Grønn420 Skrevet i går, 16:04 Skrevet i går, 16:04 Brannfakkel: du er ikke deprimert om du slutter å være det når du plutselig får en kjæreste. Syns ikke noe om at depresjon blir snakket om på denne måten, depresjon kan være svært alvorlig og livsødeleggende. Det finnes nok av folk som er deprimerte i forhold og som til og med lider av alvorlig depresjon, og det er et helvete for begge parter å stå i et forhold da. Depresjon er en psykisk lidelse og komplisert på mange måter. Det er ikke "a state of mind" der man er lei av å være singel. 1
Helsefagarbeider Skrevet i går, 16:38 Skrevet i går, 16:38 Grønn420 skrev (33 minutter siden): Må være noe galt med meg, for jeg er evig takknemlig for at jeg kommer hjem til et stille og fredelig hjem, etter en arbeidsdag som i 8 av 10 tilfeller er tøff. Å slippe å snakke resten av dagen og kunne sove så lenge jeg vil, eventuelt legge meg på sofaen om jeg vil, spise det jeg vil, være sur og grinete om jeg ønsker det uten å møtte tenke på å holde humøret oppe for en annen person i huset... Det er godt. Er ikke rent sjeldent jeg er på jobb med småbarnsforeldre som klager over alt som skal gjøres etter endt, travel arbeidsdag. Når det snakkes om hva folk skal gjøre i helga, så skal de hit og dit, de skal i selskap, det er barnebursdag, det er ting på planen hele tiden og det er huff og ork og syting fra ende til annen. Klarer ikke misunne det livet. Skulle ønske jeg hadde katter. Det må være veldig fint å komme hjem til! Heller en pus som ligger og maler i fanget, enn en mann som ligger å jokker på deg med ståpikk når du er sliten og vil slappe av. Ja, snakker av erfaring. 😂 Smiler her, skjønner du trives godt alene. 😉😉. Savner du ikke noen å prate med. Og det er ikke alle mannfolk som er slik som du beskriver. Mange snille som også er god i senga. Regner med du hatt " mannen" din i nattbordet😉🙈. Er trivelig med dyr, men når en skal bort så er det ikje bare å dra fra de
leticia Skrevet i går, 17:16 Skrevet i går, 17:16 Helsefagarbeider skrev (36 minutter siden): Er trivelig med dyr, men når en skal bort så er det ikje bare å dra fra de Man må innrette seg i forhold til livet man vil ha. Man trenger ikke nødvendigvis reise fra dem. Vi har hatt med hunden til søreuropa (bilferie).
Helsefagarbeider Skrevet i går, 17:52 Skrevet i går, 17:52 leticia skrev (34 minutter siden): Man må innrette seg i forhold til livet man vil ha. Man trenger ikke nødvendigvis reise fra dem. Vi har hatt med hunden til søreuropa (bilferie). Enig der, men en må planlegge noe mer. Og er det varmt så kan en ikke gå fra de i bilen. Vi synes det er litt vanskelig på sommeren.
leticia Skrevet i går, 18:26 Skrevet i går, 18:26 Helsefagarbeider skrev (38 minutter siden): Enig der, men en må planlegge noe mer. Og er det varmt så kan en ikke gå fra de i bilen. Vi synes det er litt vanskelig på sommeren. Skjønner. Vi var såpass heldige at vi fikk en leilighet som hadde skygge på balkongen hele dagen. Dessuten er det mye bedre tilrettelagt for å ta med hunder (nesten) overalt lenger sør i europa. 1
DukeNukem3d Skrevet i går, 18:30 Skrevet i går, 18:30 Norsk vinter er tøff. Men jeg bor i det minste ikke i Kirkenes lenger, var knapt dagslys i det hele tatt til tider der. 1
Tycho Urke Skrevet i går, 18:36 Skrevet i går, 18:36 (endret) Folk må slutte å framstille det å være singel som noe negativt. Det er fantastisk å være singel, enten om du er det i en kort periode eller helle livet. Det er ikke verdens ende å være singel. Jeg er aldri deprimert personlig, så jeg kan ikke si noe om hvordan det er å være deprimert. Endret i går, 18:36 av Tycho Urke 1
FlatBeat Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Det virker som at folk snakker litt forbi hverandre her. Høstdepresjonen som TS snakker om kan ramme alle, og har jo mye med at sollyset blir veldig begrenset. Når det er mørkt på morgenen og ettermiddagen og kanskje overskyet hele dagen, så påvirker det sinnet til mange. Når det gjelder evig single så er det flere grupper som definerer seg som det og kan ha forskjellige erfaringer. De som har vært i forhold som har vært vanskelige eller slitsomme kan nyte å være alene. Andre savner noen å kunne prate med og bruke tid på. De som aldri har vært i forhold og ønsker og drømmer om dette (meg inkludert) kan nok oppleve at de mørke høst- og vinterkveldene blir enda mer ensomme, som alle som har hatt noe før og savner det. Definisjonen på depresjon skal jeg ikke legge meg opp i siden jeg ikke har utdannelsen til det, men at det er sterke, vonde og tunge følelser uansett varighet og årsak er vel ikke til å komme utenom. Ubehagelig, slitsomt og farlig kan det også være. Jeg kjenner på de følelsene veldig mye for tiden, men synes det er vanskelig å vite om været og mørket har en innvirkning. 1
Grønn420 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Helsefagarbeider skrev (20 timer siden): Smiler her, skjønner du trives godt alene. 😉😉. Savner du ikke noen å prate med. Og det er ikke alle mannfolk som er slik som du beskriver. Mange snille som også er god i senga. Regner med du hatt " mannen" din i nattbordet😉🙈. Er trivelig med dyr, men når en skal bort så er det ikje bare å dra fra de Hadde ikke hatt noe imot å ha en god sexpartner i skuffen. Men det ville ikke vært en kjæreste. Angående noen å snakke med på generell basis så har jeg nok av det. Nei, det er det kjedelige med å ha dyr.
