Gå til innhold

Dødfødt Abit KV8-MAX3


Bjoern-

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg fikk tidligere idag min sårt etterlengtede datamaskin fra komplett. Bestillte et Abit Kv8-MAX3 hk, Athlon -->64<--xp3200+, Corsair XMS pro minnemoduler(ddr400)

Og Diverse andre koselige komponenter.

Etter at jeg satte sammen alle komponenter (Og ja, jeg hadde tatt forhåndsregler for statisk elektrisitet) lyste det på hovedkort når strømmen ble koblet til. Men da jeg trykker på powerswitch, skjedde null, niks og ingenting :scared: . Jeg prøvde de 3 grundige måtene å "Clear CMOS" på som sto oppført i manualen til HK, til ingen nytte. Sjekket alle kabler for strøm (og power switch) men uansett hva jeg gjorde fikk jeg samme resultat.. død maskin :angry: . På displayet som skal være diagnoseredskap står det "F." som ikke står oppført som feilmelding i manual eller på hjemmesiden til Abit.

 

Er det noen som har hatt samme erfaringer, evt vet hva jeg kan gjøre for å få gang på monsteret? Er litt surt å måtte sende tilbake komponenter, for så å finne ut at de funker ifølge kompletts testbenk.. :wallbash:

 

mvh Bjoern-

Endret av Bjoern-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei.. eller både og. .

 

Skrudde ut hovedkort og brukte en gammel 250 watter til å starte med. da gikk det med en gang.. av en eller annen merkelig grunn.. men 350 watts forsyningen vil ikke starte med maskina.. selv om jeg brukte PSuen senest idag. Jeg bruker en 300 watter jeg har liggendes da.. ser om det funker.. *Ønsker seg lykke til*

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hadde nøyaktig samme feilen her.

 

1) IKKE følg instruksjonene for resetting av CMOS som stør i "quick guide" saken. Se i den store, fine håndboka for dette.

Resetting av cmos: flytt cmos jumperen slik at den kortslutter de to pinnene til venstre i et par sekunder, deretter flytt den tilbake til å kortslutte de to til høyre og start.

Hvis den kortslutter de to til venstre vil ikke systemet starte av ren selvbeskyttelse.

 

 

2) Har du koblet til strømknappen? :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...