Gå til innhold

Komplett.no's Battlefields pc


Anbefalte innlegg

Har nå over fleire dagar lagt merke til banner reklamen for kompletts nye pc tilbod, "Komplett Battlefield Gaming PC".

Vist det i det heile kan kallast eit tilbod.

Bare namnet gir meg same kvalme følinga, som når eg ser uvitande person gå inn på ein Elkjøp butikk for å kjøpe "super-pcen”.

 

Nokon som har sett Battlefields requirement?

Windows XP/Me/2000/98 (NT and 95 NOT supported)

500 MHz Intel Pentium III

128 MB RAM

4x CD-ROM drive

1.2 GB free hard disk space

32 MB hardware transform & lighting capable video card with DirectX 8.1 compatible driver

DirectX 8.1 compatible sound card

Keyboard; Mouse

 

Ikkje akkurat high-end requirements...

Kva blir det neste komplett? Counter-Strike pc? :dontgetit:

Når byrja dåke med slikt?? :ermm:

Lurer uvitande personar til å tru at pcen er ein high-end gaming pc.

Skamme seg! :angry:

 

Maskinvare samansettingen er heller ikkje noko å skryte av. Radeon 9800SE på ein gaming pc? Ellers takk! :no:

Som eg ser det er ein gaming pc, ein pce som er laga spesielt for å kunne brukast til å spille dagens mest krevende spill og helst i ein god stund fram over.

 

Trygge, snille komplett has turned to the dark side. :cry:

For 10000kr kunne nærmast alle her inne på forumet skrudd saman noko betre...

 

Link: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...D=&p=44858&s=fp

Endret av SirJohn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å svare direkte : Jeg kan ikke forstå poenget ditt. Du tar feil, slik jeg ser det.

 

9800 SE på et system for spilling - hva er egentlig direkte galt med det? Klart, 9800 XT eksempelvis er jo bedre men du må da ha perspektiv på sakene? Og BF / diverse modifikasjoner har absolutt godt av et kraftig grafikkort, man skal kjøre spillet i rimelig trist modus for å kunne dra det på minimumskravene.

 

Hva er ellers galt med "maskinvare MELLOMROM samansettingen"?

Lenke til kommentar

Hm.. synes det gir feil inntrykk å kalle en slik svak ferdig-pc for "Battlefield pc", man får inntrykk av at det er en PC for gamere. Men spesifikasjonene holder jo egentlig ikke mål til å kalle den "Battlefield pc". Synes nå jeg da...

Kan kanskje kalle den "standard pc" :p ?

 

Edit: skriveleif

 

Ny Edit: Skjekket på komplett, og det er jo en helt grei spill pc... Skjønner ikke hva man klager over egentlig... Skjekk her:

 

Inneholder:

In Win S564 Midi Tower i Sort/sølv

MSI KT6 DELTA-LSR hovedkort

USB 2.0 - SATA - ATA133, Raid kontroller

Integrert 5.1 lydkort

AMD Athlon XP2600+ Prosessor

Glacialtech - Stillegående CPU Vifte

512 MB PC3200 DDR minne

52x/32x/52x CD Brenner

120 GB Harddisk med 7200 RPM

Radeon 9800SE 128MB skjermkort med DVI og TV-Out

Integrert 10/100 Nettverkskort (klar for bredbånd)

Integrert Kortleser for digitale minne kort i front

Sort Logitech mus og Tastatur, samt Desktop Stereo høyttalere

Software:

Windows XP Home Norsk

Norman Internet Control - Antivirus/Firewall 1 års lisens

Microsoft Works 7.0

Nero 6.0

Battlefield 1942 - spill

Maskinen kommer ferdig testet og klar til bruk, programvare installert og leveres med 3 års garanti og support. Les mer om dette her.

 

Grunnen til at pc-en heter "Battlefield" er vel fordi det er et populært spill, og fengende tittel på en ferdig-pc.

Endret av Just_blank26
Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig i at en maskin med et 9800SE kort vil ha problemer med å forsvare tittelen gaming pc, med forbehold om at jeg er litt usikker på hvordan et slikt kort yter. Men når et 9800SE kort ligger i samme prisklasse som et 9600XT, kan man jo spørre seg om hvorfor et slikt ikke heller er brukt.

Svaret på det ligger vel i at komplett har et stort lager av 9800SE kort som de ønsker å bli kvitt...

Lenke til kommentar

trolig. men slik jeg ser det så får du i tillegg til hardware for rundt den prisen også windows xp lisens.. til ca 1500 kroner og battlefield orginalt til ca 500 kroner.. så da er det ikke så alt for ille for en pc til ca 8000 kroner. egentlig ja så må vi ikke glemme provisjonen til komplett på ca 2000 kroner opp i det hele så vis du deler regne stykket litt opp så er det faktisk en billig pc. sånn sett selv om fra prinsip så kjøper ikke jeg en ferdig pc.

Lenke til kommentar

For 9.500,- kroner får du ganske mye maskin og spille med. Greit at det ikke er en supermaskin, men hva forventer du i 10.000 klassen da? Nå som A64 er ute og prescott er rett rundt hjørnet, så vil jeg si at en pc med de delene der er absolutt verdt pengene, du vil få ganske bra resultater med den, og senere er det ikke de største oppgraderingene som skal til for å gjøre den bedre. Den er nok mye mer spillepc for de 10.000,- du kan bruke hos komplett, enn hva du får på elkjøp, lefdal, siba, expert eller hvor enn du handler hen.

Lenke til kommentar

Jeg mener at dette er et veldig bra tilbud.

1. Om du skulle skrudd sammen av deler selv så _kanskje_ du hadde fått det litt billigere, men de som uansett skal skru sammen selv, kjøper jo ikke en ferdigPC uansett.

 

2. 9800SE yter vel omtrent likt med 9600XT, bare at det utvikler endel mer varme. Ikke noe å si på dette valget, selv om et 9800Pro/XT er mer framtidsrettet, men dette kan man da bare sette inn selv senere evt. Vet ikke om noen ferdigPC'er som har ferdiginstallert 9800Pro/XT heller forresten (og hvertfall ikke i denne prisklassen)

 

3. Generelle specs på maskinen er jo helt OK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...