Grønn420 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden FlatBeat skrev (1 time siden): Det virker som at folk snakker litt forbi hverandre her. Høstdepresjonen som TS snakker om kan ramme alle, og har jo mye med at sollyset blir veldig begrenset. Når det er mørkt på morgenen og ettermiddagen og kanskje overskyet hele dagen, så påvirker det sinnet til mange. Når det gjelder evig single så er det flere grupper som definerer seg som det og kan ha forskjellige erfaringer. De som har vært i forhold som har vært vanskelige eller slitsomme kan nyte å være alene. Andre savner noen å kunne prate med og bruke tid på. De som aldri har vært i forhold og ønsker og drømmer om dette (meg inkludert) kan nok oppleve at de mørke høst- og vinterkveldene blir enda mer ensomme, som alle som har hatt noe før og savner det. Definisjonen på depresjon skal jeg ikke legge meg opp i siden jeg ikke har utdannelsen til det, men at det er sterke, vonde og tunge følelser uansett varighet og årsak er vel ikke til å komme utenom. Ubehagelig, slitsomt og farlig kan det også være. Jeg kjenner på de følelsene veldig mye for tiden, men synes det er vanskelig å vite om været og mørket har en innvirkning. Førjulstiden og julen generelt har negativ innvirkning på mange. Faktisk også for enkelte med både familie og partner. Ensomhet forsterkes mye i en tid hvor samhold på en måte er et "must". 1
Helsefagarbeider Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Grønn420 skrev (34 minutter siden): Hadde ikke hatt noe imot å ha en god sexpartner i skuffen. Men det ville ikke vært en kjæreste. Angående noen å snakke med på generell basis så har jeg nok av det. Nei, det er det kjedelige med å ha dyr. Kanskje du har en god sexparter i nattbordskuffa🙈😉
Grønn420 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Helsefagarbeider skrev (49 minutter siden): Kanskje du har en god sexparter i nattbordskuffa🙈😉 🫡
knopflerbruce Skrevet 45 minutter siden Skrevet 45 minutter siden Tror det er andre ting som påvirker mer enn akkurat været. Hadde jeg vært plaget av dette, ville jeg brukt timene med dagslys på en god måte i alle fall - fremfor å sove dem vekk.
Helsefagarbeider Skrevet 41 minutter siden Skrevet 41 minutter siden knopflerbruce skrev (1 minutt siden): Tror det er andre ting som påvirker mer enn akkurat været. Hadde jeg vært plaget av dette, ville jeg brukt timene med dagslys på en god måte i alle fall - fremfor å sove dem vekk. Er noe som heter jobb. Så hva du legger i å bruke timene godt i dagslys, si det???? Her går det I søvn en del på dag siden jeg jobber natt. Ha noen å prate med er viktig mener jeg
knopflerbruce Skrevet 38 minutter siden Skrevet 38 minutter siden Helsefagarbeider skrev (1 minutt siden): Er noe som heter jobb. Så hva du legger i å bruke timene godt i dagslys, si det???? Her går det I søvn en del på dag siden jeg jobber natt. Ha noen å prate med er viktig mener jeg Selvsagt hvis man kan. Og er du i full jobb får du uansett med deg de timene på en eller annen måte. Helgeformiddagene får en uansett, og mange er enten arbeidsledige eller jobber sent. Nå er ikke jeg plaget med depresjon, men jeg syns i alle fall det er mye enklere å dra meg ut døra når det er lyst. Sånn om jeg har noen ærend og/eller burde få meg frisk luft. 1
Helsefagarbeider Skrevet 33 minutter siden Skrevet 33 minutter siden knopflerbruce skrev (4 minutter siden): Selvsagt hvis man kan. Og er du i full jobb får du uansett med deg de timene på en eller annen måte. Helgeformiddagene får en uansett, og mange er enten arbeidsledige eller jobber sent. Nå er ikke jeg plaget med depresjon, men jeg syns i alle fall det er mye enklere å dra meg ut døra når det er lyst. Sånn om jeg har noen ærend og/eller burde få meg frisk luft. Enig med deg der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå