Gå til innhold

ipoden min er nå totalfucket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MEN han er antageligvis over 3000 fot der han står der da.. men ikke hele 13000

Joda, men 3000 fot er jo bare ca 914 meter... det var snakk om at iPod'en ikke kunne brukes over 3000 METER. Tviler på at kisen står på over 3000 meter på det bildet, selv om fjelltoppen er såpass høy (knapt 4000 m faktisk).

Lenke til kommentar
det med 3000moh er noe med trykket å gjøre. Men når du er i fly så er det et anna trykk en det som er i luften ved eller over 3000moh :)

Selv om fly har trykk-kabiner tilsvarer trykket i et fly i full høyde (rundt 11.000 moh) at du står på en fjelltopp rundt 1500-1800 meter. Minimum trykk som er lov i et fly tilsvarer 2400 moh.

 

Ved ikke helt hvor man har fått tallet 3000 moh. fra. Normalt er det denne høyden vanlige mennesker får problemer med å puste på, ettersom oksygen-trykket blir for lavt. Hva dette har med iPod'er å gjøre vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Ved ikke helt hvor man har fått tallet 3000 moh. fra. Normalt er det denne høyden vanlige mennesker får problemer med å puste på, ettersom oksygen-trykket blir for lavt. Hva dette har med iPod'er å gjøre vet jeg ikke.

Har egentlig ikke med Ipoden i seg selv å gjøre, men mer HD'n som sitter inni. Har ofte sett at HD'er har en maxhøyde oppgitt i specsene. Men jeg aner ikke nøyaktig hvorfor en HD skulle få problemer over 3000meter dog :shrug:

Lenke til kommentar

Grunnen til at de oppgir makshøyde er sannsynligvis fordi en hd er lufttett, og opphold i høyder over 3000moh gir større belastninger (pga trykkforskjell) enn apple liker...

 

Hva temperatur angår kan vil vel temperaturer under 0 gi en større risiko for dannelse av kondens når bruker kommer inn igjen, samt at en lcd ikke liker lave temperaturer. Elektronikk trives jo som kjent best ved lave temperaturer, hder burde vel og takle noen minus.

 

Registrerer også at min Zen ikke har lignende oppgitte operasjonsområder, synes det virker litt "smålig" av apple å oppgi slike begrensninger, ihvertfall om de følger dem i reklamasjonssaker..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...