Gjest 39424...5f4 Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Noen her som har erfaring med hvordan det er å få jobb offshore i Norge når man ikke hoppet rett inn i bransjen? Og evt hva jeg kanskje kan prøve å se på som mulige stillinger. Jeg har fagbrev i elektro med noen år erfaring der, også har gått over til regnskap/finans på fritid designer jeg og 3D og driver egen prototype hobbybedrift for elektro/vvs næring Takker for evt tips, har følt at jeg trenger en ny utfordring lenge og offshore har alltid vært litt sånn " Det tror jeg passer meg perfekt" Anonymous poster hash: 39424...5f4
Skjelvgråt Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden (endret) 5 minutes ago, Guest 39424...5f4 said: Noen her som har erfaring med hvordan det er å få jobb offshore i Norge når man ikke hoppet rett inn i bransjen? Og evt hva jeg kanskje kan prøve å se på som mulige stillinger. Jeg har fagbrev i elektro med noen år erfaring der, også har gått over til regnskap/finans på fritid designer jeg og 3D og driver egen prototype hobbybedrift for elektro/vvs næring Takker for evt tips, har følt at jeg trenger en ny utfordring lenge og offshore har alltid vært litt sånn " Det tror jeg passer meg perfekt" Anonymous poster hash: 39424...5f4 Som et minimum må du få godkjent helseattest og ta det som heter "SCTW" kurs. Er vel rundt 23-23 000 kr totalt for disse. Men offshore-rig krever nok HUET, altså helicopter underwater escape training også. Endret 8 timer siden av Skjelvgråt
Salvesen. Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Bemanningsbyrå og ta alt du kan få, prøv så å få innpass hos de som har fast stilling og gjerne formenn og lengre opp. Skap ett nettverk og grav om muligheter for fast jobb(uten å mase). Samt det åpenbare, gjør en god jobb.
Sjørøver Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Skjelvgråt skrev (41 minutter siden): Som et minimum må du få godkjent helseattest og ta det som heter "SCTW" kurs. Er vel rundt 23-23 000 kr totalt for disse. Men offshore-rig krever nok HUET, altså helicopter underwater escape training også. Det krever betydelig mer enn det. Jeg vil råde OP til å kontakte bemanningsbyrå.
kremt Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Det er mange, mange som ønsker slike jobber. Sikkert minst 1000 søkere per stilling. De fleste stillinger blir aldri utlyst men gitt til bekjente i bransjen eller rekruttert fra lærlinger.
Skjelvgråt Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) 37 minutes ago, Sjørøver said: Det krever betydelig mer enn det. Jeg vil råde OP til å kontakte bemanningsbyrå. Og det jeg nevnte er det du som et absolutt minimum må ha? Men tror nok TS har lettere for å havne til sjøs på et skip ja. Endret 6 timer siden av Skjelvgråt
Sjørøver Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Skjelvgråt skrev (1 minutt siden): Og det jeg nevnte er det du som et absolutt minimum må ha? Men tror nok TS har lettere for å havne til sjøs på et skip ja. Men du må ha betydelig mer før du blir vurdert. ETO er nok en fin måte og komme deg offshore på. Eventuelt reis rundt på offshore verftene en stund.
Skjelvgråt Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 21 minutes ago, Sjørøver said: Men du må ha betydelig mer før du blir vurdert. ETO er nok en fin måte og komme deg offshore på. Eventuelt reis rundt på offshore verftene en stund. Derfor bør han heller satse på å komme seg til sjøs. Der er det jo stor mangel slik jeg forstår det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå