Gå til innhold

lcd skjerm

graks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bra pc med en eizo 21" skjerm,og har vurdert og kjøpe en 19" lcd skjerm.problemet jeg har med lcd skjerm er oppløsningen,jeg kjøre alle spill på 1600*1200 i oppløsning.hvorfor får du ikke lcd skjermer med samme oppløsningen på lcd som på crt skjermer?

Hørte også at lcd skjermer ikke er så bra på spill,er dette sant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en LCD skjerm som takler 1600 x 1200 på min bærbar til og med så det finnes nok.

Let etter UXGA LCD skjerm... LCD skjerm duger til spill også... har foregått en lang diskusjon, men jeg vil påsta at dagens LCD skjerm har blitt såpass bra at det fungerer bra på spill. Kanskje ikke bra nok for de aller aller aller mest kresne som påstår at LCD skjermen ikke duger, men for oss vanlige dødlige mennesker så tror jeg det holder.

Skrevet

LCD er best til surfing og kontor bruk (også bra til LAN eller der det er trangt om plassen) mens CRT er best til alt mulig!

Grunnen til at du ikke får så veldig høy oppløsning på en LCD er at vert pixel i skjermen er styrt individuelt og hvis de skulle lage dem enda mindre + pluss øke antallet ville de bli adskillig dyrere!

I CRT er det brukt lysrør noe som jeg ikke er helt 100 prosent sikker på hvordan fungerer

Skrevet

LCD skjermer er gode nok til spill .

Du kan ha 1600 x 1200 på LCD skjermer og, bare du punger ut nåkk penger så får du sikkert en LCD skjerm som er like go som den crt skjermen du bruker.

Med penger går alt..

Dessuten ser en LCD skjerm mer elite ut :p

Skrevet
LCD er best til surfing og kontor bruk (også bra til LAN eller der det er trangt om plassen) mens CRT er best til alt mulig!

Grunnen til at du ikke får så veldig høy oppløsning på en LCD er at vert pixel i skjermen er styrt individuelt og hvis de skulle lage dem enda mindre + pluss øke antallet ville de bli adskillig dyrere!

I CRT er det brukt lysrør noe som jeg ikke er helt 100 prosent sikker på hvordan fungerer

For en påstand? CRT er best til alt mulig! ? Sier du ?

En CRT skjerm flimrer, og er derfor ikke bra for øynene, og man kan også få vondt i hodet hvis man er litt følelsom mot flimring.

En CRT skjerm tar mye større plass en LCD skjerm.

Det er bare 2 ting jeg kom på i farten, og det er sikkert mange flere også!

Skrevet (endret)

Har en T965 selv, og tror du skal lete ganske lenge før du finner en LCD med samme uniforme farge- og kontrastkvalitet på samme overflate for å være helt ærlig. Bruker både LCD og CRT, og LCD skjermen (dog bare en 15" 1400x1050) er suveren på programmering, skriving generelt, surfing, og lesing. Hodepine burde ikke være problem her. Men på uniform fargegjengivelse blir det problemer med en gang (foto-retusjering f.eks.). Skjermen din er kanskje klumsete svær og tung, men den ligger langt forran!

En LCD på 1600x1200 er nok ikke problemet, men skjermkortet må takle dette. En mulig årsak til at det har tatt litt tid for slike skjermer å komme, er kanskje 165Mhz TMDS "~LCD RAMDAC" som har begrenset oppløsningen en smule. Etter det jeg har forstått, har man klart å utellate noe data til fordel for høyere oppløsning på samme DVI-utgang ("reduced blanking", både kort og LCD må støtte dette).

PS: Hvis jeg tar feil her, vennligst korriger meg øyeblikkelig :yes: Kommer selv til å kjøpe en ~20" LCD en gang, men venter bare på høyere oppløsninger skal bli vanlig, og kanskje muligens at prislappen også daler litt når oled kommer? :thumbup:

Endret av Boye

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...