Gå til innhold

Minecraft har satt Switch 2-dato

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper Nintendo kommer til å kreve en drøy hundrelapp for oppdateringen. Slipper sånt på Xbox. Det er vanskelig å være pappa og se at en Nintendo hadde vært gøy for unga (og far), det at jeg samtidig ser hvordan Nintendo benytter enhver sjanse til å være kundefiendtlige er utfordringen. På den andre siden så slipper Nintendos ansatte å stadig være redd for å få fyken.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Svindel Finn skrev (På 6.8.2026 den 19.38):

Tipper Nintendo kommer til å kreve en drøy hundrelapp for oppdateringen.

En hundrelapp er jo ingenting. De aller fleste nordmenn bader i penger og sløser som bare det.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
PosteMonopolet skrev (På 8.8.2026 den 8.32):

En hundrelapp er jo ingenting. De aller fleste nordmenn bader i penger og sløser som bare det.

Dette syntes du var et godt argument?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Svindel Finn skrev (24 minutter siden):

Dette syntes du var et godt argument?

Ja, ellers kan jeg tillegge at det koster penger for dem å oppgradere og forbedre spillet. Derfor rettferdig at man betaler litt for det.

Skrevet

Kjøpte Minecraft for Android mange år siden til hele familien. Betalte 60-70kr per.

Fungerer fortsatt uten oppdatering. Fungerer på telefonen, Retroid Flip 2, Ayn Odin 2 Portal Pro, Retroid Pocket 6, Steam Deck OLED, Legion Go S og på PC.

Har MC Java. Fungerer fortsatt på PC, SteamOS boksen og Steam Deck'ene....

Skrevet
PosteMonopolet skrev (På 9.8.2026 den 16.38):

Ja, ellers kan jeg tillegge at det koster penger for dem å oppgradere og forbedre spillet. Derfor rettferdig at man betaler litt for det.

Du mener kostnaden for å oppgradere spillet rettferdiggjør 100 kroner per enhet? 

Det er lov å være Nintendo fan og samtidig skjønne at de er et selskap som ser på kundene sine som lettlurte pengesekker. Hvis Nintendo fans hadde hatt litt mer ryggrad og nektet å betale for oppgraderinger så hadde det ikke kostet å oppgradere på Nintendo konsoller heller, men slik er det jo ikke. Nintendo fans løper til butikken for å betale 800 kroner for to 20 år gamle super mario spill. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Svindel Finn skrev (På 12.8.2026 den 14.12):

Du mener kostnaden for å oppgradere spillet rettferdiggjør 100 kroner per enhet?

Ja, en bedrift kan ikke overleve hvis dem skal gi gratis oppgaderinger i evig tid. Noen ganger må dem ta betalt for å gi den servicen. Det er helt normalt i spillbransjen at dem tar betalt for større oppgraderinger.

Svindel Finn skrev (På 12.8.2026 den 14.12):

Nintendo fans løper til butikken for å betale 800 kroner for to 20 år gamle super mario spill. 

Hvilket 20 år gammelt Super mario spill tar dem 800kr for?

Endret av PosteMonopolet
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
PosteMonopolet skrev (15 timer siden):

Ja, en bedrift kan ikke overleve hvis dem skal gi gratis oppgaderinger i evig tid. Noen ganger må dem ta betalt for å gi den servicen. Det er helt normalt i spillbransjen at dem tar betalt for større oppgraderinger.

Hvilket 20 år gammelt Super mario spill tar dem 800kr for?

Jeg tror han tenker på Mario Galaxy 😅

Skrevet
svenka skrev (På 15.8.2026 den 12.24):

Jeg tror han tenker på Mario Galaxy 😅

Det er pakke med to spill som er oppgraderte med 4K oppløsning. Jeg hadde begge på Wii og tror det var rundt 500kr/stk på den tiden. Var ganske gode spill. De nye versjonen er verdt pengene hvis du ikke har hatt dem før. Ellers tviler jeg på om jeg gidder å kjøpe dem på nytt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...