Gå til innhold

1mb ram fra 1989


Laibach

Anbefalte innlegg

Min første PC fikk jeg i 98. En pentium maskin, ca 200mhz, 300MB HDD, 12Ram. Der spilte jeg Worms og CM2 =)

 

Klokka den til 2.5GHz, 1gb ram, 128ddr skjermkort, 80gb harddisk. Fordi jeg fikk en hemmelig kode av Bill Gates (onkelen min). Jeg sier desverre ikke koden, lovte han. Men den kan klokke alt så mye du vil, men systemet mitt er mest stabilt som det er nå. Jeg bruker seff ikke CPU og andre vifter, fordi hele pcn er bygget inni vårt gamle lille kjøleskap. 4grader hele døgnet og året rundt. I tilleg vil jeg si at dere like godt kan kaste alle former for CD brennere og DVD brennere osv. for snart finner vi opp tryllestaven.

 

Men gtg, snakkes gutta boyz. Om 50 år ligger dere likt med meg nå.

Endret av Sealine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ellers så er det vel ikke usannsynlig at vanlig ram i en maskin om noen år er f.eks 100GB eller mer. Harddiskene vil da sikkert være på 10TB eller mer.

Tviler sterkt på at vi kommer til å se 10TB harddisker før om lenge.

Greit nok at utviklingen går fort,men det støtes stadig på flere problemer etterhvert som teknologien blir mer avansert,bare se på CPU siden,nå har jo Moores lov blitt brutt f.eks.

Og 100GB RAM høres ekstremt usannsynlig ut,selv om 10-15 år. Tror nok at det er lettere å lage RAM med 1000 ganger så stor kapasistet som en 1MB brikke,enn 1000 ganger så stor kapasitet som en 1GB brikke.

EDIT:Mener selvfølgelig på den siste der mulighetene for å klare å 1000 doble kapasiteten utifra en 1MB og 1GB brikke.

moores lov har ikke blitt brutt. den er fortsatt ihvertfall nesten like aktuell som den var da den var ny. jeg må for en gang skyld si meg enig med bill gates i denne saken!

Lenke til kommentar

Forundrer meg også over alles begesitring for en stakkars 486.

Det må nok være jeg som begynner å bli gammel. :shrug:

Husker når pappa kom hjem med en bærbar maskin med 8080-prosessor fra jobben rundt 1988. Dog, bærbar var den vel ikke, kanskje heller slepbar. Skjermen hadde flere nyanser i blått, og var forferdelig å stille inn for å oppnå behagelig kontrast, men ingenting var jo somo å kjøre i gang Accolade Grand Prix Circiut på den. Etter en stund kom det 386 i hus. Denn kjøpte vi brukt rundt 1990, og brakte ny glede over spillingen. Med fargeskjerm, 16 Mhz prosessor, 4 Mb Ram, og 640 kb grafikkminne var den jo en "monstermaskin". Med denne kom også en Windows 3.1 i hus, noe som førte til at DOS-ferdighetene mine aldri siden har vendt tilbake.

Hmmm.... Nostalgi :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...