Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaringer med hvor lenge Elkjøp "beholder" mobilene når de sender dem på verksted for å se hva som er galt? De sa jeg sannsynligvis hadde fått virus! :p på min Sl55, så de skulle sende den på verksted "for å se"

 

Hadde håpet å få den tilbake før 30dagers returgarantien går ut siden jeg hadde tenkt å bytte den inn i en annen mobil.

Vil tiden på verksted bli inkludert i de 30 dagene, eller vil den perioden bli forlenget siden telefonen ble sendt på verksted bare to uker etter at jeg kjøpte den? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tar laaang tid! Du er heldig om du får svar etter 2 uker på hva som er galt, og om den skal fikses så tar det 2-4 uker (Etter min erfaring), og om du ikke skal reparere den så må du vente i ca 2 uker til før du får den tilbake, og da må du betale 200-400,- for frakten frem og tilbake. Og det skulle ikke forundre meg om den 30-dagers retur-greia har gått ut selvom den er inne til sjekk.

Du burde ringe å høre for å være sikker.

Lenke til kommentar
det tar laaang tid. min telefon er på verksted hos elkjøp nå. den har vært der i mangen  mnd nå.

husker ikke helt eksakt men er rundt 5 - 6 mnd..

purrer veldig mye på de men de sier at den er på verketed eller hos nokia..  :no:

Om de sender min siemens telfon til nokia, så er det jaggu siste gang jeg handler på Elkjøp. :laugh:

Lenke til kommentar
det tar laaang tid. min telefon er på verksted hos elkjøp nå. den har vært der i mangen mnd nå.

husker ikke helt eksakt men er rundt 5 - 6 mnd..

purrer veldig mye på de men de sier at den er på verketed eller hos nokia.. :no:

5-6 mnd??? hallo, stikk ned og få deg en ny telefon, så lenge du ikke har fuktskadet den eller knust den , så har du jo rett på en ny i morgen den dag!

Lenke til kommentar

Må bare si at dere finner dere i ALTFOR mye fra disse butikkene.

Man har SVÆRT gode rettigheter i forbrukerkjøpsloven, så BRUK de rettighetene. Er det noe galt med telefonen er det du selv som velger om den skal repareres, eller om du vil ha en NY.

 

LINK

 

Fra forbrukerportalen.no:

 

Må telefonen repareres, kan du velge mellom reparasjon og en ny, tilsvarende telefon. Forutsetningen for sistnevnte er at det ikke fører til urimelig kostnader for selgeren. Men det skal svært mye til for at det skjer.

Endret av jendor
Lenke til kommentar
Er det ingen som vet om returgarantien(Elkjøp) blir forlenget siden telefonen måtte på verksted før 30 dager hadde gått, eller om den alikevel vil gjelde 30 dager fra kjøpsdato?

Var ikke snakk om å få bytte telefonen før den hadde vært på verksted.

Den gjelder nok i 30 dager fra kjøpsdatoen, og blir nok ikke forlenget.

 

Hvis Elkjøp sier at du ikke fikk bytte telefonen FØR den hadde vært innom verksted en tur, så er det bare tull.

 

Du har KRAV på en ny telefon dersom du vil ha en ny en. Det er du som velger om du vil ha reparasjon eller ikke, IKKE Elkjøp. Og det at du får en ny telefon fører ikke til urimelige kostnader for selger.

 

Det som derimot er urimelig er at en helt ny telefon er så dårlig at den ikke engang fungerer. Ergo, du har KRAV på en NY telefon.

 

Var jeg deg, ville jeg gått innom Elkjøp igjen før det er gått 30 dager, og bedt om å få igjen pengene. Elkjøp har den jo allerede, og det er ikke noe hinder for at du kan benytte deg av din returrett. Det er 30 dagers full returrett, og det er ikke ditt problem om den er på verksted eller ikke, det er Elkjøp som har sendt telefonen din på verksted.

 

Hvis dette ikke hjelper, vis til forbrukerkjøpsloven, og at du kommer til å ta kontakt med forbrukerrådet.

 

Og så ville jeg aldri handlet flere ganger i den butikken du har handlet i.

De vet tydeligvis ikke hvilke regler og lover som gjelder.

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...