Gå til innhold

9600XT-FX5900XT-FX5700 U

HamiltonII

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Personlig så bryr jeg meg heller ikke om klistrelappen på viften har et ATI eller nVidia symbol,er ute etter mest for pengene mine jeg :)

Listen to the man! :w00t:

Denne testen overbeviste meg http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/12/17/1487127

FX5900XT er jo et high-end (i nederste del) kort priset ned i mellomklassen for å gi ATI konkurranse.

Og det virker som folk her er skjønt enig i det faktum også. :)

5900XT i gennemsnit er gigantiske 66% hurtigere end 9600XT (baseret på 11 forskellige delresultater). :yes:

Dette her ser jo virkelig bra ut :D

Kos at ti4200 kortet mitt er i reklamasjons retur, da blir det gratis fx5900xt på meg :dribble:

Skrevet

jeg byttet fra et saphire fireblad 9600pro til et creative 5700ultra og stort sett samme støynivå.

Er mer fornøyd med nvidia kortet enn med ati kortet jeg hadde, da jeg nå kan kjøre alle spill uten å måtte bytte drivere hele tiden.(mulig sapphire kortet hadde hardware feil, ikke vet jeg men drittlei ble jeg)

Har i en annen maskin et cruicial 9700pro og ingen problemer der med drivere.

merker i praksis ikke forkjell på ytelse men får ca 1000 mer i 3dmark01 og 100 mer i 3dmark03.

Skrevet

Jeg lurer på om jeg aner en liten priskrig (noe som også er nevnt i den danske testen fra før jul)

Ukens tilbud hos komplett er 9800 pro til 2095,- !

Skrevet

Tja. nVidia GeForceFX 5900XT vant i 8 av de totalt 10 ytelses testene mot ATI Radeon 9600XT. Dette forteller vel litt om hvilket kort som yter best i mellomklassen per dags dato?

Skrevet
alle nividia fans: les denne testen og gråt: http://www20.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html

Jeg fatter ikke hva denne posten gjør i denne tråden,er ganske sikker på at folk jevnt over aksepterer at ATI sine high-end kort "slår" nVidia sine,men denne tråden handler ikke om det...

Og hvis det sitter noen som helst å enten jubler eller griner fordi de har det ene eller det andre kortet,tror jeg psykologi hjelp er ganske nærliggende.

En annen ting,dette kort kjøpet mitt ble vanskeligere en jeg hadde trodd,begynte som sagt med 9600XT til 1400,- så ble jeg fasinert av 5900XT,og i dag kommer altså 9800pro på tilbud....problemet er at "det er bare noen hundre kroner" plutselig ble 700,- mer en jeg har lyst til å spandere......langt fra lett dette her...

Skrevet
Etter det har ATI tatt over markedet. Beste skjerkortet du får på markedet nå er Radeon 9800 XT og den slår high end modellen til Nvidia.

Å, ville nå si at det er det samme hvilket du velger av de to største kortene, så og si like raske. Så vennligst ikke si at ati er best, eller at nvidia er best. Ingen er best, men raskest heter det visst, hehehe.

Tja. nVidia GeForceFX 5900XT vant i 8 av de totalt 10 ytelses testene mot ATI Radeon 9600XT. Dette forteller vel litt om hvilket kort som yter best i mellomklassen per dags dato?

Nei, det betyr at de er like raske, må for all del ikke være så pirketet mann?

For når du leser testene er det ikke mye forskjell, selv om nvidia vant 8 av 10 tester.

Skrevet
Å, ville nå si at det er det samme hvilket du velger av de to største kortene, så og si like raske. Så vennligst ikke si at ati er best, eller at nvidia er best. Ingen er best, men raskest heter det visst, hehehe.

Jevn over (ikke bare typiske benchmark spill) er R9800XT raskere. Når det kommer til AA kvalitet og DX9 ytelse er ATi overlegent. Pga dette og spesielt med tanke på DX9 så vil jeg ikke si at det er det samme hva man velger.

Nei, det betyr at de er like raske, må for all del ikke være så pirketet mann?

For når du leser testene er det ikke mye forskjell, selv om nvidia vant 8 av 10 tester.

FX5900XT er en del raskere, spesielt med AA og AF.

Skrevet

Jaja, og da? Nytter ikke å diskutere med ungdomen, dere er for mye opptatt av de 3d poengen og testene. I praksis veldig liten forskjell, tro meg har vert like som mangen andre her inne.

Kjøpte nye kort ca 2 ganger i året, fordi måtte ha det raskeste kortet, men merket dessverre ingen forskjell i praksis

Skrevet
Nå har jeg hadde jeg før et Sapphire 9600XT, nå har jeg et Gainward FX5900 2.8ns (kan vel kalles et XT)

nVidia var verdt de ekstra 400kronene,

og hvis du overklokker burde det ihverfall ikke være noe tvil :yes:

Ok jeg har enda ikke klart å bestemme meg,(tenker for mye tydligvis)

Men når jeg ser på specsene til det gainward kortet står det 128 bits,XT er da 256 bits,eller misforstår jeg noe her?

Skrevet
Jaja, og da? Nytter ikke å diskutere med ungdomen, dere er for mye opptatt av de 3d poengen og testene. I praksis veldig liten forskjell, tro meg har vert like som mangen andre her inne.

Kjøpte nye kort ca 2 ganger i året, fordi måtte ha det raskeste kortet, men merket dessverre ingen forskjell i praksis

Jeg er enig i det du skriver. Forsjellen mellom de ulike kortene er ikke så store som testene skal ha det til. Så egentlig er det vel opp til pengepungen å avgjøre hvilket kort en skal velge.

Skrevet

9600XT her og kjempefornøyd med det, å holde se "på topp" når det gjelder grafikkort er rimelig håpløst, teknologien dundrer avgårde i en sånn fart at hvis man skal fokusere ene og alene på specs. vil man aldri finne riktig tid å kjøpe noe som helst. og når man først har fått seg et fett kort så halveres det i pris i løpet av 6-12 mnd. Alle kortene du har listet høres greie ut, og jeg tviler på at du vil merke noen forskjell av praktisk betydning, muligens med unntak i dX9 basertt spill .

my 5 cents.

ville egentlig bare kommentere offtopicet til Chris88.

;) <== Det der er ikke noen som blunker, det er "Terrence" eller "phillip" som smyger ut en spraker ser du vel.

Burde vel ikke være såå vanskelig å lage et animert blunk..?

Skrevet

Nvidia hadde ikke helt dreisen på Half life 2 da... Jeg hadde fx 5600 Ultra før aldri mer... Den dritten er ikke velkommen i mitt hus lengre.. :realmad:

Skrevet

For å avslutte min del av denne tråden så endte jeg faktisk opp med å bestille et 9600XT tilslutt allikevel,med en litt hanglete økonomi så teller avogtil hundrelappene en rolle + at komplett "gave me an offer I couldn't refuse" :)

Skrevet
For å avslutte min del av denne tråden så endte jeg faktisk opp med å bestille et 9600XT tilslutt allikevel,med en litt hanglete økonomi så teller avogtil hundrelappene en rolle + at komplett "gave me an offer I couldn't refuse" :)

Du vil ikke bli missfornøyd :yes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...