Veg_Ard Skrevet 23. januar 2004 Skrevet 23. januar 2004 Hei, jeg har windows xp home og må finne ut cd keyen jeg bruker nå, fordi jeg skal formatere og har mistet eska.. Er det noe mulig å finne ut cd keyen ? Trenger hjelp... Mvh Vegard
Windoge Skrevet 23. januar 2004 Skrevet 23. januar 2004 (endret) Du kan finne den om du installerer Aida32. Edit: Feilpostet. Endret 23. januar 2004 av ^Th0mas^
PoleCat Skrevet 23. januar 2004 Skrevet 23. januar 2004 (endret) Her er hva du kan gjøre for å slippe produktaktiveringen etter reinstall. Denne metoden er forøvrig helt lovlig. Du må selvsagt ha produktnøkkelen som du finner med Aida32. Har du lyst til å reinstallere Windows XP på maskinen din, men lar det være på grunn av produktaktiveringen? Det er viktig å merke seg at denne metoden kun fungerer dersom du reinstallerer Windows XP på den samme datamaskinen, uten å endre maskinvaren i mellomtiden. Det er altså ikke et tips for de som prøver å legge inn ulovlige kopier av operativsystemet. Mange driftige IT-interesserte reinstallerer sine operativsystemer ofte. Det gjør dem raskere og man får rensket opp i alt mulig rart som har blitt liggende igjen etter å ha installert og avinstallert programmer med mer eller mindre gode installasjonsrutiner. Backup Det har seg nemlig sånn at man kan ta backup av aktiveringsinformasjonen i en Windows XP maskin, fordi informasjonen ligger i en egen fil. Filen heter wpa.dbl og ligger i x:\windows\system32 folderen. Alt man trenger å gjøre før en reinstallasjon er å kopiere denne filen over på en diskett. Aktivering Deretter kan man formatere og reinstallere så mye man måtte ønske. Når installasjonen er ferdig, kan man gi et nytt navn til den filen som nå heter wpa.dbl, og kopiere inn den filen man har tatt backup av. Og vips er maskinen ferdig aktivert. EDIT: Feilposta til de grader. Endret 23. januar 2004 av PoleCat
Veg_Ard Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Skrevet 23. januar 2004 Hehe, sorry for feilpost.. Men, hvor finner jeg produktnøkkelen i AIDA32 ? Har aldri brukt programmet før.. Unnskyld for at jeg er "grønn" Takk for all hjelp.. Mvh Vegard
DementedAlbino Skrevet 23. januar 2004 Skrevet 23. januar 2004 vil tro at du finner det under operativsystem i aida.
Kjetil Lura Skrevet 23. januar 2004 Skrevet 23. januar 2004 Mistet eska, hehe, hos meg står det på cd coveret. Men i aida32 under oprativsystem finner du produkt nummeret.
Arcus Skrevet 24. januar 2004 Skrevet 24. januar 2004 Hei ! Du kan sjekke dette lille programmet, kanskje det kan hjelpe deg ! ViewKeyXP
eiriksen Skrevet 25. januar 2004 Skrevet 25. januar 2004 Hvis du hat tenkt å gjøre som PoleCat sa må du legge inn filen mens du er i sikkerhetsmodus, eller låsert pcen seg fullstendig. Og ja, jeg snakker av erfraring.
PoleCat Skrevet 25. januar 2004 Skrevet 25. januar 2004 Hvis du hat tenkt å gjøre som PoleCat sa må du legge inn filen mens du er i sikkerhetsmodus, eller låsert pcen seg fullstendig. Og ja, jeg snakker av erfraring. Hmrart, har funka helt fint for meg.
LEFZE^ Skrevet 25. januar 2004 Skrevet 25. januar 2004 er det ikke bare å klikke egenskaper på min datamaskin da? (rett meg hvis jeg tar feil:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå