Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Se tidligere tinglysninger

Gjest 42f08...1b4

Anbefalte innlegg

Gjest 42f08...1b4
Skrevet

Finnes det en (gratis) tjeneste for å se tidligere tinglysninger? Hos kartverket finner jeg bare den aktive. Tenker først og fremst på nyere tinglysninger, og ikke gamle håndskrevne grunnbøker. Eksempelvis kan man se de siste to-tre omsetninger av en bolig på finn.no, og dette må de nødvendigvis hente fra et sted. Jeg vil også hente ting fra det stedet :)

Anonymous poster hash: 42f08...1b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ser ut som dette er det du leter etter, men det er ikke gratis. (Hva slags avtale Finn.no har med Kartverket vet ikke jeg.)

https://www.kartverket.no/eiendom/bestille-fra-grunnboken/historiske-opplysninger-fra-grunnboken

Sitat

En historisk grunnboksutskrift gir en liste over dokumenter som har vært tinglyst tidligere, men som har blitt slettet i ettertid. Utskriften gjelder imidlertid bare opplysninger som var tinglyst på slutten av 1980-tallet, da grunnboken ble gjort elektronisk.

Heftelser og tidligere tinglyste eiere

Historisk grunnboksutskrift viser hvilke heftelser som har blitt slettet fra da grunnboken ble digitalisert ca i 1980 og frem til i dag. I tillegg vil du finne hvem som tidligere har vært tinglyst eier av eiendommen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...