Gå til innhold

WaterChill


Anbefalte innlegg

Jeg er den "lykkelige" (?) eier av WaterChill komplett sett.

Jeg er generelt fornøyd med settet ytelse/pris.

Men nå har det seg slik at GPU blokken ikke liker meg, og mine skjermkort.

Da jeg kjøpte vannkjølingen hadde jeg et POV 4200XP, problemet med denne var at avstanden mellom skruefestene var så stor, at hele kortet ble bøyd bare jeg stramte til slik at fjærene ble litt sammenklemt. Skruene spriket slik at det ikke stod bent. Jeg husker ikke helt hvor lenge jeg hadde dette slik, men etter noen uker (tror jeg) sa det plutselig "bang" og det var ikke noe mere POV 4200XP som virket..

 

Jeg gikk til innkjøp av at nytt kort: Asus9600XT. Jeg har kjørt det lenge uten vannkjøling, men i dag klarte jeg ikke å motså "fristelsen" av hardcore OC, og monterte derfor vannkjølinga på dette. Men her var det samme problemet som på forrige kort, bare det at det var for kort avstand mellom skruefestene her.

Så skruene "spriket" litt her også, "men det går sikkert fint", tenkte jeg.

Då jeg skrudde på maskinen var det artifracts Overalt.. Jeg demonterte vannkjølingen, men til ingen nytte.

 

Bare lurte på om noen har noen erfaringer med skjermkort og WaterChill (det nye settet)

 

Takk på forhånd

Hilsen en frustert vannkjølingseier

 

(Spar meg for slike tåpeligheter som, "hvordan klarte du å ødelegge to skjermkort" osv. osv.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har montert denne blokka både på Powercolor 9600Pro og 9800Pro uten problemer. Har heller ikke tatt av shim'en, men jeg tror egentlig ikke det er nødvendig. Kjøleren har god kontakt med gpu og det finnes ikke antydning til varme bak på kortet.

 

- Judaz -

Lenke til kommentar

Spyder, om jag vore i din situasion skulle jag ta en borrmaskin och fräsa upp avståndet mellan ytterkanterna på blockets hål.

 

1) Ta ett borr med samma dimension som skruvhålet och fäst det i borrmaskinen.

2) Fäst försiktigt kylblocket i ett skruvstycke.

3) Stick in borret genom ett av hålen, och håll det stilla så parallellt med hålet som möjligt.

4) Starta borrmaskinen och pressa borret försiktigt bort från centrum av kylblocket. Stanna när du kommit någon millimeter.

5) Upprepa 2) till 4) för motstående hål.

6) Se om blocket passar bättre på korten nu.

 

/Olle

Lenke til kommentar

Ja sjekk en ekstra gang at det er GPU og ikke NB blokka. Noe som jeg også synes var litt rart er at GPU blokka på en måte står skrått på i forhold til shimsen, dvs hjørnene på blokka ligger ca midt på "langsidene" til shims'en.

 

(Shims er som nevnt over den "ramma" som ligger utenfor GPU-kjernen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...