Philber Desanex Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni (endret) Abigor skrev (1 time siden): Du ser sammenhengen. Ossietzsky saboterte vel et og annet for militæret han også? Blir for søkt for meg å sammenligne fascister med hippie aktivister. Er det ingen gråsone mellom det juridiske og moralske? Fint å tro at alt militærmateriell på norsk jord er til Norge og/eller andre lands beste. For meg er det like søkt å sammenligne Norge med Tyskland 1935. Da Ossietzsky fikk fredsprisen hadde Hitler makten i Tyskland. Hvis Sørensen og andre klarer å ramme vårt forsvar så er det ingen andre enn Russland som tjener på det. Det ville vært ren idioti å se mellom fingrene på det. Samtidig synes jeg Norge skal reagere som en sivilisert stat. Det blir for søkt å kalle ham terrorist. 8 måneders fengsel pluss å betale for egne dumheter er akkurat passe. Endret 22. juni av Philber Desanex 2
Abigor Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Det var vel heller et forsøk på å sammenligne sabotasje mot militæret (ved å lekke informasjon istedenfor fysisk hærverk). Ingen vet hva eller hvem vårt forsvar rammer i fremtiden, og det finnes uskyldige har blitt rammet av vårt forsvar opp igjennom historien. Så jeg deler ikke ditt syn at det ikke finnes noe rom mellom det som er juridisk rett og moralsk riktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå