HamiltonII Skrevet 23. januar 2004 Skrevet 23. januar 2004 Viften på skjermkortet mitt er begynnt å bråke,skikkelig irriterende lyd. Betyr dette at det snart er kveld for den? Vil dette kunne gå som garantisak? Det er ikke noe dyrt skjermkort men er bare 6 måneder gammelt,er jo greit med å få verdien på et tilsvarende kort for så å betale mellomlegg for et bedre.
Zeph Skrevet 23. januar 2004 Skrevet 23. januar 2004 Det kan være problemer i kulelageret og dette kan forårsake at den stopper heilt opp når som helst. Anbefaler deg å enten kontakte de du kjøpte det hos eller kjøpe ei ny vifte og putte den på.
HamiltonII Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Skrevet 23. januar 2004 Det med å skifte vifte har jeg sett på,det er et 9100 kort,viften er limt til V(G)PU og den er liten,vet ikke hvordan jeg skal få den av eller sette på ny vifte. Men du mener at det kan være grunn til retur selv om den ikke har stoppet enda?
tyldum Skrevet 24. januar 2004 Skrevet 24. januar 2004 Mulig det varierer mellom produsentene, men Hercules byttet gjerne viften min på garantien. Ulempen var at de først ville ha kortet mitt sendt inn, men etterhvert sendte de heller meg en vifte (jeg kan ikke sitte ukesvis uten skjermkort). Men jeg gikk heller over til en heatpipe
HamiltonII Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Skrevet 24. januar 2004 Mulig den bare trenger litt olje Olje? Jaha.....må ha av viften da? Den lyden blir bare verre og verre,kommer sikkert til å kjøpe nytt kort,takler ikke dette bråket lengre
Fredrik Skrevet 24. januar 2004 Skrevet 24. januar 2004 Hva slags kort er det? Hvis du løfter av klistremerket i midten av vifta og drypper noen dråper tynn smøreolje ned i det lille hullet kan du jo se om det hjalp (jeg brukte 5-56, vet ikke om det er optimalt, noen sier symaskinolje osv)
Zvinx Skrevet 25. januar 2004 Skrevet 25. januar 2004 (endret) Mulig den bare trenger litt olje Olje...! Håper du tuller?! Hvis kortet bare er 6 månder gammelt skal du nok få det på garantien! Sikkert en produskjons feil, har aldri hørt om et kullager som har gått så fort...! Glemte å få med; Sikkert mulig og fixe det med olje, men da må du jo tross alt fjerne vifta noen som vil resultere i garanti brudd....:-( Det er nemelig som regel et klistremerke e.l som må fjernes! Og/eller hvis du har kjøpt kortet hos en sjappe som har litt peil ser de nok fort at du har tuklet med kortet....! Endret 25. januar 2004 av Zvinx
z1nox Skrevet 25. januar 2004 Skrevet 25. januar 2004 Sikkert en produskjons feil, har aldri hørt om et kullager som har gått så fort...! *host* Powercolor *host*
Mekkeren Skrevet 25. januar 2004 Skrevet 25. januar 2004 (endret) Sikkert en produskjons feil, har aldri hørt om et kullager som har gått så fort...! *host* Powercolor *host* , ja Helt sikkert Typisk Power color. Det lukter ihvertfall power color her. Endret 25. januar 2004 av AMD_XP3000+
HamiltonII Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Skrevet 25. januar 2004 Nei det er faktisk et sapphire kort men er kun 9100,er en liten pinglete vifte,hadde aldri forrestilt meg at noe så lite å ynkelig kunne bråke noe inn i ........
Mekkeren Skrevet 25. januar 2004 Skrevet 25. januar 2004 Nei det er faktisk et sapphire kort men er kun 9100,er en liten pinglete vifte,hadde aldri forrestilt meg at noe så lite å ynkelig kunne bråke noe inn i ........ åja, har 9100 vifte altså? det visste jeg ikke. du kan jo prøve med litt "symaskin olje" men ta bare littegrann på vifta..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå