Gå til innhold

ipoden min er nå totalfucket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hmm.

jeg syns den er litt pinglete..

ikke fungere over 3000 moh ?

si jeg bodde et sted i andesfjellene, å bestilte meg et eksemplar, ville de da ha advart meg ?

Om du bodde under vann så hadde du vel heller ikke blitt advart. Som forbruker må du da bruke ditt eget hue av og til!

Lenke til kommentar

Alså Mcdr, nå har min ipod klikket etter å ha ligget i lommen min, hvor der ikke er minusgrader, på en liten spasertur fra A til B med ca -10 ute, (6-7 faktisk)

og du mener da at det er mitt ansvar å finne ut at ipoden min vil bli ødelagt vist jeg tar meg en tur ut med den i vinterhalvåret ?

jeg tror DU må begynde å bruke hodet, for vist du sier at det er min feil at ipoden ikke tåler å ligge i lommen min på en snartur ut i 5-10 minusgrader, fordi jeg ikke fikk med meg den delen hvor der sto at den ikke tåler litt kulde, da mener jeg du ikke har mye mellom ørene

Lenke til kommentar
Alså Mcdr, nå har min ipod klikket etter å ha ligget i lommen min, hvor der ikke er minusgrader, på en liten spasertur fra A til B med ca -10 ute, (6-7 faktisk)

og du mener da at det er mitt ansvar å finne ut at ipoden min vil bli ødelagt vist jeg tar meg en tur ut med den i vinterhalvåret ?

jeg tror DU må begynde å bruke hodet, for vist du sier at det er min feil at ipoden ikke tåler å ligge i lommen min på en snartur ut i 5-10 minusgrader, fordi jeg ikke fikk med meg den delen hvor der sto at den ikke tåler litt kulde, da mener jeg du ikke har mye mellom ørene

faktisk så har mcdr helt rett. hvis det blir mer problemer med ipoden og du vil ha den reparert/erstattet, så vil du miste din garanti fordi du ikke leste om hvordan produktet skal behandles. apple har sitt på det tørre, det har derimot ikke du - fordi du brukte produktet feil.

 

kjipt for deg i dette tilfellet, men det er slik det fungerer. sjekk forbrukerkjøpsloven.

Lenke til kommentar

godt mulig ipod har sitt på det tørre når det gjelder lover å regler, men å selge et produkt til norge som ikke kan taest med en kort tur ut i lommen min når det er litt minusgrader ute er jo ganske uetisk, spesielt når jeg skumleste gjennom brosjyren uten å legge merke til noe angående minusgrader..

Lenke til kommentar

Problemet er at hardiskbaserte spillerte inneholder bevegelige deler som igjen har olje på seg. Når oljen blir kald stivner den og uforutsette resultater kan oppstå med mulig påfølgende permanent skade.

 

Men tror din beste mulighet er å returnere skrotet og prøve å få den reparert på garantien. :shrug:

 

Er helt enig i at dersom slike produkter selges her i Norge bør det være mer tydelig merket at den ikke kan brukes i kaldt (normalt) norskt vær.

Lenke til kommentar

jeg har en seagate barracuda IV disk som lå bak i bilen når jeg kjørte nedover tidlig i høst. Ble tydeligvis veldig kaldt der og når jeg skulle sette den inn i maskinen min så var det både klikkelyder og annet.

 

tenkte rip, men kasta den ikke.

 

For 2 uker siden fant jeg ut at den 950mhz jeg hadde liggende i deler skulle få nytt liv.

 

For sikkerhetsskyld monterte jeg opp den barracuda disken og å la den ligge i en skuff nærmere en måned gjorde tydeligvis godt. Funka som bare pokker.

 

så er jo harddisk i ipod'en og så kanskje problemet bare "går over"?

Lenke til kommentar

synd å høre dette

har hatt min 2G (2generasjon) ipod i 1-2år nå.. mistet den litt ja osv

den første vinteren gikk jeg med den i bukselommen, plutselig frøs den helt,

akkurat som den var satt på pause.. jeg hørte at den var på (la den helt inntil øret)

trodde den var blitt ødelagt.. ettersom det var kaldere ute enn hva den egentlig tåler.. (noen av dere husker vel kanskje hvor kaldt det var før jul i 2002)

 

men så leste jeg om problemet å så at det faktisk var flere som visste årsaken..

man måtte bare restette den & varme den opp.. så jeg holdt den i hendene å

varmet den opp.. så resatte jeg den.. å den funket nydelig!

dette har aldri skjedd senere, men det er vel fordi jeg har brukt innerlommen

på den varme ytterjakken min når jeg har gått ut om vinteren :yes:

 

det sto applelogo til meg også, men det er egentlig bare å vente.. kan godt være

at den kjører scandisk når du får den logoen. Den jobber ivertfall! (gjorde den til meg)

 

ps. hvis den ikke fungerer greit i varmen heller, da er det feil på produktet..

værtfall 1/10000 ipoder vil det uansett bli fabrikkfeil på.. håper du ikke er en av de da :no:

 

 

kan også nevne at når det gjelder batteri (mitt batteri fungerer utmerket enda)

så kan du skifte selv: http://www.ipodbattery.com/

hvordan du skal skifte: http://www.ipodbattery.com/slimipodinstall.htm

(anbefales at du bruker en plasttings å åpne med, ikke et skruhjern.. kan bli riper)

tror jeg vil gjøre dette når batteriet mitt begynner å bli dårlig..

husk, alle batterier blir dårlige.. min gammle nokia kunne tilslutt ikke

ringe's med.. batteriet gikk tomt etter 5sec :D

 

God tur til chile! tror nok den vil fungere greit.. kjøpt deg world travel adapter kit greia til ipoden eller? :cool:

Endret av zacky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...