Gå til innhold

Kun for A64 erfaringer


Boralis

Anbefalte innlegg

Asus K8V Deluxe

AMD 64 3200+

512MB Corsair PC3200XMS Pro

Radeon 9700 Pro

Seagate Barracuda 120GB SATA

 

Dette funka dårlig, først så sto bare maskin å pep,

fant ut at det var minne som ikke funka på maskin.

 

SATA funker ikke, å må gud vite hvorfor.

Uansett hvilken driver jeg bruker så skjer det ingenting,

Står bare "Sett i driver fra maskinvareprodusent" under installering av Windows.

Har riktig driver (HELT SIKKER).

Prøvde HD'n på en annen maskin, gikk fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har:

 

Shuttle SN85G4 (nVidia nForce 3 150)

AMD Athlon 64 3200+

2* Twinmos Winbond 512MB PC3200

Samsung S-Ata 120 GB HD

GeForce FX 5900

 

Dønn stabilit på std innstillinger. Problemer med FSB over 210, men dette er jo et pent stuanlegg, ikke et monster for gutterommet.

 

Kjempefornøyd

 

;)

Lenke til kommentar

A64 3000+

MSI K8T Neo-Fisr2

Samsung SATA

Corsair ValueS 512MB DDR PC3200

 

Fungerer bra, skal sette inn enda en slik brikke snart. Har forsøkt med Twinmos 256MB CL2.5 PC3200, den fungerte bra, også sammen med COrsair-brikken.

 

Forsøkte først med Geil PC3200 1GB (2x512MB) ULD CL2, det virket ikke i det hele tatt, prøvde alle måter å sette i brikken på, og forsøkt å oppgradere bios, not a chance.

Lenke til kommentar

FIC KT800-T

Kingston 3200 CL3

FX 5900 XT

 

-Som skrevet i en annen thread, så kan det synes som om dette oppsettet er ustabilt. "Hopper" ut av spill etter en viss tid (Everquest, Battlefield) selv om benchmarks kjører greit. Tipper det er den "elendige" rammen jeg har satt in som gjør systemet ustabilt.

Lenke til kommentar

Her er mitt oppsett:

 

Asus K8V deluxe

2*512 TwinMos dual kit (vel og merke er dette ikke winbond chips men noe sånt som PCE eller noe sånt..

A64 3200+

9800XT

 

Dette oppsettet fungerer smertesfritt!

Meget raskt og stabilt!

 

Men....Jeg syns det er litt uggent at hovedkortene til denne plattformen er så dårlige som de er! det at det ikke finnes en AGP/PCi lock på hk er jo en katastrofe!!!

 

Kjører nå min cpu på 2.1GHZ noe som fungere smertefritt..

Kjører minnet på 1:1 og dette minnet greier faktisk DDR 420... Positivt overrasket!

 

Men dette gir meg sterkt assosiasjoner til da je gi mine yngre dager kjørte lett motorsykkel som var plombert slik at den ikke gjorde mer enn 80, selv om den var god for 120....

 

Vet at det finnes AGP lock på NF3 150, men det hjelper jo lite når man har en SATA disk som systemdisk... Den dør jo ganske enkelt når PCI bussen kommer for høyt....

 

Håper for guds skyld at det blir en ordning på dette snart, ellers så er det vel bare å bestille seg en Prescott, noe 4200 minne og et godt hovedkort og gå tilbake til noe seriøs klokking.......

Lenke til kommentar

Har settet som dere ser i signaturen.

 

Har problemer med:

C&C Generals

Need 4 Speed : Underground.

CPU testen til 3dMark03

 

Vet ikke hva som er galt, prøver å finne det ut.

Maskinen er også veldig ustabil hvis man prøver seg på overklokking.

Synes egentlig den er litt ustabil når jeg bruker den til vanlig og.. men det er bare kanskje fordi jeg tester og prøver å få den til å fungere..

Lenke til kommentar
Men....Jeg syns det er litt uggent at hovedkortene til denne plattformen er så dårlige som de er! det at det ikke finnes en AGP/PCi lock på hk er jo en katastrofe!!!

 

Kjører nå min cpu på 2.1GHZ noe som fungere smertefritt..

Kjører minnet på 1:1 og dette minnet greier faktisk DDR 420... Positivt overrasket!

 

Men dette gir meg sterkt assosiasjoner til da je gi mine yngre dager kjørte lett motorsykkel som var plombert slik at den ikke gjorde mer enn 80, selv om den var god for 120....

 

Vet at det finnes AGP lock på NF3 150, men det hjelper jo lite når man har en SATA disk som systemdisk... Den dør jo ganske enkelt når PCI bussen kommer for høyt....

AOpen AK86-L er jo et hovedkort for Athlon 64 som har AGP/PCI-lås, justing av Vcore/Vdimm, minneinnstillinger, etc. Burde passe perfekt for 'seriøs' overklokking :thumbup:

 

Du kan lese test av dette hovedkortet her:

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1959

 

:w00t:

 

Oppdatering: AOpen AK86-L selges av ITbutikken:

http://www.itbutikken.dk/default.asp?sprog...47&varenr=53011

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Vet ikke hva som er galt, prøver å finne det ut.

Maskinen er også veldig ustabil hvis man prøver seg på overklokking.

Synes egentlig den er litt ustabil når jeg bruker den til vanlig og.. men det er bare kanskje fordi jeg tester og prøver å få den til å fungere..

Prøv å justere opp CAS-to-RAS delay (tRCD) i BIOS under minneinnstillinger, det burde gjøre systemet ditt mer stabilt. Sjekk også at du ikke bruker ustabile drivere (bruk bare WHQL-drivere), da dette også kan skape problemer. Creative-lydkort er heller ikke til å anbefale dersom du vil ha et stabilt system, da disse suger hest :sick:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...