Gå til innhold

PRIS! og High end Radeon

evertos

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det noen som har ca dato på lansering av R360 eller var det R400 Radeon, som visstnok skulle være 100% raskere enn dagens 9800 pro?

Dette er vikktig for folk i disse dager som trenger nytt bra skjermkort uten at det skal falle halvparten i pris de første månedene.

Endret av evertos
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De nye kortene til Radeon vil få kodeanvn R420 eller "Loki" og er satt til en release enten i Februar (som er ganske usannsynelig) eller April. De vil dukke opp på Cebit messen men noe pris vet jeg ikke. Vil vel tippe et sted mellom 4-6 tusen.

De vil kjøre på GDDR3 minne og vil ha en frekvens på 1600 mhz og ca 160 millioner transistorer og ryktene sier at det vil doble ytelsen til Radeon 9800 Pro.

Skrevet (endret)

Bra Merlin det trengte jeg og høre, da må liksom radeon 9800 256 gå ned til 2 3 tusen osv. Da kjøper jeg et powerc radeon 9800 pro til 2480 før porto. Kan kose meg til høsten når prisene roer seg på radeon 9900 pro 256 ddr3, med ny socket og 4 psyko sata raid 15000 rpm

Endret av evertos
Skrevet
Bra Merlin det trengte jeg og høre, da må liksom radeon 9800 256 gå ned til 2 3 tusen osv. Da kjøper jeg et powerc radeon 9800 pro til 2480 før porto. Kan kose meg til høsten når prisene roer seg på radeon 9900 pro 256 ddr3, med ny socket og 4 psyko sata raid 15000 rpm

No problem evertos, men jeg tror at du vil få 9800 Pro utgaven til litt under 2000 kroner når Loki kommer ut (1900 kroner ca).

Skrevet

Gleder meg en del til R420, samtidig med NV40 også, tenk hvis nVidia suser tilbake nå da? We'll see :)

De vil kjøre på GDDR3 minne og vil ha en frekvens på 1600 mhz og ca 160 millioner transistorer og ryktene sier at det vil doble ytelsen til Radeon 9800 Pro.

Er NV40 som skal ha GDDR2 minne med 1600mhz, uklart angående klokkefrekvensen på R420.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...