Spillredaksjonen Skrevet 6. august Skrevet 6. august Minecraft har satt Switch 2-dato Spillere som allerede eier det på Switch loves muligheter for å oppgradere. Les hele saken på Gamer.no»
Svindel Finn Skrevet 6. august Skrevet 6. august Tipper Nintendo kommer til å kreve en drøy hundrelapp for oppdateringen. Slipper sånt på Xbox. Det er vanskelig å være pappa og se at en Nintendo hadde vært gøy for unga (og far), det at jeg samtidig ser hvordan Nintendo benytter enhver sjanse til å være kundefiendtlige er utfordringen. På den andre siden så slipper Nintendos ansatte å stadig være redd for å få fyken. 1 1
PosteMonopolet Skrevet 8. august Skrevet 8. august Svindel Finn skrev (På 6.8.2026 den 19.38): Tipper Nintendo kommer til å kreve en drøy hundrelapp for oppdateringen. En hundrelapp er jo ingenting. De aller fleste nordmenn bader i penger og sløser som bare det. 1
Svindel Finn Skrevet 9. august Skrevet 9. august PosteMonopolet skrev (På 8.8.2026 den 8.32): En hundrelapp er jo ingenting. De aller fleste nordmenn bader i penger og sløser som bare det. Dette syntes du var et godt argument? 1 1
PosteMonopolet Skrevet 9. august Skrevet 9. august Svindel Finn skrev (24 minutter siden): Dette syntes du var et godt argument? Ja, ellers kan jeg tillegge at det koster penger for dem å oppgradere og forbedre spillet. Derfor rettferdig at man betaler litt for det.
vegin61269 Skrevet 9. august Skrevet 9. august Kjøpte Minecraft for Android mange år siden til hele familien. Betalte 60-70kr per. Fungerer fortsatt uten oppdatering. Fungerer på telefonen, Retroid Flip 2, Ayn Odin 2 Portal Pro, Retroid Pocket 6, Steam Deck OLED, Legion Go S og på PC. Har MC Java. Fungerer fortsatt på PC, SteamOS boksen og Steam Deck'ene....
Svindel Finn Skrevet 12. august Skrevet 12. august PosteMonopolet skrev (På 9.8.2026 den 16.38): Ja, ellers kan jeg tillegge at det koster penger for dem å oppgradere og forbedre spillet. Derfor rettferdig at man betaler litt for det. Du mener kostnaden for å oppgradere spillet rettferdiggjør 100 kroner per enhet? Det er lov å være Nintendo fan og samtidig skjønne at de er et selskap som ser på kundene sine som lettlurte pengesekker. Hvis Nintendo fans hadde hatt litt mer ryggrad og nektet å betale for oppgraderinger så hadde det ikke kostet å oppgradere på Nintendo konsoller heller, men slik er det jo ikke. Nintendo fans løper til butikken for å betale 800 kroner for to 20 år gamle super mario spill. 3
PosteMonopolet Skrevet 14. august Skrevet 14. august (endret) Svindel Finn skrev (På 12.8.2026 den 14.12): Du mener kostnaden for å oppgradere spillet rettferdiggjør 100 kroner per enhet? Ja, en bedrift kan ikke overleve hvis dem skal gi gratis oppgaderinger i evig tid. Noen ganger må dem ta betalt for å gi den servicen. Det er helt normalt i spillbransjen at dem tar betalt for større oppgraderinger. Svindel Finn skrev (På 12.8.2026 den 14.12): Nintendo fans løper til butikken for å betale 800 kroner for to 20 år gamle super mario spill. Hvilket 20 år gammelt Super mario spill tar dem 800kr for? Endret 14. august av PosteMonopolet 1
svenka Skrevet 15. august Skrevet 15. august PosteMonopolet skrev (15 timer siden): Ja, en bedrift kan ikke overleve hvis dem skal gi gratis oppgaderinger i evig tid. Noen ganger må dem ta betalt for å gi den servicen. Det er helt normalt i spillbransjen at dem tar betalt for større oppgraderinger. Hvilket 20 år gammelt Super mario spill tar dem 800kr for? Jeg tror han tenker på Mario Galaxy 😅
PosteMonopolet Skrevet 16. august Skrevet 16. august svenka skrev (På 15.8.2026 den 12.24): Jeg tror han tenker på Mario Galaxy 😅 Det er pakke med to spill som er oppgraderte med 4K oppløsning. Jeg hadde begge på Wii og tror det var rundt 500kr/stk på den tiden. Var ganske gode spill. De nye versjonen er verdt pengene hvis du ikke har hatt dem før. Ellers tviler jeg på om jeg gidder å kjøpe dem på nytt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå