Gå til innhold

Er disse høyralerne brae kontra pris?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, Skjønner ikke at folk er nødt til å ha minimum 12"... Har selv et anlegg bestående av to 10" samt mindre senter, bak høytalere. Kan nevnes at jeg har en 12" sub, men dette anlegget spiller så høyt at jeg langt fra greier å høre på det.

 

Og dette er i et rom på ca. 35kvm

Husk: Kvalitet foran kvantitet. Saken er at folk vil ha 12" sub fordi de spiller LAVERE frekvenser enn en 10" (men en 10" er mer nøyaktig). Det er ikke alltid at høy lyd er bra uansett

Lenke til kommentar
Ja, Skjønner ikke at folk er nødt til å ha minimum 12"... Har selv et anlegg bestående av to 10" samt mindre senter, bak høytalere. Kan nevnes at jeg har en 12" sub, men dette anlegget spiller så høyt at jeg langt fra greier å høre på det.

 

Og dette er i et rom på ca. 35kvm

Husk: Kvalitet foran kvantitet. Saken er at folk vil ha 12" sub fordi de spiller LAVERE frekvenser enn en 10" (men en 10" er mer nøyaktig). Det er ikke alltid at høy lyd er bra uansett

I mitt tilfelle og syn på lyd og bilde er dype toner, mye "dunk dunk" viktig. Hører en god del på trance/dance/techno :yes:

Lenke til kommentar
Ja, Skjønner ikke at folk er nødt til å ha minimum 12"... Har selv et anlegg bestående av to 10" samt mindre senter, bak høytalere. Kan nevnes at jeg har en 12" sub, men dette anlegget spiller så høyt at jeg langt fra greier å høre på det.

 

Og dette er i et rom på ca. 35kvm

Husk: Kvalitet foran kvantitet. Saken er at folk vil ha 12" sub fordi de spiller LAVERE frekvenser enn en 10" (men en 10" er mer nøyaktig). Det er ikke alltid at høy lyd er bra uansett

I mitt tilfelle og syn på lyd og bilde er dype toner, mye "dunk dunk" viktig. Hører en god del på trance/dance/techno :yes:

Og da er det viktig med forsterker som leverer nok strøm. Dunk dunk blir fort til thump thump, spesielt om du drar på litt.

Lenke til kommentar
Ja, Skjønner ikke at folk er nødt til å ha minimum 12"... Har selv et anlegg bestående av to 10" samt mindre senter, bak høytalere. Kan nevnes at jeg har en 12" sub, men dette anlegget spiller så høyt at jeg langt fra greier å høre på det.

 

Og dette er i et rom på ca. 35kvm

Husk: Kvalitet foran kvantitet. Saken er at folk vil ha 12" sub fordi de spiller LAVERE frekvenser enn en 10" (men en 10" er mer nøyaktig). Det er ikke alltid at høy lyd er bra uansett

I mitt tilfelle og syn på lyd og bilde er dype toner, mye "dunk dunk" viktig. Hører en god del på trance/dance/techno :yes:

Og da er det viktig med forsterker som leverer nok strøm. Dunk dunk blir fort til thump thump, spesielt om du drar på litt.

Men, er den særiøst ikke kraftig nok? Trodde denne kom til holde i massevis jeg...

Lenke til kommentar
Men, er den særiøst ikke kraftig nok? Trodde denne kom til holde i massevis jeg...

Til den typen høyttalere du ser på, blir det lydmessige resultatet mye bedre med en orntlig forsterker. En som kan levere nok strøm, et kraftverk fra NAD f.eks.

 

 

200w fra nettet og 2x115w ut :D 

 

You do the math.

Lenke til kommentar
Men, er den særiøst ikke kraftig nok? Trodde denne kom til holde i massevis jeg...

Til den typen høyttalere du ser på, blir det lydmessige resultatet mye bedre med en orntlig forsterker. En som kan levere nok strøm, et kraftverk fra NAD f.eks.

 

 

200w fra nettet og 2x115w ut :D 

 

You do the math.

Oki, men jeg har ikke pengene, dvs prioriteringer ;) . Hva skjer om jeg kjøper ljudia sitt 12" kit når jeg bruker forsterkeren min? Blir lyden dritt dårlig?

Lenke til kommentar
Oki, men jeg har ikke pengene, dvs prioriteringer ;) . Hva skjer om jeg kjøper ljudia sitt 12" kit når jeg bruker forsterkeren min? Blir lyden dritt dårlig?

Tror nok bassen blir veldig udefinert og slapp når du spiller høyt. Dette er bare min personlige erfaring. Har hørt mye CW høyttalere med liten forsterker, har hatt det selv en gang i tiden.

 

Jeg har for tiden Klipsch RF-35 som jeg driver med en Vincent SV-236 på 2 x 100 watt. Kobla for gøy på en NAD C329BEE på 2 x 50 watt, bare for å se hvor forskjellig det blir. Det er forskjell. Store høyttalere spiller bedre med en stor forsterker, som leverer nok strøm.

Lenke til kommentar
Det værste med en svak forsterker vil jeg si er å ødelegge høyttaleren med sure sinuser.

 

Det sureste jeg har vært med på innen hifi var når dette skjedde med mine den gang helt nye høyttalere.

Men dette skjer bare hvis jeg har sinnsyk høy volum på , ikke sant?

Skal jeg være erlig har jeg omtrent ingenting kunnskap om hi-fi, men jeg har drevet med musikk siden jeg var 7 år og veit hvordan god lyd er :)

Lenke til kommentar

Den nye CV serien er en billig serie på max 300watt i V12-F sitt tilfelle. Som vil si at en forsterker som gir 115watt rms i 8ohm!!! er en perfekt forsterker for disse høytalerne!

 

Den er MER en kraftig nok for de CV høytalerene!

 

C372 gir minimum 150x2 i 8ohm.

Den er mer strømsterk ja. Men ikke noen ekstrem forskjell!

Lenke til kommentar
Den nye CV serien er en billig serie på max 300watt i V12-F sitt tilfelle.  Som vil si at en forsterker som gir 115watt rms i 8ohm!!! er en perfekt forsterker for disse høytalerne!

 

Den er MER en kraftig nok for de CV høytalerene!

 

En forsterker som leverer mer strøm gir bedre resultat. Jeg har prøvd og det er merkbar forskjell. Spesielt på høyt lydnivå. Hvis du leser hele tråden, vil du få med deg at forsterkeren bare trekker 200 watt fra nettet. Den er oppgitt til 2 x 115 watt. Noe som ikke stemmer, uh? Den funker sikkert greit nok på f.eks V12-F, men MER enn kraftig nok er den ikke.

 

Etter min mening kan du ikke har for kraftig forsterker, innen rimelighetens grenser selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Den nye CV serien er en billig serie på max 300watt i V12-F sitt tilfelle.  Som vil si at en forsterker som gir 115watt rms i 8ohm!!! er en perfekt forsterker for disse høytalerne!

 

Den er MER en kraftig nok for de CV høytalerene!

 

En forsterker som leverer mer strøm gir bedre resultat. Jeg har prøvd og det er merkbar forskjell. Spesielt på høyt lydnivå. Hvis du leser hele tråden, vil du få med deg at forsterkeren bare trekker 200 watt fra nettet. Den er oppgitt til 2 x 115 watt. Noe som ikke stemmer, uh? Den funker sikkert greit nok på f.eks V12-F, men MER enn kraftig nok er den ikke.

 

Etter min mening kan du ikke har for kraftig forsterker, innen rimelighetens grenser selvfølgelig.

Ahh.... for en kløne jeg er! Minforstod litt av det du skjev... Takk for opplysningene!

Endret av Tha sims
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...