Gå til innhold

Bør man godta døde pixler på mobilen?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en ny nokia 6600 igår. Idag så jeg at det var et svakt punkt på skjermen som lyste grått konstant (nei, det er ikke støv)..så jeg på dette punktet fra siden, så ble det et sort lite punkt aka en død pixel på en LCD skjerm.

 

Burde jeg bare godta det som det er eller kreve ny mobil? Den er jo bare 24t gammel og omtrent ikke brukt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står ingenting om at mobiltelefoner følger noen iso standar aka LCD skjermer til pc noe sted...om det ikke er noen som vet om et slikt reglement for mobiler, så tror jeg ikke den følger noen "3 døde pixler"

 

Den er kjøpt hos elkjøp, så jeg kan bare levere den tilbake om de nekter :roll:

Endret av iceraven
Lenke til kommentar

Jeg har allerede byttet en telefon :roll:

 

Var der igår, kjøpte meg i utgangspunktet en Samsung E700 (så pen ut, god kritikk i tester).

 

Kom hjem..koblet den opp, likte IKKE telefonen men da så jeg at det var en lysende prikk på den indre skjermen...reiste rett tilbake til Elkjøp (hadde hatt den i 1,5t). De sa at jeg kunne få ny Samsung, men jeg spurte om å kunne bytte til Nokia'en istede. Det var jo ikke noe problem...

 

Jeg krysser fingrene for at dette går iorden. :thumbup:

Lenke til kommentar

Døde piksler er en fabrikasjonsfeil, og du kan fritt bytte den.

 

Jeg hadde også 2 døde piksler på en telefon, selgeren mente den måtte inn til reparasjon helt til jeg forklarte han at det er det ikke han som bestemmer.

 

Noen selgere vil prøve seg med at den må repareres, men det trenger du altså ikke godta, med mindre du vil det selv. Du har krav på ny vare.

 

Noen "3-piksel" regel er helt på jordet.

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...