notarget Skrevet 22. januar 2004 Skrevet 22. januar 2004 God Kveld. Jeg skulle gjerne ha fått overført noen filer til min pappa pc. Men etter han la inn XP Pro så får jeg passord når jeg skriver \\'maskinnavn' Jeg instalerte xp pro for han og jeg kan ikke huske jeg skrev noen nettverks passord. Kan det være noe med Norton AntiVirus han har på pcen? Fikk ikke Brukernavn/passord når han brukte home edition. mvh
norrick Skrevet 22. januar 2004 Skrevet 22. januar 2004 (endret) God Kveld. Jeg skulle gjerne ha fått overført noen filer til min pappa pc. Men etter han la inn XP Pro så får jeg passord når jeg skriver \\'maskinnavn' Jeg instalerte xp pro for han og jeg kan ikke huske jeg skrev noen nettverks passord. Kan det være noe med Norton AntiVirus han har på pcen? Fikk ikke Brukernavn/passord når han brukte home edition. mvh Kjør "Veiviser for nettverksinnstallasjon" på XP maskinen. I tillegg så kan det også være lurt å dele noen mapper på XP maskinen til din far slik at man har noe å dele. I tillegg så må du sette brukerrettigheter slik at du kan legge filene over på hans maskin. NAV har ingenting med saken å gjøre. Endret 22. januar 2004 av norrick
notarget Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Skrevet 22. januar 2004 Jaja,, det vet jeg. Men får ikke tilgang til noen av mappene. Passord og brukernavn dukker opp..
norrick Skrevet 22. januar 2004 Skrevet 22. januar 2004 (endret) Kjør "Veiviser for nettverksinnstallasjon" på den ene XP maskinen og lag en "Nettverksinnstallasjonsdisk" som du kjører på den andre maskinen. Alt som skal til da er å dele mappene samt sette bruker/skriverettigheter på de. Har far din forresten opprettet flere brukerkontoer på maskinen som har begrensninger i henhold til nettverk/fildeling (logg på som admin og se om det hjelper)??? Endret 22. januar 2004 av norrick
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå