leticia Skrevet 2. januar Skrevet 2. januar (endret) Vokteren skrev (1 time siden): Her er det flere områder, men presenterer gjerne et knippe: ACER, flyktningpolitikk, toll på metaller, prissmltte på strøm, økende avstand mellom befolkning og myndigheter, økende avstand mellom fattig og rik osv osv Hva er ACER? Det er ikke ACER som setter strømprisene. De skal se til at lovverket holdes/ løse konflikter mellom land, slik at ikke store land overkjører de små. Flyktningpolitikken har du delvis rett i. Toll på metaller er et beskyttelsestiltak, slik som Norge har for eger landbruk, så det er irrelevant. Prissmitte på strøm, du skal få den. Kan ikke se at det har vært noen økende avstand mellom befolkning og myndighetene etter AP tok over, og avstanden mellom fattig og rik har vel heller ikke noe med EU å gjøre. (forskjellen mellom fattig og rik drives i hovedsak av lønnsforskjeller, og investeringer i kapital. ). Endret 2. januar av leticia skrivefeil 2
The Avatar Skrevet 2. januar Skrevet 2. januar leticia skrev (5 minutter siden): Kan ikke se at det har vært noen økende avstand mellom befolkning og myndighetene etter AP tok over, og avstanden mellom fattig og rik har vel heller ikke noe med EU å gjøre. (forskjellen mellom fattig og rik drives i hovedsak av lønnsforskjeller, og investeringer i kapital. ). Mykje av dette har strengt tatt bedra seg med den raud grøne regjeringa, sjølv om at eg må seie at differansen mellom å ha Høgre i førarsetet, kontra dagens regjering er marginal. Forskjellen er primært at Ap fjerna mitt skattelette for rike og gav litt skattelette til dei fattigaste, men den praktiske endringa på folks lommebok er heilt minimal. 3 1
leticia Skrevet 2. januar Skrevet 2. januar The Avatar skrev (7 minutter siden): Mykje av dette har strengt tatt bedra seg med den raud grøne regjeringa, sjølv om at eg må seie at differansen mellom å ha Høgre i førarsetet, kontra dagens regjering er marginal. Forskjellen er primært at Ap fjerna mitt skattelette for rike og gav litt skattelette til dei fattigaste, men den praktiske endringa på folks lommebok er heilt minimal. Ja klart, Høyreregjeringer ønsker å putte litt ekstra i lommeboka på de som har mest fra før, så da øker forskjelllene litt ekstra. Det blir uansett slik at de tar noe fra et sted og gir noe til et annet sted, så de fleste vil nok merke svært lite til et regjeringsskifte (om man da ikke tilhører en gruppe som virkelig får merke det, slik som AAP - mottakere som måtte ut i karensår (et år uten inntekt) forrige gang høyre var i regjering. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå