Gå til innhold

Test av Sony Cyber-shot DSC-F828


Anbefalte innlegg

:wow: Om man for en stor del skal springe ute om natta for å ta bilder er f828 ikke noe sjakktrekk å kjøpe. Ingen tvil om det. Om man derimot skal, som folk flest, være oppe om dagen å ta de fleste bilder fra soloppgang til solnedgang, så er f828 et av de beste sjakktrekkene på aldri så lenge

Det er vell finere med et kamera som tar gode bilder under alle forhold, og ikke bare under gitte situasjoner! :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo fint at du er fornøyd med kameraet! Jeg ville nok ikke blitt det! Har, i motsettning til andre, prøvd kameraet i over en uke!

Hva mener du med "i motsettning til andre" ? Såvidt jegser av svarene så er det fra eier av dette kamera.

Joda, de som er med i denne diskusjonen har nok prøvd evt er eier av kameraet. Men det finnes så mange som sier sin mening basert på det de har lest i tester osv, ikke at det er noe galt i det, bare det at når man bruker det selv så finner man ut hva som er mindre bra! Siktet ikke til noen spesielle i akkurat denne diskusjonen!

Får følelsen av at de som har kjøpt f828 ikke vil vedkjenne seg at det er et problem med KA og ISO støy! Andre (les D-SLR) kameraer er i en helt annen klasse enn f828 på dette området!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
:wow: "Jeg vet jo att det er sinnsykt vanskelig og sammenligne" skriver du, og det er jo to vidt forskjellige kameraer. Om du har objektiver allerede, eller om du har nok penger til å kjøpe, så er det vel absolutt ingen tvil på hvilke kamera som er best. EOS. Men om du skal sitte igjen med de samme egenskapene rent teknisk som F828 blir prisen minst det dobbelte. Så da kan du jo velge ut i fra det. Har selv F828 og er kjempefornøyd. men så har ikke jeg masse 1000-lapper til å kjøpe objektiver for heller......
Lenke til kommentar
Jeg har ett sinnsykt dilemma her, jeg skal kjøpe meg (nytt) kamera. Jeg bare er ikke helt sikker på om jeg skal gå for dette eller EOS 300 D. Jeg vet jo att det er sinnsykt vanskelig og sammenligne, men jeg er veldig usikker på hvilken jeg bør velge. Please help me!

Kjøpte selv Sony'en, men du vil nok få endel "Kjøp Canon" svar, det er en større gjeng "Canon groupies" her :cool:

Har du samme sum å spandere på objektiv som du har på hus (totalt ca. 20000,-) så gå for Canon, trenger du et bra kamera med fleksibel optikk i "en pakke" til under 10.000,- gå for Sony.

Endret av TheMatrix
Lenke til kommentar

Jeg har ikke planer om å kjøpe et super kamera. Jeg går nok for Sony, men jeg er nysgjerrig på om den støyen som er på kameraet er mer en som (muligens) var i 717. Det jeg egentlig lurer på er vel, får man det man betaler for? Eller burde jeg holde meg unna? Det virker som AK er et stort problem.

Endret av chrizmo
Lenke til kommentar

Kjøpte F828 for en måned siden og har tatt over 1200 bilder med det. Den negative kritikken er for meg mye uforståelig. jeg synes kameraet tar glimrende bilder. Og støy på ISO over 200 er det, men det gjelder alle KOMPAKTer. KA merker jeg ikke noe til, om jeg ikke forstørrer bildet til 2 og 300%. men det må jeg ærlig innrømme at jeg meget sjelden har behov for. Har også et Casio QV-R40 og det er bra det også, men det er jo et lekekamera i forhold til F828. Jeg er meget fornøyd med det og angrer ikke et sekund på handelen. Meget godt objektiv og 100% manuelle instillinger. Gøy å ta bilder har det blitt. :D

Lenke til kommentar
Noen her med erfaringer m.h.t. optisk tilbehør for f828..?

Og dere med f828, hva med å legge ut et par bilder i " galleriet ", så vi får litt større vurderingsgrunnlag.

Er nok flere som venter på Dimage A2, så f828 eiere; gi oss noe å tenke på..!

:yes:

Har ikke noen erfaring når det gjelder tilbehøret til kameraet mitt, vet bare at det finnes. Har ikke hatt noe bruk for det ennå. Når det gjelder det galleriet her, så skulle jeg gjerne lagt ut et par av mine bilder, hadde jeg bare visst hvordan jeg gjør det. Får ikke logga meg inn der med mitt brukernavn og passord her på AKAM.

Lenke til kommentar

Virker som opplastingen ikke var helt etter planen?

P.S.

Flott at bildene er rett fra kameraet! Håper det er en standard som alle følger.

Forøvrig, med all prat om CA, så er det nå på trappene en ny testmetode for objektiver , " DxO " som blir testet med f828 på " The Luminous Lanscape",

senere denne uken.

Den samme siden har en kort innføring av systemet her.

Endret av egerstud
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...