Boing 4EVER Skrevet i går, 11:02 Skrevet i går, 11:02 (endret) ps5 skrev (5 minutter siden): Du har nok rett i at Canadiske medier gjør det de klarer for å renvaske Trump. Du får ta en tur ut i gatene å protestere mot Iranerne som nå feirer frigjøringen fra tyranniet. Dette er jo skivebom og avpsoring så den går jeg ikke på. Men det var så tydelig at det måtte kommenteres Her er svaret: Does using the official flag always imply regime support? Not necessarily. Martin Kear, a lecturer in government and international relations at the University of Sydney, points out that in some contexts, the flag may be waved by individuals protesting against Israel and the United States bombing Iran rather than an overt support for the regime. Context is key. The lion and sun flag is closely tied to opposition factions linked to Reza Pahlavi (the shah's son) and Maryam Rajavi, both polarising figures in Iranian politics. "[Pahlavi and Rajavi] are extremely controversial figures, and certainly do not represent a democratic future for Iran," Dr Conduit said. https://www.abc.net.au/news/2025-06-25/why-are-there-two-different-iranian-flags-at-protests/105453584 Endret i går, 11:06 av Boing 4EVER 2
HasuUser Skrevet i går, 11:13 Skrevet i går, 11:13 18 minutes ago, ps5 said: Iran hadde nylig konvertert en del av militærbase til barneskole. Dette er naturligvis helt tilfeldig og ikke en del av deres kontinuerlige bruk av sivile som skjold. Før / etter. Dette forandrer saken en god del, takk for info 2 1
Tussi Skrevet i går, 11:13 Skrevet i går, 11:13 Boing 4EVER skrev (På 30.1.2026 den 13.08): Hva er feil ved det jeg skriver og hva gjør meg mindre skarp? Bare i dag innrømte til slutt de israelske myndighetene at opptil 71000 palestinske barn og kvinner er drept. Før den tid påstod de at tallet var lavere. https://www.aftenposten.no/verden/i/Rjy4xr/hvor-mange-er-drept-paa-gaza-71000-sier-israel De som har fulgt med uavhengige medier har visst at tallet var skyhøyt, men MSM har vært utydelige. Hva sier man så om lover som har blitt opprettet i Australia som forbyr kritikk av Israel og England der man kan bli arrestert for det samme? For all del, de to blokkene du illustrerer kan fint eksistere og trolig gjør de det. Amerikanerne våkner jo opp mer og mer og innser hvor mye AIPAC faktisk styrer regjeringen deres. For å sammenlikne dette med et lokalt fenomen. Det er de som blir frustrerte her i Norge som opplever at når de kritiserer problemer ifh. innvandring at de blir plassert i den ene båsen etter den andre. Jeg skjønner det godt. Over tid så blir argumentene deres hardere og hardere fordi de opplever å bli marginaliserte. Ingen blir rasist bare fordi en kritiserer noe ved innvandring. Løsningen her er å mykne opp debatten og la alle stemmer komme frem. Å undertrykke slikt vil bare føre til raseri, frustrasjoner og en hardere og hardere retorikk. Hva angår meg, ja jeg er klar over at jeg har en hard retorikk selv i tråder som omhandler innvandring. Men det er fordi jeg opplever argumentene fra de andre deltakerne som altfor tøff og unyansert. Så da blir vi sittende på to hauger og slenge dritt mot hverandre. Det beste hadde vært å gå ned av tuene og finne et nøytralt sted hvor vi kunne diskuert synspunktene våre. Alle palestinere som er drept er barn og kvinner altså? Ingen menn? 2
Snikpellik Skrevet 54 minutter siden Skrevet 54 minutter siden ps5 skrev (På 8.3.2026 den 11.54): Iran hadde nylig konvertert en del av militærbase til barneskole. Dette er naturligvis helt tilfeldig og ikke en del av deres kontinuerlige bruk av sivile som skjold. Før / etter. HasuUser skrev (På 8.3.2026 den 12.13): Dette forandrer saken en god del, takk for info Ikke nylig. For 10 år siden. Det forandrer ikke saken. Feilangrepet ville vært like ulovlig i henhold til internasjonal lov om skolen så lå midt inni i en militærbase. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå