Gå til innhold

Kun for A64 erfaringer


Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

a64 3200+

512mb cl2.5 3200 TwinMos ram

Chaintech ZNF3-250GB PRO ZENITH hovedkort

 

fungerer utmerket...

 

vanskelig sata driver

 

utforske cdn ,bla gjennom 61 mapper

kopiere 21 utvalgte filer over på en diskett

så win install-f6-raid/scsi driver -a-enter greiene

 

ingen guide på hvilket filer som er sata filer,så man må ha litt peil

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har bestilt:

 

Asus K8V SE Deluxe

A64 3000+

1*TwinMOS PC3200 512MB CL2.5.

 

Håper det vil funke bra. Ser at TwinMos får svært delte tilbakemeldinger. Brukte hardware`s anbefaling da jeg bestilte ram, de anbefaler jo Twin Mos PC 3200 512 Mb.

 

Spent. (den ene pakken kom i dag). :hmm:

Lenke til kommentar

Abit KV8-MAX3

Ozc El Dual Channel PC3200 400mhz (512x2mb)

AMD64 3400+ (Socket 754)

 

Fungerer veldig bra (Har postet her tidligere....), men har litt problemer med at enkelte spill hopper ut til skrivebordet, eller at spill henger seg.

Men dette ble bedre etter at Catalyst 4.7 kom.... :D

 

Ang spill som hengte seg fant jeg ut at dette var et meget vanlig problem... (Splinter Cell: Pandora Tomorrow Single Player del)

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar

A64 3000+

Gigabyte K8NSNXP hk

2X512Mb OCZ 3200 Ram

Rammen vil ikke gi meg 200Mhz på bussen men bare 166Mhz. Dette på grunn av at amd cpu`ens minne kontroller ikker liker minne med 8X2 brikker (8 på hver side) i mere en en slott. Grrr. Setter jeg rammen til 24oMhz så kjører cpu med 200Mhz på bussen og ht er på 24000Mhz. Irriterende.

Lenke til kommentar
AMD64 3000+

EPoX 8KDA3+

2x Corsair XMS3200XL CAS 2-2-2-5

 

Funker fet, bortsett fra et par "hickups" ved oppstart av Trackmania. Av og til fryser hele systemet slik at jeg må ty til reset-knappen. Men håper at det går seg til etter hvert. :p

Vil ikke si at det funker "fett" når systemet fryser innimellom :nei:

Lenke til kommentar
a64 3200+

512mb cl2.5 3200 TwinMos ram

Chaintech ZNF3-250GB PRO ZENITH hovedkort

 

fungerer utmerket...

 

vanskelig sata driver

 

utforske cdn ,bla gjennom 61 mapper

kopiere 21 utvalgte filer over på en diskett

så win install-f6-raid/scsi driver -a-enter greiene

 

ingen guide på hvilket filer som er sata filer,så man må ha litt peil

alt man trenger å gjøre er å gå til "Silicone" mappa på driver cd`en og kopiere inn holdet i enten "3112" eller "3114"

Lenke til kommentar
[quote name='Reggy' date='02/07/2004 : 01:27'] Har bestilt:

Asus K8V SE Deluxe
A64 3000+
1*TwinMOS PC3200 512MB CL2.5.

Håper det vil funke bra. Ser at TwinMos får svært delte tilbakemeldinger. Brukte hardware`s anbefaling da jeg bestilte ram, de anbefaler jo Twin Mos PC 3200 512 Mb.

Spent. (den ene pakken kom i dag). :hmm:

[/quote]
Vel nå er ovenfornevnte deler montert og det funker foreløpig veldig bra. Heldigvis:thumbup:
Lenke til kommentar
Vil ikke si at det funker "fett" når systemet fryser innimellom  :nei:

Systemet funket fet på alle andre ting. Var kun det spillet som kranglet litt.

Men uansett så har det gitt seg nå. Fryser ikke lenger.

 

Lurer litt på hvorfor det plutselig bare gikk over, men jeg klager ikke. :D

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått problemer med oppsettet.... :mad:

 

Jeg skulle flytte den ene ram-brikken min til en annen slot, og da ville plutselig ikke maskinen starte. Får feilmelding som går spesifikt på minne-feil. Så jeg satte tilbake brikken i den opprinnelige slot'en, men får fortsatt samme feilmelding.

Deretter prøvde jeg en og en brikke alene i alle tre slot'ene, men samme problem.

 

Nå hat jeg tatt maskinen med til en kompis og prøvd hans brikker i min maskin, og det fungerer smertefritt. Men mine brikker fungerer i hans maskin en og en, ikke sammen.

 

Etter å ha prøvd brikkene i hans maskin og fått bekreftet at de fungerer, så satte jeg en av mine brikker tilbake i min maskin. Det fungerte flott, men da jeg så satte inn den andre brikken min i tillegg så booter ikke maskinen...

Jeg tok ut den brikken igjen og prøvde, men heller ikke da ville maskinen starte. :thumbdown:

 

Synes dette er sinnsykt merkelig, særlig siden det fungerte flott til å begynne med. Man skulle tro at det var noen av mine brikker som har tatt kveld, men det har de jo ikke siden de fungerer i den andre maskinen.

 

Btw; her er oppsettet mitt:

EPoX 8KDA3+

Athlon 64 3000+

Corsair XMS3200XL 2x512MB (CAS 2-2-2-5)

 

 

Nå begynner jeg å bli skikkelig forbanna.

Noen som vet hva som kan være problemet?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...