Gå til innhold

Bytte fra ti4400 til 9600xtl

xlpuma

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har et asus ti 4400 kort som jeg er tålig fornøyd med.

Har testet det i 3d mark 01 og fått ca 11700 poeng. Kjører amd xp2500 @ 2.15 Ghz, 1024 twinmos 2700 ram.

Har tenkt på å bytte til radeon 9600 xt, men etter å ha lest på forumet her vet jeg ikke helt... Er det noen praktisk forskjell på disse i praktisk spillbruk?

Setter stor pris på seriøse svar, og ikke noe utenomsnakk :p

På forhånd takk :D

Endret av xlpuma
Videoannonse
Annonse
Skrevet

du vil sikkert merke en liten forskjel ja, men det er bare en liten en, så jeg hadde aldri kommet til å bytte ut det kortet du har enda, selv har jeg et ti4200, og fortsatt fornøyd. Det er bare bortkasta penger å kjøpe et nytt kort enda...

Skrevet

Enig i det som er sagt her.... Hadde tidlegare eit GF4 TI4200 kort som tok kvelden, og eg fekk difor eit 9600Pro i erstatning. Forskjellen er knapt merkbar, så hadde det ikkje vore for at det gamle skjermkortet slutta å virke så hadde eg hatt det framleis!

Skrevet

Det er ikke verdt pengene, skal du oppgradere nå burde du ta steget til 9800Pro , og da er det plutselig snakk om en betydelig større sum. Nei behold ti4200'en din til i april når de nye brikkene fra nVidia og ATI kommer så skal du se at du kan få valueformoney. ;)

Skrevet
Ikke hør på en sittende hund foran PC, vent til påsketiden....(april-mai)

Joa, finner det kanskje også klok i å ikke høre på bikkja.

Spill som Far Cry, Doom 3, Half-Life 2 kommer jo ikke før om ei stund så du vil jo EGENTLIG ikke ha så stort bruk for kortet før da og da får du jo et bedre kort for pengene.

Skrevet

Hadde en magefølelse for at jeg fikk disse svarene. :yes:

Er enig med "sitting dog". Venter til Doom 3 kommer ut, så får vi se hva som finnes av skjermkort da?.

Tror spørsmål som dette vil øke i frekvens når Doom 3 kommer ut offisielt :cool:

Puma

Skrevet

Jupp, du trenger ikke XT kortet ennå hvis du ikke er EKSTREMT hypp på svæææære oppløsninger i DX9 spill. Standarde oppløsninger tar TI4400 fint.

Blir verre når Doom3 og Half-Life 2 og spill som det kommer ut, men da får du jo et bedre kort for den prisen XT koster i dag.

Skrevet

Om du venter for å spille Doom3 ville jeg kjøpt Geforce kort og ikke Radeon.

Leste ett sted at de som lager Doom3, id, digger openGL og vil derfor sikkert være like store fordeler for Geforce over Radeon, som Radeon har fordeler ovenfor Geforce i HL2 som er mer DX9 krevende spill.

Har iallefall forstått det slik. Geforce for openGL, Radeon for DX9. Rett på meg om det er feil.

Skrevet
Seffølgelig er det vits å oppgradere, TI4400 har elendig DX9 ytelse kontra 9600 XT  :thumbup:

Det er ingen DX9 ytelse å snakke om når det gjelder GF4Ti siden den ikke støtter DX9, men den gjør det ganske bra i HL2, faktisk ikke langt unna R9600Pro i 1024x768. Men da snakker vi om DX8 vs DX9 full precision code path.

Skrevet

Jeg har faktisk akkurat oppgradert fra Ti4400 til 9600XT. Ikke noe voldsom endring i de fleste applikasjoner, men i DX9-baserte applikasjoner er selvfølgelig 9600XT overlegen siden Ti4400 må kjøre i en slags legacy-mode.. Forøvrig synes jeg video-inngangen på ATI-kortet gir bedre kvalitet enn på mitt tidligere Ti4400 kort.

Personlig hadde jeg, i tillegg til et ønske om å teste et ATI-basert kort, et nylig mottatt stipend som brant i lomma, men hvis du må selge bestemora di for å få råd til et skjermkort, hadde jeg nok ventet en stund før jeg oppgraderte. :cool:

Skrevet

Får nesten si takk, for denne posten besvarte spørsmålet jeg har lurt på en stund, nemlig om det virkelig var nødvendig å ditche Ti4200-kortet for et ATi Radeon 9600XT.

Regner med at jeg, som sikkert mange andre her kommer til å spare pengene til påsketider og heller gå for et kort til rundt 2k når den tid kommer :)

Skrevet

jeg kjøpte et brukt 9700pro til 1250kr. synes jeg var bra kjøp :) holder ei go stund det er et mye bedre kort en alle 9600 modellene

Skrevet

Takker for alle svar :yes:

Bør vel være fornøyd med kortet mitt så langt.... Har ennå ikke klokket det opp, så det er kanskje litt mer ytelse å hale på ti-kortet? :thumbup:

Meen... det blir vel muligens et radeon 9700 eller 9800 kort på meg til våren. Får vente å se hva spec doom 3 krever, som så mange mange andre her i verden

Skrevet
jeg kjøpte et brukt 9700pro til 1250kr. synes jeg var bra kjøp :) holder ei go stund det er et mye bedre kort en alle 9600 modellene

Du var forferdelig med det kjøpet! :green:

Skrevet

I så fal byt til radeon 9800 pro!! :devil: Har hatt GeForce 4Ti 4200 og skiftet til 9800 pro!!! :thumbs: Dettte kortet er rett og slett et must hvis du føler at du ikke kan kjøre de nyeste spillene på maks oppløsning!!! :(

Du slipper å bytte på lenge hvis du har et radeon 9800 pro og det kan klokes til et xt kort etter ønske :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...