Gå til innhold

Er det bare å bestille eller må noe endres?


Anbefalte innlegg

Har ca 3000-3500 og bruke på oppgradering av minne, cpu og hovedkort så trenger litt veiledning her. Satser på AMD da de ligger mye lavere i pris enn Intel.

 

På hovedkortet trenger jeg nettverkskort og lyd av bra kvalitet.

 

Har sett på disse delene, så fint om noen kan komme med noen synspunkt.

 

Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort Socket A

 

AMD Athlon XP2800+ 2.083 GHz

 

Trenger vifte og minne, men usikker her så fint med forslag fra dere + tilbakemeldinger fra det jeg har valgt allerede.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøp heller et Abit nf7-s demo fra komplett.

link --------->Abit nf7-s kr 592

og en athlon xp 2500+"barton" ulåst

 

da har du en knæsj overklokkingings pc og stabil som fy!!!

 

Jeg syns du bør gå for dette og ikke minst Geil 512MB (2x256MB) DDR PC3200 400MHz ULD CL2 5ns CHS Dual Channel SPD 2,6-2,9

 

 

Dette oppsettet bør du gå for. jeg har det selv og er KNALL fornøyd. :green:

Lenke til kommentar

Jeg har ingen erfaring med twister, men er veldig imponert over twinmos ellers.

 

Kjører nå 3 brikker (pc3200 cl2,5 m/winbond) i dual mode, 1*512(CH-5) + 2*256(BH-5), på 210Mhz ved stramme timings (2-3-3-7), og det er cpu'en som bremser. Har hatt dem opp i 233 ved samme timings, memtest-stabile.

 

Her får du mye for pengene. Slenger med en link til en test der man sammenlikner 3 twinmosbrikker: pc3200, pc3200 m/Winbond og pc3700.

Lenke til kommentar

Sjekk oppgraderingspakkene til databutikken.com og hardwarebutikken.no

Så slipper du å lete etter alle delene hver for seg.

OBS: det er ikke snakk om såkalte "pakketilbud", du får kjøpt disse komponentene til samme eller lavere pris separat.

 

AMD XP2500 med ulåst multiplier er vanskelig å finne nå for tiden, hvis butikken kan oppgi produksjonsuke, skal du ha en fra før uke 39.

Finner du en slik, er det ingen tvil, KJØP!

Lenke til kommentar

Da har jeg valgt følgende komponenter og lurer på om noen kan se at alt passer sammen, eventuelt fraråde meg noen av delene.

 

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz

 

2 x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond

 

Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort Socket A

 

Sammlet pris: 3497,- ferdig levert.

 

Trenger også en vifte til dette oppsettet som ikke vil bråke allverden, men likevel kjøle bra.

 

Håper jeg kan få noen konkrete svar på om dette passer sammen slik at jeg ikke ender opp med deler som ikke hører sammen.

Lenke til kommentar

Jeg har bygd pc med både ASUS og EPOX, den siste var med epox og det liker jeg mye bedre.

Ang. ABIT

Les testen til Hardware.no AN7 er ikke noe spessielt bedre en noe annet. Ikke at de er dårlige på noen måte men stikker seg ikke spessielt ut.... Men kan trygt anbefale både det og et epox kort baser på nforce2 ultra 400

Lenke til kommentar

Jeg ville nok godt for følgende oppsett hvis jeg skulle valgt AMD XP-oppsett:

 

 

XP 2800+ Barton kr. 1220,-

Abit NF7-S 2.0 kr. 905,-

2x 256 MB Twinmos PC3200 m/Winbond kr. 817,-

Thermaltake Volcano 11 Xaser Edition kr. 250,-

 

 

Samlet pris = kr. 3193,- +porto m.m.

 

 

Men ville kanskje vurdert AMD 64-bits oppsett hadde det vært meg som skulle oppgradert. Systemet som er satt opp ovenfor er samme som jeg kjører på i dag. Er meget fornøyd med det, og kan ikke annet en å anbefale det på det sterkeste!

 

MVH Lars :cool:

Lenke til kommentar

Ser at en hel gjeng anbefaler TwinMOS minne til deg.

Hold deg unna dette.

 

Ikke det at TwinMOS er noe dårlig minne, men det er sjeldent kompatibelt med nForce2-brikkesettet.

I praksis vil det si at du kan måtte slite med plutselige bluescreens, rebootinger, feilmeldinger uten at du foretar deg noe osv.

 

Hvis du vil ha billig minne, kan Crusial være et alternativ. Når man tenker kvalitet framfor alt, kommer man ikke unna Corsair og den gjengen der, men da sprenges nok budsjettet ditt kraftig...

Endret av L03VIk
Lenke til kommentar
Coolermaster aero 7+ er en god vifte. Ligger en tesp på brukertester her på forumet.

LiTE-versjonen av denne koster bare rundt 180, og har i tillegg av merkelige grunner slått storebroren i flere tester...

Skal du knipe på prisen noen steder, er dette et bra sted å gjøre det på, selv om det kun er snakk om en hundrelapp eller to...

Lenke til kommentar
Ser at en hel gjeng anbefaler TwinMOS minne til deg.

Hold deg unna dette.

 

Ikke det at TwinMOS er noe dårlig minne, men det er sjeldent kompatibelt med nForce2-brikkesettet.

I praksis vil det si at du kan måtte slite med plutselige bluescreens, rebootinger, feilmeldinger uten at du foretar deg noe osv.

 

Hvis du vil ha billig minne, kan Crusial være et alternativ. Når man tenker kvalitet framfor alt, kommer man ikke unna Corsair og den gjengen der, men da sprenges nok budsjettet ditt kraftig...

Aldri hatt noen av de problemene du nevner med Twinmos minnet. Aldri hørt om noen andre som har vært borti dette. Kan du referere til at dette er et gjentatt problem eller er det bare du/en kamerat som har vært uheldig å fått en brikke som ikke var helt i henhold til gitt standard?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...