Gjest 06ad3...7c4 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Jeg jobber fast deltid i en bedrift. Det er flere ansatte i større og mindre stillinger, samt rene tilkallingsvikarer. Før ble ekstravakter tildelt etter ansiennitet, men nå har leder begynt å fordele vakter på alle, både fast ansatte og tilkallingsvikarer. Fast ansatte har etter arbeidsmiljøloven fortrinnsrett på ekstravakter. Dette er tatt opp med leder, og hen svarer da at hen er redd for å miste tilgangen på tilkallingsvikarer hvis ikke også får fordelt ekstravakter. Det gir jo ikke leder rett til å bryte arbeidsmiljøloven bare fordi hen ikke har nok arbeid til å tilfredsstille tilkallingsvikarerene. Det jeg lurer på er at hvis jeg, som fast ansatt, og "Per" som tilkallingsvikar, viser interesse for samme vakt, og leder gir vakten til "Per", selv om jeg hadde fortinnsrett på den, kan jeg da kreve at arbeidsgiver også betaler meg for denne vakten, selv om jeg ikke jobbet den? Anonymous poster hash: 06ad3...7c4
Salvesen. Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Dette har du nok fagforeningene å takke for, de krever nå at du skal få overtid for alle timer ekstra. Tilkalling skal fortsatt ha vanlig betalt etter hva jeg forstår, så da blir de mer attraktive å bruke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå