Gå til innhold

. . .


Anbefalte innlegg

Dette var direkte beroligende, takker takker for svar,

hjalp det noen av dere, som det hjalp meg?

 

Cloud Skrevet: 25/01/2004 : 14:18 

Tror faktisk ikke jeg har brukt mer en 8000(+/-)

Og det er vel ganske bra? 

over hvilket tidsperspektiv?

 

Har regnet litt på det og det ser skremmende mye til retning av 35 000 + på siden 1997...

 

Det er kanskje et faktum at jeg prioriterer pc, over klær/sko og de fleste ting, men pokker som jeg burde få en fot innforbi et området med rabbatordninger, hehe

 

"what the heck, det er liksom sånn, over lang tid, sånn, siden forrige årtusen...." ;)

 

- har hatt state-of-the-art i ca 1/2 år av denne perioden....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo skremmende!

 

Jeg har holdt på med data siden slutten av 80' tallet og etter hva papirene mine kan fortelle meg meg, så jeg handlet "data" for flere hundre tusen kroner!

 

Oi, jeg viste mye penger var blitt brukt på maskinene mine, men hadde egentlig aldri tenkt over akkurat hvor mye det var snakk om!

 

Nei, for meg hjalp det slett ikke å tenke og regne over dette teamet, nå ble jeg forskrekket over hvor mye penger som har forsvunnet på denne "hobbyen"!

 

Når det er sagt, så gikk jeg over hvor mye penger jeg hadde brukt på den andre hobbyen min - jeg har en 1977 Pontiac Bonneville Brougham. Denne har jeg oppgradert og forandret på, rustsveiset og lakkert et par ganger og er nå i gang igjen. Siden jeg kjøpte denne i 1987 har jeg totalt lagt inn noe over kr 200 000 i denne bilen så langt.... :ermm:

 

Huff, ikke rart at jeg alltid føler at pengene ikke helt strekker til...

 

Mvh,

 

Ice T

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Kjøpte den første hardware-delen i 1989 (en SCSI-disk).

Har vært ganske sparsommelig og har kjøpt mye brukt, men det har vel blitt nærmere 30000 kr til sammen.

 

Men er likevel langt bak min far, han har kjøpt data stæsj for sikkert rundt 250000 kr siden 1972. Vi diskuterte det og fant ut at han hadde kjøpt 6 maskiner med printer til rundt 25000 kr, 3 stk til rundt 15000kr og en god del oppgraderinger à 5000 kr.

Og dersom man hadde investert de pengene i steden for å kjøpe dyre maskiner i 25000 kr klassen kunne det blitt mye peng ut av det. Men mye moro med data har det jo blitt da. :yes:

Lenke til kommentar

Kjøpte ny maskin for ca. 50.000,- rett før Jul i fjor og anskaffet nettopp nye komponenter til samme maskin for ca. 3.000,-

 

Hva jeg totalt har brukt har jeg ingen oversikt over, men så røyker jeg også for vel 30.000,- pr. år :cry:

 

Har nok med prioriteringer å gjøre...

 

Det interressante er imidlertid at investeringene på PC siden nesten aldri er verdt hva det koster, i allefall ikke for min del som spiller minimalt og derfor ikke trenger det siste og nyeste til enhver tid. Greia er at hver gang man investerer i ny HW har det kommet ny SW som sluker de nye ressursene...

 

Jeg baserer meg allikevel på å bytte PC minst hvert 3'dje år, som sagt ikke pga. spill og rå ytelse, men for å være litt i forkant bl.a. i forhold til jobben...

 

Min første maskin kjøpte jeg forøvrig i -77, og den kostet den gangen ca. 15.000,- etter diverse utvidelser før jeg kjøpte min første IBM AT m. 640Kb RAM og 10GB HD :D I -83 kjøpte jeg en XT fra Bull med 20GB HD og fargeskjerm til rundt 40.000,-

 

Ikke rart jeg ikke har bil :)

Lenke til kommentar

bygde min første pc i fjor sommer. Den kosta meg, på den tiden ca 7000 å bygge.. Etter diverse oppgraderinger viser kvitteringene at jeg har brukt ca. 10k (+/-) på pcn min..

 

I tillegg kommer alle de utallige spillene jeg har kjøpt.. grovt regna har jeg brukt nærmere 9 k på spill! ganske sjukt. ;)

 

og dette er det jeg har brukt på 1 år! hmm..

 

vi får se hva fremtiden bringer! nå som jeg har fått en jobb hvor jeg tjener ganske allright..

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg er stolt over å være en av de få her som har brukt under 10 000 på HW :w00t: Har kun hatt den PC'en jeg har nå i mitt liv, og resten av de 17 årene har jeg snylta PC på familien. Dog har jeg litt stash-dilla, så hvis det hadde vært snakk om andre elektriske artikler hadde summen vært relativt mye høyere...

Lenke til kommentar

kjøpte min første egene pc i fjor til 13000 kroner. og i år hittil har jeg bare kjøpt en vifte og nye rambrikker, så jeg har vel brukt ca 14000 totalt, men jeg skal love dere at jeg kommer til å bruke mye mer.

 

jeg har jo også kjøpt en forsterker og nye høytalere som ville kostet ca 8-9000 men jeg betalte 3000, pcn er jo koblet opp på disse men vet ikke om det regnes med??

 

jeg er 15 år

Lenke til kommentar

Tja, har vel ikke brukt så veldig mye sammenlignet med andre her, men synes nesten det var for ille å betale 10 000kr når jeg kjøpte første pcen min(3/4.klasse).

Så derfor ventet jeg 3 år før jeg kjøpte den neste pcen, nye 10k.

 

Etter det har jeg vel oppgradert og kjøpt diverse småting for sikkert 10-20 tusen. :(:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...