Gå til innhold

Svart hvit på tv'en


MrDude

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg kobler pc'en til tv'en min får jeg bare svart hvit bilde... jeg har de nyeste driverene å har prøvd andre (eldre) drivere.

 

Hva skal jeg gjøre. Jeg vil gjerne ha farge på tv'en min...

 

Tv'en min er en ganske ny Grunndig TV.

Hvilken Grundig? Modell?

Hva slags kabel og evnt. overganger bruker du?

Lenke til kommentar

Jeg bruker en S-video kabel fra skjermkortet til en scart-adapter som går inn på tv'en min...

 

Lyden virker og jeg får bilde men bare i svart hvit... jeg har testet med et annet skjermkort (brukt samme kabel og scart) og da fikk jeg farge på tv'en.

 

Jeg kjøpte tv'en i år 2000 og da var den ny... aner ikke mere om den...

Jeg har hatt flere maskiner koblet til den tv'en uten problemer, men mitt kort vil ikke gi meg farger!

Lenke til kommentar

De vanligste feilene som gir svart/hvit bilde er:

- Skjermkort ikke stilt til PAL.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å bruke s-videosignal på scartinngangen.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart på feil scartkontakt (hvis TV har 2 eller 3 scart er det ofte bare 1 som støtter s-video).

 

 

De fleste GeForce-kort har et valg for å gi kompositt (også kalt sammensatt video) ut av s-videokontakten. Dette kan løse problemet hvis TV ikke støtter s-video.

 

 

Hvis du gidder å se bak på TV-en og se hvilken modell du har, er det lettere å gi mer konkrete råd. Modellnr er satt sammen slik: 1 eller 2 bokstaver + 2 siffer + bindestrek + 4 siffer + kanskje litt mer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...