Gå til innhold

Er disse høyralerne brae kontra pris?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert helt greie for den bruken du nevner. Men de bør kobles på en strømsterk forsterker som feks H/K 670 eller NAD C370/C372. Med noe svakere vil de bli veldig slappe og du vil fort kunne ødelegge høyttalerne. Ville ikke betalt mere enn 2500 kr for de maksimum. Tipper ikke de er verdt så mye mer.

Lenke til kommentar
Sikkert helt greie for den bruken du nevner. Men de bør kobles på en strømsterk forsterker som feks H/K 670 eller NAD C370/C372. Med noe svakere vil de bli veldig slappe og du vil fort kunne ødelegge høyttalerne. Ville ikke betalt mere enn 2500 kr for de maksimum. Tipper ikke de er verdt så mye mer.

Hvor sterk forsterker bør man ha da? Jeg har en forsterker som jeg kjøpte for 5k for 5 år siden. Merket er Phillips og har 2*115w på front kanalene og 30 W på resten av surround kanalene. Husker ikke helt merker, men jeg hadde noen JAmo høytalere med 1 12" på hver høytaler. De var litt eldre, kanskje 7 år og ødla hele mebraen på de på halvt volum på forsterkeren. På høytalerene stod det at de ytet 400 w.

Lenke til kommentar
bare glemm at de jamone tåler 400w.150w RMS vil jeg tippe.

Det er egetlig feil å måle W når vi snakker om høytalere, synes jeg. Produsentene har så mange betegnelser for W at en forsterker som en produsent sier har 1000w, kan en NAD forsterker på 100W gi MYE mer, har mange gode eksemper på dette. Jeg skrev antaLL W på høytalerne for å gi dere en liten peil hva forsterkeren min kan levere.

Lenke til kommentar
Hvor sterk forsterker bør man ha da? Jeg har en forsterker som jeg kjøpte for 5k for 5 år siden. Merket er Phillips og har 2*115w på front kanalene og 30 W på resten av surround kanalene. Husker ikke helt merker, men jeg hadde noen JAmo høytalere med 1 12" på hver høytaler. De var litt eldre, kanskje 7 år og ødla hele mebraen på de på halvt volum på forsterkeren. På høytalerene stod det at de ytet 400 w.

Jamo er bare crap (har noen jamoer selv), dårlig og billige løsninger osv -stol ikke på max oppgitt effekt... Tar du en titt bakpå forsterkeren står det hva den maks trekker, enten i Watt eller i Ampere. Trekker den mindre en oppgitt effekt er den ikke i NAD-klassen.

Phillips er akkurat ikke kjent for sine hifi-konstruksjoner så jeg tipper du burde ha deg en ny forsterker ala. NAD til å drive de høyttalerne.

Endret av cdrom
Lenke til kommentar

Tror jeg ville styrt langt unna å hatt disse på gutterommet.. :)

Har selv ett par lignende høytalere (CV DC15) og disse drar jeg

kun frem når det skal være en stor fest med masse folk..

Synes lyden er alt for dårlig til daglig bruk, og slik er vel det meste PA utstyr også...

Lenke til kommentar

Ikke all PA suger. Tyske D&B rocker noe heftig, og er noe av det beste anlegget jeg har hørt, noen gang, som samtidig er stort. Ellers har ALS (arendal lydsystemer) snekra noe ny PA, prosessorstyrt av DBX-prosessorer. Med pinknoise, digital eq og målemic er dette kanskje det mest vellydende anlegget jeg har hørt noensinne, av større saker, altså.

 

bfisk

Lenke til kommentar
Ikke all PA suger. Tyske D&B rocker noe heftig, og er noe av det beste anlegget jeg har hørt, noen gang, som samtidig er stort. Ellers har ALS (arendal lydsystemer) snekra noe ny PA, prosessorstyrt av DBX-prosessorer. Med pinknoise, digital eq og målemic er dette kanskje det mest vellydende anlegget jeg har hørt noensinne, av større saker, altså.

 

bfisk

Har du hørt om outline før?Det er bra greier.Skal prøve en outline rigg i februar,4stk dobbel 18 subber + to topper.Gleder meg :D

Lenke til kommentar
Ja, tittelen sier det meste. Er Disse brae. Veit ikke hvor mye det vinnende budet blir, men tror ikke det blir et sted mellom 2000 og 2500. Ja, hva synes dere? Jeg skal bruke det på rommet mit, og kanskje ha et party og noe lan med disse på.

Takk for alle særiøse innlegg....

Nei,- de er ikke bra, det er noe av det dårligste som kan kjøpes for penger :)

FLH er noname-elektronikk som stort sett selges på QXL fordi man da selger som privatperson og da selvfølgelig ikke trenger og følge de rettningslinjene som butikker må rette seg etter. Kvaliteten er elendig og er ikke verdt i nærheten av det de selges for på QXL.

Navnet FLH kommer fra initialene til selgeren.

Lenke til kommentar
Med pinknoise, digital eq og målemic er dette kanskje det mest vellydende anlegget jeg har hørt noensinne, av større saker, altså.

Den teknikken fungerer jo på alle anlegg, da... ;)

[fjernet]

 

Edit: Ah, ffs, da. Leste litt feil. Så klart fungerer dette på alle anlegg... :) Poenget mitt var at dette anlegget leveres med dette som standard, noe som er nokså uvanlig på såpass små anlegg. De pleier ikke å ta med enn 1500,- for det, så vidt jeg husker.

 

bfisk igjen :)

Endret av hrichard
Lenke til kommentar
Er nok desverre ikke noe bra håper ikke du kjøpte de, hvis du gjorde det så kan vi kanskje få en tilbakemelding på lyden. QXL er en møkka plass å kjøpe noe som helst.

Kjøpte ikke høtrallerene. Venetet til jeg fikk litt feedback fra dere.

Som sagt ødla jeg mine JAMO høytaere. Går det ann å bygge inn nye elementer og delefilter inn i JAMO kassa? Tenkte jeg skulle kjøpe elenter og annet stæsj fra ljudia.no fordi de er så billige. Har et busjett på 2000. Noen som har peil hva jeg skal kjøpe?

Lenke til kommentar

Har sett threaden du referer til, men dette virker som et nokså dødfødt prosjekt. Du bør bruke høyttalerkalkulatoren og -byggerguiden på ljudia.no og sette deg litt inn i ting og tang. Det er nemlig ikke bare å slenge inn et hvilket som helst element på en hvilken som helst måte osv, dersom du forventer et brukbart resultat.

 

 

bfisk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...