Gjest 42f08...1b4 Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 Finnes det en (gratis) tjeneste for å se tidligere tinglysninger? Hos kartverket finner jeg bare den aktive. Tenker først og fremst på nyere tinglysninger, og ikke gamle håndskrevne grunnbøker. Eksempelvis kan man se de siste to-tre omsetninger av en bolig på finn.no, og dette må de nødvendigvis hente fra et sted. Jeg vil også hente ting fra det stedet Anonymous poster hash: 42f08...1b4
toralfb Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 Jeg ser bolig.ai lister eierskifte tilbake til 2011. Men, det er begrenset med detaljer å hente.
Inge Rognmo Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Det ser ut som dette er det du leter etter, men det er ikke gratis. (Hva slags avtale Finn.no har med Kartverket vet ikke jeg.) https://www.kartverket.no/eiendom/bestille-fra-grunnboken/historiske-opplysninger-fra-grunnboken Sitat En historisk grunnboksutskrift gir en liste over dokumenter som har vært tinglyst tidligere, men som har blitt slettet i ettertid. Utskriften gjelder imidlertid bare opplysninger som var tinglyst på slutten av 1980-tallet, da grunnboken ble gjort elektronisk. Heftelser og tidligere tinglyste eiere Historisk grunnboksutskrift viser hvilke heftelser som har blitt slettet fra da grunnboken ble digitalisert ca i 1980 og frem til i dag. I tillegg vil du finne hvem som tidligere har vært tinglyst eier av eiendommen.
Runar Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Inge Rognmo skrev (4 minutter siden): … men det er ikke gratis. Kan legge til at det koster 260 kr per utskrift.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå