF-U400chip og det klokkes også lett opp til 200MHz m/XP2500.

Men har også hørt at DFI er OC-villig.

Lenke til kommentar
Det er fordi NF7 har vært best en god stund, helt til LP B og Infinity NF2 Ultra kom fra DFI for ikke så lenge siden.

jeg har nettopp gått til innkjøp av et ABIT NF7-S v2.0 og er ganske fornøyd, utrolig mye lettere og overklokke med er det også, man kan tilogmed stille inn vcore fra Bios'en det er ikke jeg vant til, siden jeg måtte gjøre dette via jumpere på mitt gamle 266 ASUS kort.

 

Gode merker er ihvertfall:

 

ABIT

ASUS

MSI

EPOX ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...